Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Polska jako marka. Promocja kraju nieskuteczna?
14 czerwca odbyła się w Warszawie konferencja "Polska jako marka". Wnioski płynące ze spotkania mogą być niepokojące.
Według Jose Filipe Torresa, prezesa Bloom Consulting - firmy, która zajmuje się brandingiem państw, osoby odpowiedzialne za wizerunek Polski, nie wiedzą, co chcą konkretnie osiągnąć poprzez swoje działania promocyjne. Zdaniem Torresa, w budowaniu marki danego kraju nie chodzi tylko o to, aby przyciągnąć turystów, czy inwestorów, ale również zwiększyć dobrobyt obywateli. Nad każdą strategią należy pracować oddzielnie, bowiem tylko takie planowanie może zaowocować sukcesem.
Przygotowując akcje promocyjne trzeba wziąć pod uwagę, że te same zwroty mogą oznaczać dla różnych państw zupełnie co innego. Nie zawsze chwalenie się rzekomymi atutami może zachęcić wszystkich jednocześnie do odwiedzenia danego kraju. Dlatego trzeba opracowywać oddzielne metody promocji.
W badaniach atrakcyjności państw, które zostały przeprowadzone przez Bloom Consulting w latach 2005-2009 Polska nie wypadła najlepiej.
Według Grzegorza Kiszluka, twórcy Pierwszej Polskiej Platformy Marketingu Miejsc Brief for Poland, reklamy Polski są bardzo przeciętne, nie wyróżniamy się spośród innych państw. Jego promocję Polski powinno poprzedzić rozwinięcie pięciu płaszczyzn:
- PPP - Partnerstwo Publiczno Prywatne - trzeba poprawić prawo, obalając mit, że każdy biznesmen jest złodziejem, a niewielka pomyłka w wyliczeniach nie będzie wykluczać z przetargu,
- małe i średnie przedsiębiorstwa - ułatwienie procedur związanych z zakładaniem firmy, wsparcie rodzimych firm za granicą,
- uczelnie ekonomiczne - teoria powinna zostać skonfrontowana z doświadczeniami biznesowymi,
- jakość życia - poprawa infrastruktury, umożliwienie Polakom prowadzenia ciekawego trybu życia,
- branding - należy zaprezentować nie wiele wątków, które będą atrakcyjne dla inwestorów. Ważne są zarówno gospodarka, turystyka jaki i talenty.
Niestety te wszystkie postulaty brzmią jak program wyborczy i od razu wiadomo, że ich realizacja jest trudna - przynajmniej w obecnej sytuacji, gdy mamy sejm i polityków zajmujący się wszystkim tylko nie realną sytuacją gospodarczą.
Komentarze
Tagi:
Dział targi, konferencje, workshop:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
W Zakopanem sporo wolnych miejsc
W Szczecinie powstaje nowy hotel
Sylwester Cacek kupuje akcje Sfinks Polska
Sieć Da Grasso Express uruchomiła siódmy lokal
Wakacje dla singielki - porad kilka
Traveliada.pl - Wakacyjne propozycje dla maturzystów.
Trend turystyki medycznej przybiera na sile
Kelnerzy znów pobiegną, tym razem w Krakowie
Tajemniczy lew sieje postrach w okolicach Londynu
Pierwszy Novotel w Polsce wolny od dymu tytoniowego
Branża turystyczna: nie jest źle
Pływające Sushi nie podoba się Starostwie
Dziwne powody opóźnień samolotów
Kto sfinansuje modernizację Lotniska w Pyrzowicach
Wzrosną ceny biletów lotniczych do Londynu?
Wizz Air zawiesza loty do Madrytu
Letni rozkład z łódzkiego lotniska
HOLANDIA JUŻ OD 99 PLN W 1 STRONĘ, 149 PLN W 2 STRONY