TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Popularność kawiarni sieciowych rośnie

Popularność kawiarni sieciowych rośnie - od trzech lat systematycznie przybywa im klientów, dodatkowo - coraz więcej z nich deklaruje, że kawiarnie sieciowe to miejsce, w którym najczęściej piją kawę. Wybierając kawiarnię klienci najczęściej kierują się smakiem kawy i innych napojów, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów oraz atrakcyjnych promocji - wynika z piątej edycji badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.


Czy w ciągu ostatniego miesiąca odwiedził(a) Pan/ Pani kawiarnię sieciową?




Miejscem, w którym respondenci najczęściej piją kawę niezmiennie od kilku lat pozostaje dom, jednak rośnie popularność kawiarni sieciowych, które są wybierane niemal tak samo często jak własna kuchnia.

W kawiarniach sieciowych nadal najczęściej wybieraną kawą jest latte. Zaraz po niej plasuje się espresso, będące ulubioną kawą mężczyzn, zwłaszcza w wieku 40-55 lat. Popularność espresso rośnie też wśród kobiet - obecnie ten napój kobiety wybierają częściej niż cappuccino, które w poprzednich latach plasowało się bezpośrednio po kawie latte.

Wybierając kawiarnię respondenci najczęściej kierują się przede wszystkim smakiem kawy i innych napojów, dobrą lokalizacją oraz miłą atmosferą, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów (wzrost o 4%), oraz atrakcyjnych promocji (wzrost o 7%). Rzadziej niż w ubiegłym roku konsumenci zwracają uwagę na miłą obsługę (spadek o 5%).

Stopniowo maleje zainteresowanie bezprzewodowym Internetem w kawiarni, mimo iż jest to nadal najbardziej pożądana usługa dodatkowa. Jednocześnie, niezmiennie na drugim miejscu znajduje się dostęp do aktualnej prasy. Wzrasta natomiast zainteresowanie telewizją (z 15% w 2011 roku do 24% w 2012 roku). Telewizją częściej zainteresowani są mężczyźni niż kobiety.

"Oczekiwania konsumentów wobec kawiarni sieciowych ewaluują wraz z rozwijającym się rynkiem. To, że klienci coraz mniejszą uwagę zwracają na miłą obsługę może wynikać z faktu, że czynnik ten uważany jest już za standard w lokalach usługowych. Podobnie jest z usługami dodatkowymi - w dobie smartfonów i coraz większej dostępności bezprzewodowego Internetu we własnej kieszeni coraz rzadziej zależy nam na bezprzewodowym Internecie w kawiarni" - mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.

Do najczęściej odwiedzanych kawiarni sieciowych należą niezmiennie: Coffeehaeven, Tchibo, Empik Café, Starbucks i Grycan. Spontanicznie jako najbardziej znaną kawiarnię sieciową respondenci wymieniali Coffeeheaven, zaś kawiarnią, która odnotowała w tym zakresie najwyższy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem jest Starbucks. Najbardziej skłonni do aktywnego rekomendowania swojej ulubionej kawiarni są konsumenci korzystający z Costa Cafe, Coffeeheaven oraz E. Wedel.

O badaniu:
Badanie Cafe Monitor zrealizowano w kwietniu 2012 metodą CAWI, próba N=1104. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej losowo wybranych osób w wieku 16 - 55 lat, odwiedzających kawiarnie nie rzadziej niż raz na miesiąc. Badanie jest realizowane cyklicznie, raz w roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kawiarnia kawa kawiarnia sieciowa sieciówka Costa Cafe Coffeeheaven E. Wedel Tchibo Empik Café Starbucks Grycan analiza badanie kawiarnia rynek gastronomia latte cappuccino konsumenci espresso kawiarnia kawiarnie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję