TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Mam w sobie ducha gór, czyli nowa marka turystyczna

W wyniku współpracy Powiatu Jeleniogórskiego i Miasta Jeleniej Góry powstała nowa marka - Karkonosze. Celem przedsięwzięcia jest promocja regionu, a także przygotowanie oferty turystycznej, która odpowie na potrzeby gości. Jako pierwszy w Polsce, projekt będzie realizowany w oparciu o koncepcję smart budget.


Pracę na rzecz wypracowania spójnego wizerunku regionu Karkonosze podjęło dziesięć samorządów powiatu jeleniogórskiego. Pierwsza faza projektu zakładała opracowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej, która ma ukazywać filozofię regionu. Na kolejne trzy lata zaplanowano proces przekształcenia nowego logotypu Karkonoszy w markę, która ma odzwierciedlać ich wyjątkowość oraz bogatą ofertę turystyczną.

Kampania ma ponadto pobudzić patriotyzm lokalny, stworzyć modę na Karkonosze, a także zbudować silną społeczność wokół regionu. Ma ona jednocześnie dostarczyć gościom kompleksową ofertę wycieczek, tras turystycznych, a także pakietów pobytowych. Marka Karkonosze ma również wprowadzić system certyfikatów dedykowanych podmiotom turystycznym na terenie powiatu jeleniogórskiego. W ten sposób powstanie baza hoteli, restauracji oraz atrakcji godnych polecenia turystom. Certyfikaty będą przyznawane obiektom, których oferta będzie ciekawa i wartościowa, a także produktom regionalnym.

W budowie marki mają pomóc sami turyści i mieszkańcy regionu. - Zdecydowaliśmy się określić projekt hasłem "Mam w sobie ducha gór", aby w ten sposób nawiązać do symbolu Karkonoszy - Liczyrzepy, zwanego inaczej Duchem Gór. Cechy przypisywane Liczyrzepie to duma, odwaga i troska o innych. To najważniejsze wartości marki, które chcemy komunikować na zewnątrz i na tej podstawie budować wizerunek - mówi Jacek Włodyga, Starosta Powiatu Jeleniogórskiego.

Marka Karkonosze jako jedyna w Polsce powstaje na podstawie koncepcji smart budget. Działania zaplanowane w ramach projektu mają przy jak najniższych kosztach trafić do jak największej liczby osób. Do tego celu wykorzystuje się media relations, social media, a także wydarzenia typu: konkursy, konferencje prasowe, warsztaty czy też study tours dla blogerów oraz dziennikarzy.

Oficjalną prezentację marki Karkonosze zaplanowano na 24 października> Odbędzie się ona podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Powiat Jeleniogórski Jelenie Góra Karkonosze marka region smart budget moda na Karkonosze oferta turystyczna atrakcje turystyczne certyfikaty restauracje hotele baza obiektów Mam w sobie ducha gór turyści Starosta Powiatu Jeleniogórskiego Jacek Włodyga Liczyrzepa social media study tours media relation konferencje prasowe konkursy warsztaty Międzynarodowe Targi Turystyczne Tour Salon w Poznaniu patriotyzm lokalny logotyp podmioty turystyczne produkty regionalne trasy turystyczne pakiety pobytowe oferta wycieczek




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję