TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Oni zdominują polski rynek kawiarniany?

W 1764 roku w Polsce pojawiła się pierwsza kawiarnia. Lokal, który nazwano "Za żelazną bramą" mieścił się w Warszawie. Niestety szybko zbankrutował. Mieszkańcy miasta nie chcieli pić kawy publicznie. Na szczęście od tego czasu wiele się zmieniło. Polski rynek kawowy wyceniany jest obecnie na 3,15 mld zł. W ciągu najbliższych kilku lat może wzrosnąć nawet dwukrotnie.


Kawa to obecnie najpopularniejszy napój w Polsce. Wiele osób nie wyobraża sobie dnia bez porannej małej czarnej. Zmieniły się też przyzwyczajenia naszych rodaków, którzy nie wstydzą się już pokazywać publicznie przy kawiarnianym stoliku. Jak wynika z z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia, w Polsce segment kawiarniany zdominowały lokale sieciowe. Znacząco rośnie ich liczba - od trzech lat systematycznie przybywa im także klientów, dodatkowo - coraz więcej z nich deklaruje, że kawiarnie sieciowe to miejsce, w którym najczęściej piją kawę. Wiedzą o tym najwięksi gracze na rynku kawiarnianym, dlatego szykują się do ekspansji w naszym kraju. Według planów, w 2013 roku w Polsce pojawi się kilkadziesiąt nowych lokali.

Miesiąc temu rozpoczęła działalność nowa marka należąca do spółki: kawiarnie COSTA by coffeeheaven. Jest to połączenie angielskiej Costa Coffee i polskiej marki. Proces rebrandingu będzie przebiegał stopniowo. Działające w Polsce pod marką COSTA COFFEE kawiarnie zmieniły się na COSTA by coffeeheaven. Wprowadzenie nowej marki poprzedzono remontem i zmianą wystroju wnętrz kawiarni. Analogicznemu procesowi sukcesywnie poddane będą wybrane kawiarnie coffeeheaven w całej Polsce. Do końca 2012 roku pod szyldem COSTA by coffeeheaven działać będzie około 30 kawiarni.

Zmiany nastąpiły również w Empik Cafe. Lagardere Services, który zarządza takimi sklepami jak Relay czy Inmedio, kupił w październiku 49 procent akcji Empik Cafe i stał się jedynym właścicielem sieci kawiarni. Na polskim rynku jest obecnie 51 lokali, a w przyszłym roku planowane jest otwarcie ponad 20 nowych kawiarni pod tym szyldem.

Swoją sieć w Polsce rozbudowuje także Starbucks. Ostatnio otwarto 31. kawiarnię z szyldem tej amerykańskiej kawowej rodziny. Lokal pojawił się w Warszawie (jest to również 13 lokal tej firmy w stolicy). Marka zapowiada, że w przyszłym roku, liczba kawiarni Starbucks w naszym kraju na pewno się zwiększy.

Według Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia, do najczęściej odwiedzanych przez Polaków kawiarni sieciowych należą obecnie: Coffeehaeven, Tchibo, Empik Café, Starbucks i Grycan. Spontanicznie jako najbardziej znaną kawiarnię sieciową respondenci wymieniali Coffeeheaven, zaś kawiarnią, która odnotowała w tym zakresie najwyższy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem jest Starbucks. Najbardziej skłonni do aktywnego rekomendowania swojej ulubionej kawiarni są konsumenci korzystający z Costa Cafe, Coffeeheaven oraz E. Wedel.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kawa ekspansja rynek kawiarniany w Polsce kawiarnia sieć za żelazną bramą pierwsza kawiarnia w Polsce Warszawa badanie analiza preferencje Polaków Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia rebranding zmiana marka logo coffeeheaven Starbucks empik Cafe Costa lokal Tchibo Grycan E. Wedel konsumenci Lagardere Services Inmedio Relay




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję