Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Dzięki UE projekty kolejowe w Polsce mają szansę na realizację
Dzięki finansom unijnym, stanie się możliwe m.in. wybudowanie szybkich połączeń kolejowych pomiędzy głównymi polskimi miastami. Takie wnioski płyną z projektu pakietu infrastrukturalnego, który KE ogłosi w najbliższą środę. Budżet UE na transport w latach 2014-2020 wynosi 31,7 mld euro.
Komisja Europejska przedstawi projekt rozporządzenia, w myśl którego powstanie nowy instrument finansowania infrastruktury energetycznej, transportowej oraz telekomunikacji w latach 2014-2020 (tzw. "Connecting Europe Facility" (CEF)). Unia oferuje swoją pomoc w realizacji strategicznych dla ruchu w całej Europie projektów.
Opiewający na 50 mln euro budżet CEF 2014-2020 zostanie podzielny na trzy sektory. Transport otrzyma najwięcej - 31,7 mld euro: 21,7 mld euro dla wszystkich 27 państw UE oraz 10 mld euro z Funduszu Spójności. Środki z funduszu mogą otrzymać wyłącznie tzw. państwa spójności, gdzie PKB na mieszkańca jest odpowiednio niższy od średniej unijnej, a zatem również Polska. Biedniejsze kraje mają zyskać w ten sposób szansę na zrealizowanie ważnych projektów transportowych.
W projekcie rozporządzenia znalazło się dziesięć transeuropejskich korytarzy transportowych, które zostały uznane za strategiczne dla przepływu towarów oraz osób w Europie, a zatem mogą otrzymać fundusze UE. W środę poznamy również osobną listę strategicznych dla tych korytarzy portów, lotnisk, a także stacji kolejowych, które skorzystają z funduszy UE.
Polska również pojawiła się w projekcie rozporządzenia. Należy do dwóch korytarzy: Północ-Południe (łączącego Bałtyk z Adriatykiem) oraz korytarza Wschód-Zachód (łączącego Warszawę z Berlinem i Amsterdamem). Budżet UE do 2020 roku może zatem wspomóc realizację budowy sieci dróg oraz kolei łączących Warszawę z Tallinem, modernizację połączenia Gdynia-Katowice i drogę kolejową z Katowic do Brna (wszystkie projekty przynależą do korytarza Bałtycko-Adriatyckiego).
Unijną pomoc mogą otrzymać również projekty na trasie Warszawa-Poznań (do granicy z Niemcami), a także projekt połączenia drogowego i kolejowego z Wrocławia do Drezna. Komisja Europejska chce, aby unijne środki zostały wykorzystane w celu poprawy połączeń kolejowych, w tym także budowy szybkich połączeń pomiędzy największymi miastami w Polsce m.in. z Warszawą, Łodzią, Wrocławiem, Poznaniem oraz Krakowem.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Certyfikat Wiarygodności Biznesowej dla Merigo
Kolonie z Gwarancją Aklimatyzacji
NIK skontrolował system viatoll
Twój bagaż poleciał do Kathmandu?