Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek Chiny Hongkong
- Specjalista ds turystyki Konin - biuro podróży...
- ASYSTENT REZYDENTA / REZYDENT w Sun & Fun...
- Biuro Podróży
- PIOLOT DOJAZDOWY PLOCK -ZAGRZEB-WAŁBRZYCH
- Specjalista ds. turystyki TUI Wrocław
- Pilne! Doradca klienta w Katowicach/Chorzowie
- Specjalista ds. turystyki - ITAKA GALERIA ŁÓDZKA
- KRAKOW BIURO PODROZY KONTYNENT
- Pilotaż Włochy Północne


Co kupują pasażerowie na lotniskach?
Liczba Polaków spędzających wakacje za granicą stale rośnie. Sprzyjają temu czynniki ekonomiczne i rosnąca konkurencyjność oferty dzięki nowym destynacjom i przewoźnikom. Polski turysta lata coraz częściej, wydaje na wakacje więcej pieniędzy i robi większe zakupy na lotnisku.
Według prognoz dla biur podróży obecny sezon może być nawet o jedną trzecią lepszy od zeszłego. Poprawę sytuacji odczuwa cała branża turystyczna. Baltona prześwietliła koszyk zakupowy pasażerów lotnisk. Wyniki nastrajają optymistycznie. Porównując zakupy Polaków w tym i zeszłym roku można śmiało powiedzieć, że portfele podróżnych mają się coraz lepiej. W pierwszym półroczu 2014 r. Baltona osiągnęła o 59 proc. większe przychody niż rok temu. Na podsumowanie wyników sprzedaży z tegorocznych wakacji trzeba jeszcze poczekać, gdyż w branży travel retail sezon zaczyna się pod koniec czerwca i trwa do końca września.
Wakacyjne zakupy na lotniskach nie tylko różnią się od pozasezonowych pod względem ilościowym. Różnica polega przede wszystkim na zawartości koszyka. W sezonie urlopowym na lotniskach dominuje inny profil pasażera, a co za tym idzie, także inne potrzeby zakupowe.
W porównaniu z okresem międzywakacyjnym, w lecie wielokrotnie wzrasta liczba pasażerów lotów czarterowych, podczas gdy odsetek pasażerów tanich linii lotniczych podróżujących w celach zarobkowych (kierunki północne, m.in. Wielka Brytania, Irlandia), notuje lekki spadek.
Dzięki obowiązkowi ewidencji kart pokładowych kupujących w celach akcyzowych Baltona ma dostęp do analizy klienta, zarówno pod względem kierunków podróży, jak i potrzeb zakupowych. Pasażer wybierający się na urlop najchętniej kupuje perfumy i kosmetyki, ta kategoria produktowa stanowi około 25 proc. całości zakupów dokonywanych przez turystów, oraz importowane alkohole - 25 proc.
Powszechnymi produktami w koszyku są kosmetyki pielęgnacyjne do opalania, prasa i książki stanowiące niezbędny element urlopów oraz produkty z szeroko rozumianej kategorii "artykuły pierwszej potrzeby", czyli rzeczy, których w ferworze pakowania pasażerowie zwyczajnie zapomnieli spakować do walizek.
Wśród klientów polskich sklepów wolnocłowych w sezonie wakacyjnym rośnie także odsetek pasażerów, którzy nie wyjeżdżają na urlop, a z niego wracają. Obcokrajowcy odwiedzający Polskę coraz chętniej do koszyków wrzucają dostępne w sklepach Baltona produkty regionalne.
"Największym zainteresowaniem cieszą się alkohole polskich marek i artykuły spożywcze produkcji regionalnej, najbardziej kojarzone z Polską, jak słodycze, kabanosy, grzybki, chrzan czy powidła. Oczywiście w ofercie znajdują się drobne pamiątki, jak magnesy, t-shirty, czy kubki, ale i artykuły z wyższego segmentu cenowego, np. biżuteria z bursztynem bałtyckim" - mówi Andrzej Uryga, dyrektor zarządzający PHZ Baltona.
W Polsce coraz wyraźniej widać trend zakupów produktów regionalnych, bardzo popularny w sklepach Baltony na innych europejskich lotniskach. Przykładowo w porcie lotniczym w Montpellier największą popularnością cieszą się langwedockie wina, lokalnie wytwarzane sery, foie gras, na lotnisku w sardyńskim mieście Alghero klienci najchętniej kupują oliwki z miejscowych upraw, tłoczone w regionie oliwy, czy produkowane na wyspie makarony.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Rośnie liczba turystów w
GUS: liczba turystów w Polsce
Dział dla turystów:
Rośnie liczba turystów w
Gault & Millau wraca do
Jeszcze można zgłaszać się do konkursu na Najlepsze Wsie
Starsze aktualności:
Opinie o hotelach są dla Polaków
Wakacje.pl - ten rok będzie
Paweł Niewiadomski ponownie w zarządzie
Konkurs na Najlepszą Pracę
Wielkopolska promuje się
Sun & Snow rozszerza działania
Ile Polacy chcą wydać na
Rusza trzecia edycja konkursu Teraz Polska
Szkolenia dla agentów Funclubu
Bezpłatne warsztaty dla branży
Jesienią pociągi pojadą inaczej
Dreamlinery bez wad, ale nie polecą
Kuba przygotowana na amerykańskich turystów?
Czy ktoś był z Inter Holidays w Słonecznym Brzegu w hotelu Bellevue
Turysta w gąszczu ofert turystycznych
Plaże i parki dostępne również dla niepełnosprawnych
Tam, gdzie garnitur i krawat mówią dobranoc
Niesłyszący otwierają restaurację
Polska - Gospodarz Euro 2012- promocja na targach ITB w Berlinie