Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Polscy turyści chcą na plażę
Jak przedstawiała się sprzedaż imprez turystycznych w listopadzie z perspektywy agenta? Okazuje się, że miesiąc ten przyniósł zadowalające wzrosty sprzedaży imprez turystycznych. Przynajmniej tych, sprzedawanych za pośrednictwem portali Wakacje.pl i EasyGo oraz stacjonarnych salonów sprzedaży.
W porównaniu z ubiegłym rokiem ofertę wakacyjną kupiło o 30 proc. więcej klientów, którzy dokonali o 34 proc. więcej rezerwacji, generując obrót na poziomie 49 proc. in plus. To dane ze sprzedaży imprez turystycznych w Wakacje.pl i EasyGo.
Plażowanie przede wszystkim
W pierwszej piątce najczęściej wybieranych krajów w przedostatnim miesiącu roku znalazły się przede wszystkim ciepłe kierunki, gdzie turyści mogą cieszyć się słońcem, plażować czy uprawiać sporty wodne. I tak, już drugi miesiąc z rzędu Egipt utrzymuje pozycję lidera (28,6 proc.), kolejne miejsca zajęły Hiszpania (12,4 proc.), Grecja (10,9 proc.) i Turcja (8 proc.). Pierwszą piątkę zamyka kierunek narciarski, czyli Włochy, który w listopadzie wybrało 6,5 proc. klientów.
Na popularność ciepłych kierunków duży wpływ ma fakt, że można cieszyć się tam słońcem przez cały rok - w listopadzie klienci przychodzą po ofertę do Egiptu czy Grecji nie tylko z myślą o wyjeździe zimowym, w tym na święta i Sylwestra, ale domykają już plany urlopowe na lato 2014.
Ta ostatnia grupa to aż 36 proc. klientów, którzy dokonali 38 proc. rezerwacji, a na zakup wakacji wyprzedzeniem decydują się przede wszystkim rodziny z dziećmi i pary w wieku 45 +."Z rozmów z naszymi klientami wynika, że nie tylko rabaty, które notabene sięgają nawet 40 proc. ceny regularnej wyjazdu, ale przede wszystkim dostępność pełnej oferty kierunków, hoteli czy wylotów ze wszystkich lotnisk. Klienci są przyzwyczajeni, że dzisiejszy rynek daje ogromną swobodę wyboru, i tego samego oczekują od branży turystycznej" - mówi Klaudyna Mortka, specjalista ds. PR w Wakacje.pl i EasyGo.
Z danych rezerwacyjnych obydwu portali wynika, że wśród narciarzy największą popularnością cieszą się stoki we Włoszech (49 proc.) i w Austrii (33,3 proc.). Szusowanie we Francji, Czechach i Polsce wybrało po 4 proc. klientów (razem 12 proc.).
Z rezerwacji dokonanych w listopadzie wynika, że turyści chcą wypoczywać w obiektach o średnim standardzie. Hotel 4-gwiazdkowy wybrało 46,4 proc. rezerwujących, 3-gwiazdkowy 24 proc., a w obiektach 5-gwiazdkwoych urlop spędzi 22,6 proc. rezerwujących. Ponad połowa wybrała ofertę z opcją All Inclusive (56,6 proc.), 16 proc. wybrało ofertę z wyżywieniem dwa razy dziennie. Na pobyt ze śniadaniem lub wyżywieniem własnym zdecydowało się odpowiednio 3,6 i 3,3 proc. klientów.
Zdecydowana większość dokonała zakupu wycieczki samolotowej (74,5 proc.), stosunkowo dużo w porównaniu z miesiącami letnimi zarezerwowało ofertę z dojazdem własnym (10,4 proc.), na co z pewnością wpłynęły rezerwacje wyjazdów na narty do Włoch czy Austrii, wycieczkę autokarową wybrało 3,8 proc. osób dokonujących rezerwacji w listopadzie.
Podobnie jak w ubiegłym roku, Polacy najczęściej kupowali wyjazdy dla dwóch osób (59 proc.), rodziny z jednym lub dwójką dzieci to prawie jedna piąta kupujących (19,6 proc.). Polacy nie są zwolennikami wyjazdów samemu - wśród rezerwujących tylko 6,7 proc. to single lub osoby, które chcą podróżować bez towarzyszy. W grupie 3-osobowej chce pojechać 4,7 proc. kupujących w przedostatnim miesiącu roku.
Na wakacje wydajemy więcej
W listopadzie turyści wydali średnio o 540 złotych więcej za cały wyjazd niż w ubiegłym roku, co oznacza, że na wyjazd jednej osoby zapłacono średnio więcej o 184 złote.
Ważnym czynnikiem wpływającym na zwiększenie średniego kosztu rezerwacji jest wzrost rezerwacji wycieczek egzotycznych na poziomie 60 proc. Średnia cena rezerwacji wycieczki egzotycznej w listopadzie to 14136 PLN (6772 PLN/os.), co w porównaniu z ubiegłym rokiem daje wzrost o 617 PLN na rezerwacji i 236 PLN za osobę.
Raport obejmuje statystyki rezerwacyjne większości touroperatorów, w tym największych takich jak Itaka, Neckermann, Wezyr, Rainbow Tours.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wzrosty w listopadowej sprzedaży
[2013-12-09 09:49 83.31.223.*]
Słabo z tymi wakacjami.pl, PZOT podaje przeszło 75 procent wzrostu w listopadzie, a tu tylko 30. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
eholiday.pl wprowadził własny system rezerwacji
Wizz Air z dumą prezentuje nową stronę
McDonalds zmienia wygląd restauracji. Kto następny?
Oasis Tours: W kurortach jest bezpiecznie
Różowo, fioletowo, świątecznie
Wybrano najlepsze miasta turystyczne świata
Intercity: pociągiem na Wielkanoc i majówkę taniej
Co czeka w sektorze kawowym na EuroGastro?
Lufthansa strajkuje - utrudnienia w Warszawie
Koordynacja lotów w czasie Euro 2012
Eurolot uruchamia loty z Gdańska do Zadaru
Krakowskie lotnisko rozwija ofertę: pięć nowych połączeń