TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kto lata z Air France/KLM?

Z badania przeprowadzonego przez Air France/KLM wynika, że polscy podróżni korzystający z usług francusko-holenderskiego przewoźnika są coraz młodsi.


Badanie pokazało również, że stale zwiększa się liczba podróżujących kobiet. Na krótkich dystansach oferowanych przez AIR FRANCE KLM Polacy najczęściej latają do Paryża, Bordeaux, Malagi, Amsterdamu, Edynburga i Manchesteru.

Na trasach międzykontynentalnych najpopularniejsze kierunki to Nowy Jork, Meksyk, Los Angeles, Lima, Hawana, Tokio, Singapur, Szanghaj, Toronto oraz Chicago. Badanie potwierdziło, że nasi rodacy lubią podróże, są odważni i ciekawi świata, a od linii lotniczych oczekują produktów i usług skrojonych według ich potrzeb.

Preferencje pasażerów z innych krajów europejskich

Aż 91 proc. podróżnych z Czech deklaruje, że podróżuje 1-3 razy w roku (w przypadku Polaków taką deklarację złożyło blisko 70 proc.). Prawie 10 proc. więcej pasażerów z Rosji, Niemiec i Włoch w porównaniu z Polakami podróżuje w celach turystycznych, a nie biznesowych. Natomiast Anglicy, Szwajcarzy i Niemcy chętniej od nas korzystają z oferty programu lojalnościowego Flying Blue.

Rozkład ważniejszy niż cena

Przy zakupie biletów lotniczych i wyborze przewoźnika Polacy zarówno w przypadku tras średniego, jak i dalekiego zasięgu największą wagę przywiązują do rozkładu lotów i siatki połączeń. Kryterium ceny jest na drugim miejscu. W dużo mniejszym stopniu liczy się dla podróżnych wizerunek linii lotniczych oraz rekomendacje innych.

Obraz polskiego konsumenta

Blisko połowa pasażerów z Polski lata w celach służbowych. Prawie 50 proc. pasażerów Air France to kobiety. Linie KLM wybiera nieco więcej mężczyzn - ponad 60 proc. ankietowanych. Grupę klientów o największej liczebności, około 34 proc., stanowią ludzie młodzi między 23. i 34. rokiem życia. Prawie co trzeci badany był w średnim wieku (między 35.- 44. rokiem życia). Znakomita większość, prawie 70 proc. deklaruje, że lata samolotem 1-3 razy w roku. Zaledwie co szósty odpowiedział, że w podróż lotniczą wybiera się 4-6 razy w roku.

Z danych sprzedażowych przewoźnika wynika, że aż 80 proc. Polaków kupuje bilety lotnicze za pośrednictwem agencji podróży. Jedynie 20 proc. stanowi sprzedaż własna - z czego 15 proc. pochodzi ze stron internetowych Air France/KLM, pozostałe 5 proc. realizuje call center.

Charakterystyka polskich pasażerów

Linie Air France/KLM są często wybierane osoby, które zarówno w przypadku lotów średniego, jak i dalekiego zasięgu oczekują od linii lotniczych produktów skrojonych według ich oczekiwań i potrzeb (ponad 30 proc.). Ważnym argumentem jest dla tej grupy dogodny rozkład lotów. Są to głównie klienci biznesowi, zatrudnieni w sektorze MSP lub właściciele własnych firm.

Drugą co do liczebności grupę wśród podróżnych z Polski stanowią "pragmatycy" (około 17 proc. badanych). Dla nich najważniejsze jest przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Są to głównie osoby, które latają w celach turystycznych i należą do różnych grup wiekowych. "Pragmatycy" zwracają szczególną uwagę na ceny biletów.

Prawie co dziesiąty polski pasażer Air France/ KLM jest "hedonistą". Osoby należące do tej grupy lubią czerpać przyjemność z życia, kochają podróże i często wyjeżdżają. "Hedoniści" nie mają jakichś szczególnych preferencji co do wyboru linii lotniczej, cenią sobie stały dostęp do internetu, w życiu szukają rozrywek i nowych doświadczeń.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Air France/KLM trasy międzykontynentalne program lojalnościowy Flying Blue Nowy Jork Meksyk Los Angeles Lima Hawana Tokio Singapur




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję