TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Polska jako marka. Promocja kraju nieskuteczna?

14 czerwca odbyła się w Warszawie konferencja "Polska jako marka". Wnioski płynące ze spotkania mogą być niepokojące.


Według Jose Filipe Torresa, prezesa Bloom Consulting - firmy, która zajmuje się brandingiem państw, osoby odpowiedzialne za wizerunek Polski, nie wiedzą, co chcą konkretnie osiągnąć poprzez swoje działania promocyjne. Zdaniem Torresa, w budowaniu marki danego kraju nie chodzi tylko o to, aby przyciągnąć turystów, czy inwestorów, ale również zwiększyć dobrobyt obywateli. Nad każdą strategią należy pracować oddzielnie, bowiem tylko takie planowanie może zaowocować sukcesem.

Przygotowując akcje promocyjne trzeba wziąć pod uwagę, że te same zwroty mogą oznaczać dla różnych państw zupełnie co innego. Nie zawsze chwalenie się rzekomymi atutami może zachęcić wszystkich jednocześnie do odwiedzenia danego kraju. Dlatego trzeba opracowywać oddzielne metody promocji.

W badaniach atrakcyjności państw, które zostały przeprowadzone przez Bloom Consulting w latach 2005-2009 Polska nie wypadła najlepiej.

Według Grzegorza Kiszluka, twórcy Pierwszej Polskiej Platformy Marketingu Miejsc Brief for Poland, reklamy Polski są bardzo przeciętne, nie wyróżniamy się spośród innych państw. Jego promocję Polski powinno poprzedzić rozwinięcie pięciu płaszczyzn:
- PPP - Partnerstwo Publiczno Prywatne - trzeba poprawić prawo, obalając mit, że każdy biznesmen jest złodziejem, a niewielka pomyłka w wyliczeniach nie będzie wykluczać z przetargu,
- małe i średnie przedsiębiorstwa - ułatwienie procedur związanych z zakładaniem firmy, wsparcie rodzimych firm za granicą,
- uczelnie ekonomiczne - teoria powinna zostać skonfrontowana z doświadczeniami biznesowymi,
- jakość życia - poprawa infrastruktury, umożliwienie Polakom prowadzenia ciekawego trybu życia,
- branding - należy zaprezentować nie wiele wątków, które będą atrakcyjne dla inwestorów. Ważne są zarówno gospodarka, turystyka jaki i talenty.

Niestety te wszystkie postulaty brzmią jak program wyborczy i od razu wiadomo, że ich realizacja jest trudna - przynajmniej w obecnej sytuacji, gdy mamy sejm i polityków zajmujący się wszystkim tylko nie realną sytuacją gospodarczą.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Bloom Consulting Jose Filipe Torres Grzegorz Kiszluka Polska jako marka Pierwsza Polska Platforma Marketingu Miejsc Breif for Poland Partnerstwo Publiczno Prywatne branding wizerunek Polski akcje promocyjne promocja metody promocji




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję