TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Akcje linii lotniczych w górę

We wrześniu 2012 roku zgodnie z globalnym indeksem Bloomberga wartość akcji linii lotniczych wzrosła o 4 procent w porównaniu do sierpnia bieżącego roku. Na wynik wpłynął spadek ceny paliwa.

 
Największy wzrost akcji zanotowały linie europejskie - 11 procent. Azja poprawiła swoje wyniki tylko o 0,5 procenta.

Wszystkie akcje spółek notowanych na giełdach, zgodnie z FTSE Global All Cap wzrosła o 3 procent (w okresie od września do sierpnia 2012).

W II kwartale 2012 roku wyniki EBIT były podobne do tych osiągniętych w 2011 roku. Zachodnie i azjatyckie linie lotnicze minimalnie poprawiły swoje wyniki na poziomie operacyjnym.

Przewoźnicy z USA musieli borykać się z konsolidacją rynkową i ostrożną polityką wzrostów oferowania.

Linie europejskie zanotowały o wiele słabsze wyniki, choć przewozy wypadają dobrze.

Jeśli chodzi o ceny paliwa lotniczego, we wrześniu spadły one w zestawieniu z sierpniem 2012, choć w dalszym ciągu nie osiągnęły poziomu z czerwca. Powodem spadków jest możliwość zwiększonego wydobycia surowca przez Arabię Saudyjską i w Ameryce Północnej. W trakcie minionych 18 miesięcy za paliwo należało zapłacić średnio 129$. To był najdłuższy okres w historii utrzymywania się tak wysokich cen.

Trend popytu słabnie. Pomijając czynniki sezonowe, pozostawał on na poziomie czerwca 2012 i był wyższy niż w styczniu zaledwie o 1,2 procenta. Według IATA powodów tej sytuacji należy doszukiwać się w słabszej wymianie handlowej na świecie oraz spadku optymizmu u biznesmenów.
 
Osłabienie wzrostu popytu spowodowało, że linie lotnicze będą zmniejszały oferowanie również w nadchodzącym sezonie zimowym.

Średnie wpływy jednostkowe linii z USA okazały się w sierpniu 2012 niższe o 2 procenty niż w najlepszych okresach w I kwartale 2012 roku. Przewoźnikom pomogą jednak bardzo wysokie współczynniki wykorzystania miejsc pasażerskich.

Od początku roku obserwowano obniżanie się cen biletów, co było w znacznej mierze spowodowane umacnianiem się dolara.  

W sierpniu 2012 roku liczba oferowanych foteli wzrosła na świecie o 0,4 procenta, to znaczy działo się to wolniej niż w lipcu (0,5 procenta) i czerwcu (0,8 procenta).

Roczny wskaźnik wzrostu liczby foteli wynosi obecnie 5 procent. Podczas wcześniejszych miesięcy był on wyższy niż wzrost oferowania mierzony w ASK. Nie bez znaczenia było tutaj wydłużenie się średniego odcinka lotu oraz spadek średnich nalotów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
IATA Bloomberg FTSE Global All Cap EBIT przewoźnicy lotniczy z USA przewoźnicy lotniczy z Europy Ameryka Północna Arabia Saudyjska wymiana handlowa ceny paliwa lotniczego ceny biletów oferowanie wpływy jednostkowe współczynnik wykorzystanie miejsc pasażerskich średni odcinek lotów średnie naloty statystki badania konsolidacja rynku spółki notowane na giełdzie azjatyckie linie lotnicze zachodnie linie lotnicze przewoźnicy lotniczy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję