Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Polacy wolą w parach
Ulubione wybory Polaków znowu dały o sobie znać. Pewny Egipt, mocna Turcja i wciąż atrakcyjna Grecja. Do tego słoneczne, hiszpańskie Wyspy. Tam najczęściej. Z profesjonalną obsługą, do najwyżej ocenionych obiektów i oczywiście jak najszybciej. Samolot bezkonkurencyjny. Do kompletu bogaty pakiet All Inclusive, 7dni i najchętniej parami. Na jakie jeszcze kierunki postawili Polacy z początkiem wiosny? Ile za to zapłacili i co oceniali najsurowiej? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie Państwo w comiesięcznej analizie sprzedażowej portali Wakacje.pl i EasyGo.pl
1. Jak i z kim?
60% to wyjazdy w parach. Niezmiennie stanowią one największą grupę kupujących. Chętniej niż w poprzednim roku nasi klienci wybierali jednak wyjazdy rodzinne. 14% - w składzie dwoje rodziców i dziecko oraz 6% udział rodziców z dwójką dzieci to odpowiednio 2% i 1% wzrosty w porównaniu do kwietnia 2011r. Pozostałe konfiguracje osobowe stanowiły 13% udziału w sprzedaży. 1% zainteresowania, podobnie jak w zeszłym roku, to wyjazdy w większych grupach 5-os.
2. Za ile?
W kwietniu ponownie zyskały najdroższe wycieczki. Średnia cena rezerwacji wzrosła o blisko 350zł do 4712,55zł. 34% naszych klientów przeznaczyło na wypoczynek powyżej 5001zł, co stanowi 7% wzrost. Zyskały też ekonomiczne oferty, z przedziału 2001-3000zł, osiągając 20% udział w sprzedaży. Kosztem droższych imprez nieco zmalały wydatki między 3001-4000zł oraz 4001-5000zł, które stanowiły 20% i 14% wśród wyborów naszych klientów. 9% zainteresowaniem cieszyły się najtańsze propozycje, co stanowi 4% spadek w stosunku do zeszłego roku.
3. Na ile?
67% sprzedaży to wyjazdy 7-dniowe. Na 20% poziomie udziału w sprzedaży utrzymały się wyjazdy dwutygodniowe. 2% zyskały pozostałe, niestandardowe długości pobytów i stanowiły 13% całej sprzedaży.
4. Kierunki POP turystyki.
Od kilku sezonów ta sama, ulubiona piątka kierunków. Ranking otwiera Tunezja, którą wybrało 7% naszych klientów. Hiszpania i Turcja utrzymały zeszłoroczny poziom i osiągnęły 11% i 14% udziału w kwietniowej sprzedaży. Grecja uzyskała 12% wynik, a niekwestionowanym liderem pozostał Egipt. Pierwsze miejsce to 34% udziału w całej sprzedaży i 11% wzrost w porównaniu do kwietnia 2011r.
5. Egzotyka.
W poszukiwaniu egzotyki klienci portali najchętniej podróżowali na Malediwy. Stanowiły one 22% kwietniowych wyborów. 18% udziału w sprzedaży to popularny Meksyk. Trzecie miejsce zajęły Chiny poprawiając swój wynik sprzed roku do 11%. Listę zamykają Emiraty Arabskie z podobnym 11% wynikiem oraz Tajlandia z 6% zainteresowaniem klientów.
6. Biura podróży.
Podobnie jak w marcu wszyscy Organizatorzy zyskali w stosunku do kwietnia zeszłego roku. Na drugim miejscu pojawił się Wezyr, który w kwietniu 2011roku znajdował się poza TOP 5. Sun Fun oraz Alfa Star zachowały swoje procentowe pozycje udziału w rynku, zyskując jednak na ilości rezerwacji. Zestawienie zamyka Exim Tours.
7. Rezydenci.
Największym zaufaniem, wśród głosujących, cieszyli się w kwietniu pracownicy Exim Tours . Kolejne miejsca z niewielką różnicą w punktacji to Grecos, Ecco Travel oraz Sky Club. Wraz ze wzrostem ponoszonych wydatków, zmieniają się także wymagania klientów. Analizując przyznane punkty okazuje się, że wszystkie oceny nieco obniżyły się w stosunku do kwietnia 2011r.
8. Dojazd.
Z miesiąca na miesiąc zyskuje transport lotniczy. W kwietniu stanowił 89% wszystkich wyborów. Na podobnym poziomie utrzymały się wycieczki autokarowe. Kilka procent stracił dojazd własny i uzyskał 6% udział w sprzedaży.
9. Wyżywienie.
Coraz bogatsze pakiety all inclusive zwiększają ich popularność. Wśród klientów portali ta forma była wybierana najczęściej. Zawierało ją 72% wszystkich dokonanych rezerwacji. 15% to udział ofert z dwoma posiłkami, 3% klientów zdecydowało się na same śniadania, a 2% zrezygnowało z posiłków całkowicie. Pozostałe, zgodne z programem, najczęściej objazdowych imprez, stanowiły 7% kwietniowej sprzedaży.
10. Last minute.
Rozpoczynające się gorące promocje zanotowały 1% wzrost w stosunku do kwietnia 2011r i uzyskały 26% udziału w sprzedaży.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Restauratorzy zapowiadają duże podwyżki cen alkoholu
W Tatrach padł nowy rekord. W minioną niedzielę przybyło w góry 40 tys. turystów!
Biura dbają o rozrywkę na wakacjach
Szykuje się fuzja na rynku hotelowym
Problemy wizerunkowe biur podróży
Biuro rzeczy znalezionych po francusku
Lufthansa: nowe miejsca pracy dla Polaków
Znany restaurator zaprasza na Wigilię na Rynku
Znamy listę najlepiej ocenianych hoteli w Polsce
Zmiany rozkładu jazdy pociągów linii Warszawa - Poznań - Berlin w dniach 1 - 31 maja br.
Czartery Itaki polecą z Modlina
Komu Itaka dała umowę po stracie Tui?