TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Turyści szukają w Internecie, kupują w biurach?

Informacji na temat kierunków wyjazdowych, hoteli i ofert biur podróży turyści najchętniej szukają w Internecie. W tym celu korzystają z wyszukiwarek internetowych, forów i portali turystycznych.


Mimo tego, że polscy turyści wakacje planują głównie w sieci nadal pozostają tradycjonalistami, rezerwacje wyjazdów i ich zakup wolą załatwić bezpośrednio w biurze podróży - pokazują badania przeprowadzone wśród Klientów Alfa Star.

Internet to najpopularniejsze źródło informacji na temat biur podróży i ich oferty. To właśnie w sieci najchętniej szukamy wiadomości na temat kierunków, hoteli, terminów podróży, atrakcji dostępnych na miejscu czy też udogodnień dla turystów. Badanie wykazało, że prawie 46% klientów za najbardziej wiarygodne uważa dane znalezione za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych czy portali turystycznych. Cenimy sobie nie tylko wypowiedzi ekspertów, lecz także opinie innych turystów uznając je za najbardziej obiektywne.

Dopiero na drugim miejscu jako źródło informacji pojawiają się punkty sprzedaży biur podróży. Najmniejszy wpływ na decyzje turystów ma reklama outdoorowa i telewizyjna oraz wbrew obiegowej opinii rekomendacje znajomych oraz osobiste doświadczenia. - "Na etapie składania rezerwacji, wybierając konkretny termin pobytu czy opcje zakwaterowania zazwyczaj korzystamy z opinii specjalistów biur podróży, gdyż od podszewki znają oni wszystkie oferty". - mówi Małgorzata Strzylak z Alfa Star.

O ile informacji na temat wyjazdów turyści poszukują w sieci, w celu rezerwacji i zakupu wycieczki wolą wybrać się do biura podróży. Tradycyjna forma zakupów jest preferowana ze względu na osobisty kontakt ze sprzedawcą, który zawsze doradzi, wyjaśni warunki umowy, a finalizując transakcję bezpośrednio przyjmie płatność. Klienci najchętniej odwiedzają placówki, w których mają szeroki wybór i mogą porównać propozycje kilku touroperatorów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Alfa Star wśród klientów biura, jednoznacznie wynika, że ponad 70% turystów dokonuje zakupu właśnie bezpośrednio w biurze podróży. Jedynie 26% z nich decyduje się na rezerwację i płatność za pośrednictwem strony internetowej, a niewielka grupa wykorzystuje do tego celu infolinię.

Wyraźnie widać, że Polacy nadal mają tradycyjne podejście do zakupu wycieczek. Planując urlop wolą odwiedzić biuro podróży, przejrzeć na miejscu katalogi i porównać oferty. To daje im pewność, że dokonali najlepszego wyboru. - tłumaczy ekspert Alfa Star. - Jednak wszystko wskazuje na to, że tendencja wkrótce się zmieni, gdyż liczba turystów dokonujących zakupów w Internecie z roku na rok rośnie. - wyjaśnia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biuro podróży Alfa Star touroperator wyjazd klient turysta zakupy oferta turystyczna wycieczka Małgorzata Strzylak Alfa Star zaufanie rezerwacja zakupy online oferta turystyczna w sieci internet płatność portal turystyczny forum turystyczne


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję