Popularność kawiarni sieciowych rośnie
Popularność kawiarni sieciowych rośnie - od trzech lat systematycznie przybywa im klientów, dodatkowo - coraz więcej z nich deklaruje, że kawiarnie sieciowe to miejsce, w którym najczęściej piją kawę. Wybierając kawiarnię klienci najczęściej kierują się smakiem kawy i innych napojów, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów oraz atrakcyjnych promocji - wynika z piątej edycji badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.
Czy w ciągu ostatniego miesiąca odwiedził(a) Pan/ Pani kawiarnię sieciową?
Miejscem, w którym respondenci najczęściej piją kawę niezmiennie od kilku lat pozostaje dom, jednak rośnie popularność kawiarni sieciowych, które są wybierane niemal tak samo często jak własna kuchnia.
W kawiarniach sieciowych nadal najczęściej wybieraną kawą jest latte. Zaraz po niej plasuje się espresso, będące ulubioną kawą mężczyzn, zwłaszcza w wieku 40-55 lat. Popularność espresso rośnie też wśród kobiet - obecnie ten napój kobiety wybierają częściej niż cappuccino, które w poprzednich latach plasowało się bezpośrednio po kawie latte.
Wybierając kawiarnię respondenci najczęściej kierują się przede wszystkim smakiem kawy i innych napojów, dobrą lokalizacją oraz miłą atmosferą, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów (wzrost o 4%), oraz atrakcyjnych promocji (wzrost o 7%). Rzadziej niż w ubiegłym roku konsumenci zwracają uwagę na miłą obsługę (spadek o 5%).
Stopniowo maleje zainteresowanie bezprzewodowym Internetem w kawiarni, mimo iż jest to nadal najbardziej pożądana usługa dodatkowa. Jednocześnie, niezmiennie na drugim miejscu znajduje się dostęp do aktualnej prasy. Wzrasta natomiast zainteresowanie telewizją (z 15% w 2011 roku do 24% w 2012 roku). Telewizją częściej zainteresowani są mężczyźni niż kobiety.
"Oczekiwania konsumentów wobec kawiarni sieciowych ewaluują wraz z rozwijającym się rynkiem. To, że klienci coraz mniejszą uwagę zwracają na miłą obsługę może wynikać z faktu, że czynnik ten uważany jest już za standard w lokalach usługowych. Podobnie jest z usługami dodatkowymi - w dobie smartfonów i coraz większej dostępności bezprzewodowego Internetu we własnej kieszeni coraz rzadziej zależy nam na bezprzewodowym Internecie w kawiarni" - mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
Do najczęściej odwiedzanych kawiarni sieciowych należą niezmiennie: Coffeehaeven, Tchibo, Empik Café, Starbucks i Grycan. Spontanicznie jako najbardziej znaną kawiarnię sieciową respondenci wymieniali Coffeeheaven, zaś kawiarnią, która odnotowała w tym zakresie najwyższy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem jest Starbucks. Najbardziej skłonni do aktywnego rekomendowania swojej ulubionej kawiarni są konsumenci korzystający z Costa Cafe, Coffeeheaven oraz E. Wedel.
O badaniu:
Badanie Cafe Monitor zrealizowano w kwietniu 2012 metodą CAWI, próba N=1104. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej losowo wybranych osób w wieku 16 - 55 lat, odwiedzających kawiarnie nie rzadziej niż raz na miesiąc. Badanie jest realizowane cyklicznie, raz w roku.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Klienci będą czekać na last minute?
Mieli lecieć, pojechali pociągiem
Słowacja zamyka wysokogórskie szlaki dla turystów
Europejski kraj zmieni swoją nazwę
TAP Portugal: bagaż studenta większy
Są chętni na inwestycje w Kraków Airport
Relacja GCB z targów przemysłu spotkań EMIF 2011
Światowa marka hoteli inwestuje w Rosji
Spotkać króla i cesarza? To w Poznaniu się przydarza!
Balon z turystami runął do oceanu
Kibice będą swobodnie przemieszczać się w czasie Euro 2012.
Kompas: to będą dla nas bardzo udane ferie
Starwood wprowadza program lojalnościowy
Nowy dyrektor sprzedaży w Sound Garden Hotel
Oferta lotniska najlepsza w historii?