TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Polacy chcą luksusowo i all inclusive

Pogoda za oknem nie nastraja zbyt optymistycznie. Ci, którzy wybrali urlop w kraju z niepewnością patrzą na prognozę pogody. Jest to jednak dobra informacja dla biur podróży, bowiem sprzedaż imprez zagranicznych nabrała tempa. Które destynacje podbijają serca Polaków?


Klienci Travelplanet, którzy skorzystali z usług agenta w czerwcu i wykupili wycieczki w jego oddziałach, wybierali przede wszystkim Grecję. Sprzedaż Egiptu poleciała mocno w dół. Kraj Faraonów cieszy się blisko o połowę mniejszym zainteresowaniem niż miesiąc - dwa wcześniej. Travelplanet zebrał dane na temat sprzedaży imprez turystycznych w swoich oddziałach i podsumował dokąd wyjeżdżali w czerwcu jego klienci i w jaki sposób wypoczywali.

68,5 proc. klientów Travelplanet.pl wyjeżdżało w czerwcu na 7 dni a 19,4 proc. zafundowało sobie dwutygodniowy wypoczynek. O ile w kwietniu 2013 roku wypoczywających za granicą tydzień było mniej więcej tyle samo osób, to na 14-dniowych wakacjach przebywało wówczas o ponad 3 proc. więcej klientów Travelplanet.pl (22,5 proc.). Decyzje o celu turystycznej wyprawy zapadały średnio na 20 dni przed wyjazdem. Średni koszt pobytu w czerwcu wyniósł 2197 zł. To nieco mniej, niż klienci Travelplanet.pl płacili za kwietniowy wypoczynek (2275 zł), ale więcej niż za zagraniczne wakacje w maju (1966 zł).

- To efekt po części zmniejszonej długości pobytu w stosunku do kwietnia oraz dwóch weekendów majowych, kiedy to Polacy częściej wyjeżdżali na krótsze wypady niż tygodniowe urlopy - tłumaczy Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. - Znacznie bardziej istotny wpływ na zmniejszenie średniej ceny ma inny fakt: o ile w kwietniu na egzotyczne wyprawy udało się ok. 2 proc. naszych klientów, to w maju na wyjazdy do takich turystycznych destynacji jak Meksyk, Mauritius Malediwy, Indie, Tajlandia, Emiaraty Arabskie czy Indonezja zdecydowało się tylko 0,5 proc. turystów a w czerwcu raptem 0,14 proc. No i rzecz najważniejsza - w porównaniu do kwietnia na wakacje w czerwcu z Travelplanet.pl wyjechało 3 razy więcej turystów. W porównaniu do maja - blisko dwa razy więcej.

Zaskoczeniem może być wyjątkowa popularność Grecji, którą wybierało 27 proc. klientów Travelplanet. W kwietniu i w maju te wartości były dużo niższe. - W kwietniu a nawet w maju Grecja czy Turcja ze względu na temperatury powietrza i wody nie jest tak atrakcyjnym kierunkiem jak Morze Czerwone. - zauważa Radosław Damasiewicz. - Ale statystyki wczesnych rezerwacji pokazywały wyraźnie, że w tym roku to nie Egipt, ale Grecja będzie otwierać pierwszą piątkę najpopularniejszych urlopowych kierunków Dane z czerwca potwierdzają ten trend.

Duży spadek zainteresowania w stosunku do kwietnia odnotowała Hiszpania. - W tym wypadku mamy do czynienia z podobną sytuacją jeśli wziąć pod uwagę, że Aż 72,7% turystów, udających się do Hiszpanii jechało w kwietniu na Wyspy Kanaryjskie, gdzie średnie temperatury są znacznie wyższe niż w Turcji czy Grecji w tym czasie - tłumaczy Damasiewicz.

Dużą popularnością wśród polskich turystów cieszyła się w czerwcu Bułgaria. - Tu również sprawdzają się nasze ostrożne prognozy z wiosny: Bułgaria po raz pierwszy może wskoczyć do pierwszej piątki kosztem Tunezji.

Najchętniej wybierane kierunki w czerwcu (w nawiasach - maj, kwiecień 2013)
Grecja - 27,7% (16,5% ,8,9%)
Egipt - 16,65% (30,7%, 39,7 %)
Turcja - 13,5% (21,2%, 9,9% )
Hiszpania -10% ( 14,1%, 17,3%)
Bułgaria 8,5% (0,3%, 0,2%)
Tunezja - 6,6% (6,3%, 3,9%)

Egzotyka (Kenia, Chiny, Meksyk, Dominikana, Kuba, Malediwy, Sri Lanka, Indie, Wyspy Zielonego Przylądka, Malezja, Tajlandia, Liban, Indonezja) - 0,1% (0,5%, 2,2%).

Najwięcej polskich turystów - aż -31,6%, którzy wykupili wyjazdy za pośrednictwem Travelplanet.pl zaufali biuru podróży Itaka. W wypadku standardu hoteli i rodzaju wyżywienia czerwcowe wyniki potwierdzają umacniający się od lat trend, zgodnie z którym Polacy chcą wypoczywać w coraz bardziej luksusowych warunkach. 6 na 10 polskich turystów, wyjeżdżających za pośrednictwem Travelplanet.pl w czerwcu wypoczywało w hotelach 4* i 5* a jedna trzecia w hotelach 3*.

Wokół ubiegłorocznych wartości zawartych w Raporcie Podróżnika oscylują wyniki dotyczące rodzaju wybieranego wyżywienia. - Opcja All Inclusive wybierana jest z roku na rok chętniej, wyjazdy z wykupionymi śniadaniami i bez wyżywienia systematycznie tracą na popularności - podkreśla Radosław Damasiewicz. - Taką opcję w czerwcu wybierał raptem co dziesiąty klient Travelplanet.pl.

Standard hotelu
5* - 17,5%
4* - 43,7%
3* - 34,5%
2* i niższa - 2,2%

Rodzaj wyżywienia
AI - 73%
HB - 18,7%
BB - 4,5%
OV - 3,8%
VB - 1,5%




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Grecja Travelplanet Radosław Damasiewicz Raport Podróżnika Bułgaria


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję