Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Klienci sieciowych kawiarni coraz bardziej lojalni?
W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyła się liczba klientów kawiarni sieciowych, którzy deklarują, że odwiedzają tylko kawiarnie jednej sieci.
Głównym kryterium wyboru kawiarni sieciowej jest smak kawy i napojów. Nadal najpopularniejszą kawą jest kawa latte, coraz częściej też klienci kawiarni sieciowych zamawiają też ciastka. Najbardziej znaną siecią kawiarni, biorąc pod uwagę znajomość spontaniczną, jest - po raz pierwszy - Starbucks - wynika z raportu Cafe Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia.
W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 punktów procentowych wzrósł odsetek kawoszy, którzy przyznają, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedzili tylko jedną sieć kawiarni.
Czy w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedził(a) Pan/Pani kawiarnie różnych sieci czy jednej?
Źródło: Cafe Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014
"Powyższe wyniki świadczą o tym, że Polacy - klienci kawiarni sieciowych - są coraz bardziej lojalni w stosunku do swojej ulubionej sieci kawiarni. Wprawdzie nadal ponad połowa klientów przyznaje, że odwiedza różne kawiarnie, jednak odsetek osób wybierających jedną sieć systematycznie rośnie. Z pewnością jest to przynajmniej w części zasługą programów lojalnościowych i punktowych, realizowanych obecnie przez wiele sieci" - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.
Najbardziej znaną - wskazywaną spontanicznie - marką kawiarni sieciowych jest Starbucks, który wyprzedził dotychczasowego lidera - Coffeeheaven - o 2 punkty procentowe.
Najbardziej znane sieci kawiarni (TOP 5)
Źródło: Cafe Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014
"W ciągu ostatniego roku widać wyraźny wzrost znajomości spontanicznej w zasadzie wszystkich topowych marek kawiarnianych. Niekwestionowanym liderem zestawienia jest na pewno Starbucks, którego znajomość spontaniczna wzrosła o 15 punktów procentowych. Na uwagę zasługuje również marka Coffeheaven, która mimo przejęcia przez Costa Coffee utrzymała wysoką znajomość. Jej nowy właściciel - Costa Coffee również systematycznie buduje swoja rozpoznawalność, która w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła ponad dwukrotnie. Kolejny rok pokaże, czy marka ta będzie potrafiła skorzystać z popularności Coffeeheaven przeprowadzając rebranding - dodaje Marzena Białasek.
Kawiarnie sieciowe - podobnie jak w ubiegłych latach - częściej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Nadal najczęściej kupowanym produktem w kawiarniach sieciowych jest kawa, przy czym w porównaniu z ubiegłym rokiem klienci deklarują, że częściej kupują również ciastka. Najpopularniejszą kawą pozostaje latte, przy czym widać też wzrost zainteresowania kawą cappuccino.
Rodzaj produktów nabywanych w kawiarni sieciowej (możliwość wyboru 2 odpowiedzi)
Źródło: Cafe Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014
Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia techniką wywiadów internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 07-17.06.2014. N=1024, wywiady z odwiedzającymi kawiarnie sieciowe oraz dodatkową próbę celową N=300 wywiadów z osobami korzystającymi z barków na stacjach paliw. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa), losowo wybranych osób w wieku 15-55 lat.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział aktualności dnia:
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Tajlandia wprowadzi opłaty dla turystów?
Bezpłatne prezentacje dla biur podróży
Korupcja w ministerstwie turystyki
Zagrożenie atakami terrorystycznymi na Bali
Costa Brava: co tak rozwścieczyło turystów, że starli się z policją?
GAZETA PRAWNA - eporadnik o prawach turystów
ciekawe zakamarki południowej Polski na 1-2-3 dniowe wypady - co polecicie?
Czy turyści chętnie odwiedzają Grecję?
Polacy wolą wypoczywać w kraju
Indie: w katastrofie promu zginęło kilkadziesiąt osób
Czy udziałowcy Bee Free dostaną premię?
Festiwal Nocy Muzealnych 2011 w Czechach
Nowakowski nie chce fotela prezesa
Polska na mapie turystycznych wojaży Białorusi