TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Po Euro goło i wesoło?

Nadchodzące Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej to doskonała promocja nie tylko polskiej turystyki, ale również sektora usług. To także pretekst, by przyzwyczaić Polaków do podwyżek cen. Przecież większość produktów podrożałaby i to bez wielkiej imprezy - pocieszają eksperci.


Na zysk liczą zarówno hotelarze, restauratorzy, właściciele barów, handlowcy jak i przewoźnicy. Stąd podwyżki cen dotychczasowych usług. Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nasi zagraniczni sąsiedzi zarabiają cztery razy więcej od nas. Branża zamierza to wykorzystać i już teraz podnosi ceny. Najbardziej ucierpimy na tym my - Polacy. W sklepach w pobliżu stadionów, czy przyszłych stref kibica widoczne są już 10-15% podwyżki. Zdrożeją przede wszystkim napoje oraz produkty pierwszej potrzeby.

Restauratorzy od tygodni korygują cennik. Nowe menu powinno zawierać najpopularniejsze drinki, piwa i dania mięsne mogące cieszyć się największym zainteresowaniem - chodzi o polskie przysmaki jak karkówka, golonka, schabowy czy polska kiełbasa.

O tym, że podrożeją hotele mówiło się już od pół roku. Za nocleg na Euro 2012 trzeba będzie zapłacić średnio 20-50% więcej, niż dotychczas.

Im bliżej do Mistrzostw tym częściej pojawia się pytanie - co dalej po Euro? Eksperci są pewni, że usługi restauracyjne i hotelowe potanieją. W związku z mistrzostwami liczba obiektów hotelowych w Polsce powiększyła się do 2,1 tysięcy. Z prognoz Instytutu Turystyki wynika, że liczba turystów przyjeżdżających do Polski rośnie ale powoli. W tym rok do naszego kraju przyjedzie zaledwie o 200 tysięcy więcej turystów, niż w 2011. Konkurencja zmusi przedsiębiorców to obniżenia cen.

Po zakończeniu mistrzostw należy spodziewać się utrzymania tendencji wzrostowej cen wielu surowców oraz podwyżek kosztów pracy, w związku z czym ceny artykułów spożywczych mogą nie powrócić do stanu sprzed Euro. Paradoksalnie tanieją półprodukty wykorzystywane w przemyśle z równoczesną drożyzną towarów żywnościowych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Mistrzostwa Europy piłka nożna Euro 2012 usługi turystyka drożyzna hotele restauracje branża turystyczna turystyka nocleg usługi restauracyjne usługi hotelowe karkówka golonka polska kiełbasa schabowy cennik towar produkt zagraniczni sąsiedzi usługi strefa kibica kibic




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję