Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Na co PKP wyda 50 mld złotych?
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planują przeznaczyć 50 mld złotych na modernizację oraz budowę nowych peronów i szlaków w latach 2014-2020. W tym działaniu spółkę wspomoże Unia Europejska kwotą 40 mld zł.
Prezes firmy, Remigiusz Paszkiewicz dodał, iż jest to największy w historii kolei program inwestycyjny. "Przez ostatnie 10 lat udało się zmodernizować ponad 5 tys. km torów, z czego ponad połowę w latach 2012-2013. Tylko w tym roku PKP PLK zainwestuje ponad 7 mld zł, co umożliwi modernizację kolejnych 1,5 tys. km torów. Łącznie w latach 2012-2015 na ten cel planujemy przeznaczyć 22,5 mld zł. W nowej perspektywie będziemy stawiać przede wszystkim na ruch towarowy. Chcemy zdecydowanie przyspieszyć prędkość takich pociągów." - podkreślił.
Zgodnie z danymi Urzędu Transportu Kolejowego średnia prędkość, z która poruszają się pociągi towarowe nie przekracza 30 km/h. W innych krajach Unii Europejskiej prędkość handlowa jest większa o 20 km/h. Należy dodać, że obecny prezes PKP Polskie Linie Kolejowe ma bardzo wyraźne plany dotyczące przyszłości. Jego zdaniem po zakończeniu wszelkich procesów modernizacyjnych prędkość handlowa w Polsce przekroczy średnią europejską, a w niektórych miejscach pociągi towarowe będą mogły się poruszać z prędkością 120 km/h.
W planach prezesa spółki znalazła się modernizacja jednej z ważniejszych linii towarowych tzw. nadodrzanka. Ponadto zmodernizowane mają być linie kolejowe prowadzące do portów w Gdyni i w Gdańsku. Plany zakładają remont linii z Warszawy do Katowic.
Jednym z droższych etapów inwestycji będzie modernizacja węzła warszawskiego. Projekt pochłonie nawet 6 mln złotych i rozpocznie się w 2016 roku. "Ten węzeł jest kluczowy, ponieważ skupia cały ruch pasażerski w Polsce, ciągi towarowe czy ruch aglomeracyjny. Ma jednak poważną wadę - słabą separację ruchu pasażerskiego od towarowego" - zauważył Paszkiewicz.
Modernizacja węzła potrwa od 3 do 5 lat. Jej szybkość będzie zależała od organizacji ruchu na czas remontu. Wszystkim zależy jednak, aby projekt wykonać sprawnie z możliwie najmniejszymi utrudnieniami dla pasażerów. Zostaną przebudowane tory prowadzące na Dworzec Zachodni, a cały ruch pasażerski zostanie przeniesiony na Dworzec Gdański. Prace modernizacyjne nie ominą też torów na Dworzec Wschodni.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
LOT otwiera nowe połączenie do Hanoweru
OLT Express odpowiada na zarzuty LOT-u
Awaryjna sobota dla Austrian Airlines
Finnair, Iberia, American Airlines, British Airways razem
Kucharze zmierzą się we Wrocławiu
Polacy wybierają hotele o średnim standardzie
Dodatkowe zapisy na akcje spółki Mex Polska
Pięć czterogwiazdkowców w Łodzi
PKP promuje przewoźników autokarowych
Restauratorzy zapowiadają duże podwyżki cen alkoholu
W Tatrach padł nowy rekord. W minioną niedzielę przybyło w góry 40 tys. turystów!
Biura dbają o rozrywkę na wakacjach