TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Tanie linie lotnicze ukarane

Trzech tanich przewoźników zostało ukaranych przez Civil Aviation Authority.


Brytyjski nadzór lotniczy postanowił nałożyć kary na linie lotnicze WizzAir, Aer Lingus oraz Jet2. Zdaniem instytucji przewoźnicy lekceważyli prawa pasażerów w przypadku opóźnień czy anulacji lotów.

CAA przeprowadziła półroczne badania, w których sprawdzała jak zachowują się przewoźnicy w przypadku opóźnień czy odwołania lotu. Pod uwagę brano informowanie pasażerów o prawach, które im przysługują, a w przypadku gdy zostały one złamane- wypłatę odszkodowania. Wynik badań nie zaskoczył. Okazało się, że linie lotnicze najczęściej nie informują pasażerów o rozwiązaniach, które są korzystne dla podróżnych.

Przepisy unijne zakładają, że poszkodowani pasażerowie mogą dochodzić swoich praw do odszkodowania przez 6 lat, jednak w regulaminie ukaranych przewoźników zamieszczono informację, iż podróżni mają na to tylko dwa lata. Często też dochodzi do takich sytuacji, iż przewoźnicy zwlekają z wypłatą odszkodowań licząc na to, iż pasażerowie zapomną o sprawie bądź po prostu odpuszczą.

Brytyjska instytucja przygląda się tez funkcjonowaniu irlandzkich linii lotniczych Ryanair. Szczegółowe wyniki badań mają być opublikowane w przyszłym tygodniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linie lotnicze kara CAA instytucja pasażerowie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję