TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy wolą w parach

Ulubione wybory Polaków znowu dały o sobie znać. Pewny Egipt, mocna Turcja i wciąż atrakcyjna Grecja. Do tego słoneczne, hiszpańskie Wyspy. Tam najczęściej. Z profesjonalną obsługą, do najwyżej ocenionych obiektów i oczywiście jak najszybciej. Samolot bezkonkurencyjny. Do kompletu bogaty pakiet All Inclusive, 7dni i najchętniej parami. Na jakie jeszcze kierunki postawili Polacy z początkiem wiosny? Ile za to zapłacili i co oceniali najsurowiej? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie Państwo w comiesięcznej analizie sprzedażowej portali Wakacje.pl i EasyGo.pl


1. Jak i z kim?
60% to wyjazdy w parach. Niezmiennie stanowią one największą grupę kupujących. Chętniej niż w poprzednim roku nasi klienci wybierali jednak wyjazdy rodzinne. 14% - w składzie dwoje rodziców i dziecko oraz 6% udział rodziców z dwójką dzieci to odpowiednio 2% i 1% wzrosty w porównaniu do kwietnia 2011r. Pozostałe konfiguracje osobowe stanowiły 13% udziału w sprzedaży. 1% zainteresowania, podobnie jak w zeszłym roku, to wyjazdy w większych grupach 5-os.

2. Za ile?
W kwietniu ponownie zyskały najdroższe wycieczki. Średnia cena rezerwacji wzrosła o blisko 350zł do 4712,55zł. 34% naszych klientów przeznaczyło na wypoczynek powyżej 5001zł, co stanowi 7% wzrost. Zyskały też ekonomiczne oferty, z przedziału 2001-3000zł, osiągając 20% udział w sprzedaży. Kosztem droższych imprez nieco zmalały wydatki między 3001-4000zł oraz 4001-5000zł, które stanowiły 20% i 14% wśród wyborów naszych klientów. 9% zainteresowaniem cieszyły się najtańsze propozycje, co stanowi 4% spadek w stosunku do zeszłego roku.

3. Na ile?
67% sprzedaży to wyjazdy 7-dniowe. Na 20% poziomie udziału w sprzedaży utrzymały się wyjazdy dwutygodniowe. 2% zyskały pozostałe, niestandardowe długości pobytów i stanowiły 13% całej sprzedaży.

4. Kierunki POP turystyki.
Od kilku sezonów ta sama, ulubiona piątka kierunków. Ranking otwiera Tunezja, którą wybrało 7% naszych klientów. Hiszpania i Turcja utrzymały zeszłoroczny poziom i osiągnęły 11% i 14% udziału w kwietniowej sprzedaży. Grecja uzyskała 12% wynik, a niekwestionowanym liderem pozostał Egipt. Pierwsze miejsce to 34% udziału w całej sprzedaży i 11% wzrost w porównaniu do kwietnia 2011r.

5. Egzotyka.
W poszukiwaniu egzotyki klienci portali najchętniej podróżowali na Malediwy. Stanowiły one 22% kwietniowych wyborów. 18% udziału w sprzedaży to popularny Meksyk. Trzecie miejsce zajęły Chiny poprawiając swój wynik sprzed roku do 11%. Listę zamykają Emiraty Arabskie z podobnym 11% wynikiem oraz Tajlandia z 6% zainteresowaniem klientów.

6. Biura podróży.
Podobnie jak w marcu wszyscy Organizatorzy zyskali w stosunku do kwietnia zeszłego roku. Na drugim miejscu pojawił się Wezyr, który w kwietniu 2011roku znajdował się poza TOP 5. Sun Fun oraz Alfa Star zachowały swoje procentowe pozycje udziału w rynku, zyskując jednak na ilości rezerwacji. Zestawienie zamyka Exim Tours.

7. Rezydenci.
Największym zaufaniem, wśród głosujących, cieszyli się w kwietniu pracownicy Exim Tours . Kolejne miejsca z niewielką różnicą w punktacji to Grecos, Ecco Travel oraz Sky Club. Wraz ze wzrostem ponoszonych wydatków, zmieniają się także wymagania klientów. Analizując przyznane punkty okazuje się, że wszystkie oceny nieco obniżyły się w stosunku do kwietnia 2011r.

8. Dojazd.
Z miesiąca na miesiąc zyskuje transport lotniczy. W kwietniu stanowił 89% wszystkich wyborów. Na podobnym poziomie utrzymały się wycieczki autokarowe. Kilka procent stracił dojazd własny i uzyskał 6% udział w sprzedaży.

9. Wyżywienie.
Coraz bogatsze pakiety all inclusive zwiększają ich popularność. Wśród klientów portali ta forma była wybierana najczęściej. Zawierało ją 72% wszystkich dokonanych rezerwacji. 15% to udział ofert z dwoma posiłkami, 3% klientów zdecydowało się na same śniadania, a 2% zrezygnowało z posiłków całkowicie. Pozostałe, zgodne z programem, najczęściej objazdowych imprez, stanowiły 7% kwietniowej sprzedaży.

10. Last minute.
Rozpoczynające się gorące promocje zanotowały 1% wzrost w stosunku do kwietnia 2011r i uzyskały 26% udziału w sprzedaży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wakacje.pl EasyGo.pl analiza wybory Polaków wakacje Polaków Egipt Turcja Grecja hiszpańskie wyspy all inclusive wybory internautów klienci biura podróży para rodzina wczasy wakacje na wakacjach grupa kupujących co kupują Polacy sprzedaż podsumowanie sprzedaży cena rezerwacji cena propozycje zainteresowanie wyjazdy siedmiodniowe wyjazdy dwutygodniowe sezon ranking w sezonie egzotyka klienci portali portal turystyczny organizatorzy touroperatorzy Exim Tours SunFun Alfa Star rezydenci ile jak 2012 pakiet promocje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję