TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Nowe logo Polski pomoże zbudować silną markę?

Od 14 października na stronie internetowej projektu Logo dla Polski trwają ogólnopolskie wybory, w których Polacy oddają swoje głosy na jeden z trzech znaków.


W ciągu sześciu dni ponad 115 000 Polaków oddało głos na sprężynę, która najbardziej przypadła im do gustu. Celem prowadzonej kampanii nie jest wyłącznie wybór logo, lecz przedstawienie całej idei budowania Marki Polska, wyrażonej w Creative Tension, stworzonej przez brytyjskiego guru od brandingu - Wallego Olinsa. Nowe logo zostało zakupione przez polskich przedsiębiorców i zostanie nieodpłatnie przekazane na rzecz Skarbu Państwa. Głosowanie na stronie www.logodlapolski.pl potrwa do 28 października.

Marka kraju to w dużym stopniu suma wyobrażeń i wizerunków związanych ze społeczeństwem (w tym również stereotypy), doświadczeń związanych z pobytem w nim, a także jakości marek z niego pochodzących. Jej powodzenie w dużym stopniu zależne jest od komunikacji.

"Silna marka kraju to silne wsparcie marek z niego pochodzących. Na ten moment trudno mówić o silnej marce Polska w wielu obszarach. Można się spotkać z przekonaniem, że polscy przedsiębiorcy nie chcą oznaczać produktów krajem pochodzenia, gdyż nic im to nie daje. W wielu przypadkach może to być prawda, niezależnie jednak proces budowania silnej marki terytorialnej będzie postępował na dwa sposoby: silne marki i produkty będą budować wizerunek kraju pochodzenia i odwrotnie, silna marka kraju będzie wspierać marki z niego pochodzące. Ta swoista symbioza nie wydarzy się bez silnej marki kraju."- powiedział Maciej Klaś, Senior Strategic Planner z Ogilvy Brand Consulting

Nowe Logo nie będzie zastępować naszych najcenniejszych wartości jak godło i flaga. Inicjatywa wyboru logo, jego pełnego sfinansowania, a później nieodpłatnego przekazania na rzecz Skarbu Państwa pochodzi od przedsiębiorców. Polscy przedsiębiorcy, dający miejsca pracy i w największym stopniu rozwijający PKB wyrazili potrzebę integracji działań promocyjnych za granicą.

"Godło i flaga to nasze narodowe najcenniejsze wartości z jakich każdy Polak jest dumny. Należy rozróżnić kwestie promocji kraju i jego produktów, od symboli narodowych integrujących nas, Polaków. Nowe logo ma ochronić godło i flagę, które nie powinny być wykorzystywane jako znak handlowy w działaniach komercyjnych. Nowe logo może dać Polakom, przedsiębiorcom, artystom przekonanie, że możemy znacznie więcej, że możemy zmieniać rzeczywistość wokół nas i że nasz czas dopiero się zaczął. W godłach 58 krajów znajdują się ptaki. 29 z nich symbolizują orły np.: rosyjski, palestyński, iracki, rumuński, amerykański, meksykański i Górnego Karabachu. Chcąc budować silną markę musimy myśleć strategicznie i oprzeć komunikację na wyróżnikach. Kiedy Eric Schmidt - prezes Google przyjechał 4 czerwca br. i obwieścił że otwiera centrum badawcze, a zapytany dlaczego, odpowiedział, że Polacy nie tolerują status quo. Kiedy patrzę na ten rok; 3 rocznic, skoczków, kolarzy, siatkarzy, a od soboty piłkarzy, Polaka jako Przewodniczącego Rady Europy i wiele innych sukcesów, to myślę, że jesteśmy gotowi na swoją markę." - powiedział Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu SKM SAR.

Kluczowym zadaniem w budowaniu marki jest wytyczenie opartego na wyraźnej tożsamości Polaków sposobu narracji o Polsce. W tym przypadku to Polacy, ich cechy, talenty i osobowość, są wiodącym motywem narracji. To Polacy jako ludzie czynu potrafią zasilać innych swoim zaangażowaniem, pomysłowością, wyobraźnią czy przedsiębiorczością. Polskie marki i produkty pokazujmy przez pryzmat ludzi, którzy je stworzyli, bo za każdym z nich stoi niepowtarzalna historia. To Polacy są najlepszym źródłem sukcesu marki Polska i jednocześnie najlepszym narzędziem jej promocji.

"Pewnie nie przebijemy krajów konkurencyjnych innowacyjnością gospodarki czy z jeszcze piękniejszymi widokami, ale zawsze możemy powiedzieć, że wizyta w Polsce to nie tylko zwykłe zwiedzanie, ale przeżywanie, że w Polsce "nie odpoczniesz", bo tyle przeżyjesz dzięki gościnności Polaków i chęci pokazania z czego jesteśmy dumni. Zasady komunikacji mają docelowo spowodować, że każdy komunikat, każda reklama czy inna forma promocji Polski, nie będzie mylona z innymi krajami. Każdy kto zetknie się z komunikacją marki Polska będzie wiedział skąd ona pochodzi." - dodał Klaś.

Nowoczesna komunikacja budująca markę musi cechować się spójnością i integralnością. Skuteczna narracja, opowieść i obietnica marki musi również być wyrażana za pomocą jednolitej identyfikacji wizualnej. Polska jak dotąd od 25 lat nie doczekała się jednego znaku, który integrowałby i uspójniał komunikację.

"Na ten moment marka Polska posługuje się co najmniej kilkoma, różnymi od siebie znakami, co powoduje u odbiorców komunikacji zamęt skąd dany komunikat do niego dociera. Spójna identyfikacja wizualna to podstawowy element budowania spójnej, a przez to efektywnej, komunikacji promocyjnej. W przypadku nowego znaku jest on też egzemplifikacją idei komunikacyjnej zawartej w dokumencie "Zasady Komunikacji marki Polska", co wzmacnia spójność i siłę przekazu" - podsumował Maciej Klaś.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polska logo marka turystyka


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję