TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kolej nie pojedzie z Okęcia?

Tunelem, którym pasażerowie mieli szybko i sprawnie dojechać na warszawskie Lotnisko Chopina na razie nie pojedzie nikt. Planowo tunel miał zostać oddany w maju 2011. Z powodu problemów, które uniemożliwiały finalizację inwestycji termin oddania obiektu nie jest na razie potwierdzony.


Wykonawcy zwodzili do ostatniej chwili. Kiedy majowe prognozy dopadły chmury, pojawiły się jesienne mrzonki. Kiedy jednak i te się nie potwierdziły, wykonawca projektu zapewnił, że prace nad tunelem zostaną zakończone w grudniu, a pociągi na nowej trasie ruszą razem z wprowadzeniem marcowej korekty rozkładu.

Ten termin został jednak właśnie po raz kolejny uznany za nierealny. Powodem są błędy w projekcie pompowni, niezbędnej do usuwania wody w przypadku zalania tunelu.

Mimo to władze Warszawy nadal uważają nowy tunel za priorytetowe przedsięwzięcie. Projekt jest kluczowy z uwagi na zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012. Przewiduje się, że większość kibiców przyleci do stolicy samolotem, aby uniknąć paraliżu głównych dróg miasta, niezbędny jest szybki i sprawny transport do Centrum.

Zatem warto zadać sobie ważne pytanie - Czy inwestorzy zdążą na Euro? Niepokojące wydaje się milczenie. Obie strony pozostają ostrożne w swoich przewidywaniach, i nie podają konkretnego terminu.

- PKP Polskie Koleje Liniowe przewidują zakończenie prac budowlanych na przełomie lutego i marca. Nie można jednak doprecyzować terminu oddania tunelu do użytku, ponieważ to kiedy pociągi zaczną kursować z Centrum na Okęcie, będzie zależało głównie od tego, jak długo będą trwały prace odbiorcze, prowadzone m. in. przez straż pożarną czy urząd nadzoru budowlanego. Liczymy, że odbiory skończą się w ciągu miesiąca. Chcemy żeby pociągi zaczęły kursować jak najszybciej - poinformował rzecznik prasowy centrum realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych Maciej Dutkiewicz.

Prace nad nową inwestycją rozpoczęły się w 2009. Głównym wykonawcą została firma Bilfinger Berger. Celem projektu jest budowa 1 853 metrowego odcinka linii kolejowej, odchodzącego od trasy prowadzącej z Warszawy do Radomia z tunelem łączącym stację Służewiec z lotniskiem Chopina. Nowa linia będzie w znacznej mierze przebiegać przez tunel, którego głębokość ma wynosić ok. 5 metrów. Dzięki nowemu połączeniu i nowoczesnym pociągom typu Elf Szybkiej Kolei Miejskiej podróż z Okęcia do Centrum ma zająć tylko 20 minut.

Inwestycja "Pociągiem na lotnisko Okęcie", której realizacją zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury poprzez PLK usprawni m. in. przejazd ulicą Żwirki i Wigury i Alejami Jerozolimskimi.

Obiekt miał być ważnym z punktu widzenia strategicznego elementem warszawskiej infrastruktury. Turyści, pasażerowie mieli nie obawiać się, że z powodu opóźnienia lotu nie będą mieli czym dostać się do Centrum, czy Stadionu Narodowego.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
tunel kolejowy na lotnisko Chopina warszawskie lotnisko lotnisko w Warszawie Warszawa wykonawcy błędy w projekcie projekt pociągi na nowej trasie pociąg trasa korekta rozkładu jazdy rozkład jazdy termin oddania władze Warszawy Ministerstwo Infrastruktury inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe PKP straż pożarna rzecznik prasowy Maciej Dutkiewicz Euro 2012 Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Żwirki i Wigury Aleje Jerozolimskie element strategiczny centrum stolicy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję