TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Zawód recepcjonisty przejdzie do lamusa?

Wyobraźmy sobie, że meldujemy się w hotelu, a tu ku naszemu zdziwieniu zamiast recepcjonisty wita nas ekran komputera zwany PURO Concierge. Za pomocą tzw. panelu rezerwacyjnego samodzielnie wyszukujemy numer swojej rezerwacji, dokonujemy opłaty, a następnie z bagażem udajemy się do pokoju. To zaleta nowej sieci PURO Hotels, działającej tylko w Polsce. Jej twórcą jest norweska grupa kapitałowa Genfer.


Pomysł zrodził się może nie z potrzeby serca, ale luksusu w przystępnej cenie. "Smart & Easy", tak bowiem brzmi filozofia inwestora.

Pierwszy taki obiekt powstał we Wrocławiu. Już na wiosnę u zbiegu ulic Pawiej i Ogrodowej rusza budowa drugiego takiego hotelu w Polsce, w stolicy Małopolski, w Krakowie. Kolejne powstaną w Poznaniu, w Warszawie oraz w Gdańsku.

Obiekt nie posiada siłowni, basenu, ani spa. W miejsce typowej restauracji powstanie samoobsługowy bar ze śniadaniami, przekąskami i napojami dostępny przy użyciu specjalnej karty magnetycznej. Na gości czekają pokoje dwuosobowe, sterowane automatycznie za pomocą panelu dotykowego zamontowanego w ścianie. Co daje możliwość indywidualnego dopasowania koloru i natężenia oświetlenia led, zarządzania klimatyzacją. Prysznic, łózko, ściany - sterowane automatycznie. Wszystko naszpikowane elektroniką, która ma zastąpić ludzi. Komunikację ma ułatwić bezpłatny dostęp do szerokopasmowego internetu, darmowe rozmowy międzynarodowe, a także możliwość podłączenia własnego sprzętu elektronicznego do 40-calowego telewizora. Architektura hotelu także ma być imponująca. Przeszklone pokoje, będą wprost wychodzić na ulicę.

Do dyspozycji gości całą dobę jest consierge, który jednak nie spełniła swojej tradycyjnej roli. W inteligentnym hotelu PURO jego zadaniem jest doradzenie klientom, gdzie zjeść dobrą kolację, jak spędzić wieczór i co warto zwiedzić w mieście.

Inwestycja w Krakowie ma być gotowa pod koniec 2013 roku. Pierwszy hotel samoobsługowy w Polsce pochłonął 35 mln złotych.

Jak zdradza Michał Hincz z warszawskiego biura projektowego B`ART - To będzie obiekt samoobsługowy o standardzie trzygwiazdkowym. Goście będą tu mogli wygodnie wypoczywać i pracować.

Atutem nowej ery hoteli bez wątpienia jest redukcja kosztów zatrudnienia, co pozwala skoncentrować się na podstawowej funkcji, jaką jest nocleg w luksusowych warunkach za przystępną cenę. Polityka cenowa PURO zbliżona jest do systemu rezerwacji tanich linii lotniczych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
inteligentny hotel hotel samoobsługowy PURO Hotels hotel w Krakowie we Wrocławiu Kraków Wrocław Poznań Genfer norweska grupa kapitałowa smart and easy basen spa siłownia bar samoobsługowy restauracja karta magnetyczna łóżko prysznic ściany panel dotykowy sterowanie automatyczne karta magnetyczna kolor natężenie oświetlenia led


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję