TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






SAS przedstawił plan ratunkowy

Skandynawskie linie lotnicze SAS zapowiedziały wdrożenie nowego, kompleksowego planu, który pomoże spółce wyjść obecnych kłopotów finansowych. Przewoźnik zapowiada poprawę rentowności i zagwarantowanie długofalowego bezpieczeństwa finansowego.


Nowy plan to część ogłoszonej we wrześniu 2011 roku strategii - 4EXCELLENCE, która koncentruje się na czterech obszarach działalności: Commercial Excellence (Doskonałość w Biznesie); Sales Excellence (Doskonałość w Sprzedaży); Operational Excellence (Doskonałość w Działaniach Operacyjnych) oraz People Excellence (Doskonałość w działaniach personalnych i rozwoju kapitału ludzkiego).

Przewoźnik, pierwszoplanowo zakłada redukcję zatrudnienia z 15 tys. do 9 tys. osób, w ciągu najbliższych dwóch lat. W następstwie centralizacji głównego biura SAS w Szwecji, wśród zwalnianych będzie grupa ponad 800 pracowników administracyjnych. Plan pozwoli uzyskać łączne roczne oszczędności w wysokości ok. 3 mld SEK i sprzedać niektóre aktywa SAS za ok 3 mld SEK. Działania te pozwolą SAS uniezależnić się od zewnętrznych źródeł finansowania w przyszłości.

Piloci oraz personel pokładowy przewoźnika pozostaną w firmie na takich samych warunkach jak obecnie, które jednak będą odzwierciedleniem rynku pracy. Załogi będą latać nadal ze swoich macierzystych baz, jednak niewykluczone są przeniesienia do innych w godzinach ich pracy.

Plan będzie dla SAS nowym początkiem i stworzy zupełnie nową platformę na przyszłość. Jest to kompleksowa strategia wymagająca wysiłku całej organizacji, ale jej realizacja jest konieczna, jeżeli spółka ma dostosować się do warunków panujących na rynku. Umożliwi ona SAS skuteczne konkurowanie na rozrastającym się rynku przewozów indywidualnych i zachowanie silnej pozycji na ważnym rynku przewozów korporacyjnych. Dzięki temu SAS będzie nadal mógł oferować swoim 27 milionom klientów rozbudowaną sieć połączeń i konkurencyjne usługi przewozowe.

Plan pozwoli dostosować warunki wszystkich umów zbiorowych do sytuacji rynkowej, uprości funkcjonowanie poprzez centralizację i ograniczenie funkcji administracyjnych oraz uczyni SAS bardziej elastycznym poprzez powierzenie kolejnych funkcji podmiotom zewnętrznym.

Banki współpracujące z SAS i kluczowi udziałowcy w pełni poparli plan i udzielą spółce kredytu na równych warunkach. Jednak poparcie to uzależnione jest od tego, czy SAS zrealizuje plan w całości i w bardzo krótkim czasie podpisze nowe umowy zbiorowe.

Zarząd jednogłośnie poparł plan i zaleca wszystkim pracownikom spółki, aby też go poparli. Zarząd zbierze się ponownie w niedzielę 18 listopada 2012, aby zdecydować, czy istnieją warunki do jego wdrożenia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
SAS skandynawskie linie lotnicze linie lotnicze przewoźnik umowa rynek lotniczy konkurencja kredyt bank usługi przewozowe rynek przewozów udziałowiec centralizacja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję