Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Polacy chcą luksusowo i all inclusive
Pogoda za oknem nie nastraja zbyt optymistycznie. Ci, którzy wybrali urlop w kraju z niepewnością patrzą na prognozę pogody. Jest to jednak dobra informacja dla biur podróży, bowiem sprzedaż imprez zagranicznych nabrała tempa. Które destynacje podbijają serca Polaków?
Klienci Travelplanet, którzy skorzystali z usług agenta w czerwcu i wykupili wycieczki w jego oddziałach, wybierali przede wszystkim Grecję. Sprzedaż Egiptu poleciała mocno w dół. Kraj Faraonów cieszy się blisko o połowę mniejszym zainteresowaniem niż miesiąc - dwa wcześniej. Travelplanet zebrał dane na temat sprzedaży imprez turystycznych w swoich oddziałach i podsumował dokąd wyjeżdżali w czerwcu jego klienci i w jaki sposób wypoczywali.
68,5 proc. klientów Travelplanet.pl wyjeżdżało w czerwcu na 7 dni a 19,4 proc. zafundowało sobie dwutygodniowy wypoczynek. O ile w kwietniu 2013 roku wypoczywających za granicą tydzień było mniej więcej tyle samo osób, to na 14-dniowych wakacjach przebywało wówczas o ponad 3 proc. więcej klientów Travelplanet.pl (22,5 proc.). Decyzje o celu turystycznej wyprawy zapadały średnio na 20 dni przed wyjazdem. Średni koszt pobytu w czerwcu wyniósł 2197 zł. To nieco mniej, niż klienci Travelplanet.pl płacili za kwietniowy wypoczynek (2275 zł), ale więcej niż za zagraniczne wakacje w maju (1966 zł).
- To efekt po części zmniejszonej długości pobytu w stosunku do kwietnia oraz dwóch weekendów majowych, kiedy to Polacy częściej wyjeżdżali na krótsze wypady niż tygodniowe urlopy - tłumaczy Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. - Znacznie bardziej istotny wpływ na zmniejszenie średniej ceny ma inny fakt: o ile w kwietniu na egzotyczne wyprawy udało się ok. 2 proc. naszych klientów, to w maju na wyjazdy do takich turystycznych destynacji jak Meksyk, Mauritius Malediwy, Indie, Tajlandia, Emiaraty Arabskie czy Indonezja zdecydowało się tylko 0,5 proc. turystów a w czerwcu raptem 0,14 proc. No i rzecz najważniejsza - w porównaniu do kwietnia na wakacje w czerwcu z Travelplanet.pl wyjechało 3 razy więcej turystów. W porównaniu do maja - blisko dwa razy więcej.
Zaskoczeniem może być wyjątkowa popularność Grecji, którą wybierało 27 proc. klientów Travelplanet. W kwietniu i w maju te wartości były dużo niższe. - W kwietniu a nawet w maju Grecja czy Turcja ze względu na temperatury powietrza i wody nie jest tak atrakcyjnym kierunkiem jak Morze Czerwone. - zauważa Radosław Damasiewicz. - Ale statystyki wczesnych rezerwacji pokazywały wyraźnie, że w tym roku to nie Egipt, ale Grecja będzie otwierać pierwszą piątkę najpopularniejszych urlopowych kierunków Dane z czerwca potwierdzają ten trend.
Duży spadek zainteresowania w stosunku do kwietnia odnotowała Hiszpania. - W tym wypadku mamy do czynienia z podobną sytuacją jeśli wziąć pod uwagę, że Aż 72,7% turystów, udających się do Hiszpanii jechało w kwietniu na Wyspy Kanaryjskie, gdzie średnie temperatury są znacznie wyższe niż w Turcji czy Grecji w tym czasie - tłumaczy Damasiewicz.
Dużą popularnością wśród polskich turystów cieszyła się w czerwcu Bułgaria. - Tu również sprawdzają się nasze ostrożne prognozy z wiosny: Bułgaria po raz pierwszy może wskoczyć do pierwszej piątki kosztem Tunezji.
Najchętniej wybierane kierunki w czerwcu (w nawiasach - maj, kwiecień 2013)
Grecja - 27,7% (16,5% ,8,9%)
Egipt - 16,65% (30,7%, 39,7 %)
Turcja - 13,5% (21,2%, 9,9% )
Hiszpania -10% ( 14,1%, 17,3%)
Bułgaria 8,5% (0,3%, 0,2%)
Tunezja - 6,6% (6,3%, 3,9%)
Egzotyka (Kenia, Chiny, Meksyk, Dominikana, Kuba, Malediwy, Sri Lanka, Indie, Wyspy Zielonego Przylądka, Malezja, Tajlandia, Liban, Indonezja) - 0,1% (0,5%, 2,2%).
Najwięcej polskich turystów - aż -31,6%, którzy wykupili wyjazdy za pośrednictwem Travelplanet.pl zaufali biuru podróży Itaka. W wypadku standardu hoteli i rodzaju wyżywienia czerwcowe wyniki potwierdzają umacniający się od lat trend, zgodnie z którym Polacy chcą wypoczywać w coraz bardziej luksusowych warunkach. 6 na 10 polskich turystów, wyjeżdżających za pośrednictwem Travelplanet.pl w czerwcu wypoczywało w hotelach 4* i 5* a jedna trzecia w hotelach 3*.
Wokół ubiegłorocznych wartości zawartych w Raporcie Podróżnika oscylują wyniki dotyczące rodzaju wybieranego wyżywienia. - Opcja All Inclusive wybierana jest z roku na rok chętniej, wyjazdy z wykupionymi śniadaniami i bez wyżywienia systematycznie tracą na popularności - podkreśla Radosław Damasiewicz. - Taką opcję w czerwcu wybierał raptem co dziesiąty klient Travelplanet.pl.
Standard hotelu
5* - 17,5%
4* - 43,7%
3* - 34,5%
2* i niższa - 2,2%
Rodzaj wyżywienia
AI - 73%
HB - 18,7%
BB - 4,5%
OV - 3,8%
VB - 1,5%
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-16 09:54 93.105.83.*]
i najlepiej za 1200zł bez paszportu:) odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-16 13:37 83.5.225.*]
najlepiej Chorwacja z dojazdem własnym exlusive :) odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-19 23:01 79.184.176.*]
chyba egipt autokarem bo żona boi się latać!!! i wez tu tłumacz odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-20 11:13 46.112.158.*]
da radę. kilka dni i będzie. trasa przez Turcję - Syrię ... odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-20 11:43 83.10.169.*]
i ile po drodze można zwiedzić, jakie atrakcje...szczególnie w Syrii odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-20 14:31 84.10.135.*]
Znam kolesi którzy pojechali do Egiptu na motorach. Super sprawa.
http://www. youtube. com/watch?v=Q930wGjm_B4 odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-08-01 09:39 217.153.225.*]
na 2 tygodnie odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-16 11:24 83.8.41.*]
Może i chcą, ale ich niestety na to nie stać. większość klientów biur podróży żyje tylko marzeniami. odpowiedz »
Sprzedaż wycieczek w czerwcu nabrała tempa
[2013-07-19 00:53 83.10.76.*]
Tia, polski turysta granatem od pługa oderwany, siedzący cały Boży dzień nad basenem w hotelu i obżerający się bo w końcu all inclusive - słowem wczasy dla tępaków... żałosne! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Rusza mikroblog poświęcony szczepieniom w podróży
Wizz Air: nowe połączenie z katowickiego lotniska
Ile Emirates zainwestował w szkolenia pracowników?
Kapitan pomylił Wenus z innym samolotem
Powstał nowy serwis dla biur i przewoźników
Nadal nieznana data oddania do eksploatacji terminalu na Okęciu
Dzięki tej kampanii przybędzie klientów?
Wakacje to stres, ale można z tym walczyć
Zawód pilot - będzie jeszcze trudniej
Mięso z psów trafiło do warszawskich restauracji?