Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki
- JUNIOR PRODUCT MANAGER
- Pilotaż/Kraków/4.06
- TUI WROCŁAW - Specjalista ds. turystyki
- WROCŁAW: Specjalista ds. turystyki
- Pilot wycieczek CHINY HONGKONG
- Specjalista ds Turystyki
- Doradca ds. Wypraw Motocyklowych
- Antalya - obsługa Klientów Sun & Fun Holidays...
- specjalista ds. turystyki - dział rezerwacji


Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?
Po Grouponie i CityDeal jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać serwisy oferujące duże zniżki na zakup produktów i usług.
Idea zakupów grupowych przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych. Idea jest prosta. Usługodawcy mogą sobie pozwolić na duże rabaty, wiedząc, że dana ilość kuponów zostanie sprzedana. Wynika to z tego, iż koszty stałe, takie jak personel czy siedziba dzielą się na większą liczbę klientów, tym samym są niższe. Ale nie zarobek jest głównym celem firm, wchodzących we współpracę z portalami zakupowymi. Sprzedaż swoich usług czy produktów przez portale zakupowe, to przede wszystkim reklama, na którą nie każdą firmę stać. Szacuje się, że co piąty internauta w Polsce przegląda portale z zakupami grupowymi.
- Przy pierwszej akcji, w ciągu kilku godzin sprzedaliśmy np. ponad 2500 kuponów na dwudniowy pobyt w naszym Hotelu Dosłońce Conference &SPA - mówi Katarzyna Korepta, Specjalista ds. Sprzedaży Internetowej. - Oferta przede wszystkim musi być atrakcyjna, a rabat wysoki. W innym razie możemy na portalu zakupów grupowych do siebie zniechęcić.
Liczba portali zakupów grupowych stale rośnie. Oprócz znanego już Groupona, można wymienić chociażby Gruper, FastDeal, MyDeal, Cuppon, Okazik, Grupust, Gruping, CitySniper, Citeam, DailyDeal i jeszcze wiele innych. Pojawienie się konkurencji na tym rynku sprawiło, że portale musiały zliberalizować i zróżnicować zasady współpracy. Różna jest także ich skuteczność.
Chociaż firmom sprzedającym swoje usługi, czy produkty na portalach zakupów grupowych zależy głównie na zainteresowaniu swoich klientów ofertą po to, aby wrócili po inne usługi, to jednak spora grupa zakupowiczów traktuje je jako sposób na tańsze życie w luksusie.
Najczęściej z usług serwisów korzystają restauracje, hotele, pojawiają się oferty tanich przelotów, wczasów. Stąd też powstają oferty tematyczne np. travel. Swoją szansę widzą tu także instytucje kulturalne, dlatego bilet do teatru, na koncert pojawia się coraz częściej w mailingu do użytkowników serwisów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Rabatowy zawrót głowy
[2011-05-11 13:01 198.102.219.*]
Groupon nieźle załatwił fryzjera z Łodzi niedawno, Opisała to Wyborcza w ostatnim tygodniu, w tym samym czasie, jako Agora, otwierając podobny portal... Odnośnie kosztów stałych - one są takie same, nie ma szans aby malały poprzez dzielenie się na większą liczbę klientów ;) odpowiedz »
Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?
[2011-06-03 15:35 46.113.5.*]
Dla portali zakupów grupowych najważniejsze to znaleźć odpowiedniego uslugodawcę i dobrze nim pokierować. Jesli odpowiednio wyjaśnimy, krok po kroku na czym to polega, jakie sa korzyści, dlaczego warto byc miłym dla klientów to taka współpraca ma sens. Gorzej, jeśli chcemy tylko łatwo zgarnąć forsę nie bacząc na rzeczywistą jakość publikowanych ofert. Zadowolony klient powraca zarówno do usługodawcy, jak i na serwis pośrednika. W Polsce jedynie zarządzający fastdeal.pl zdają się rozumieć ten problem. Przy czym zobaczymy na jak długo. odpowiedz »
Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?
[2011-09-07 00:01 85.222.6.*]
nie wiem jak buduje te relacje fastdeal, ale gruper mocno wszedl w pole turystyczne i tych umow z biurami ma coraz wiecej odpowiedz »
Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?
[2011-09-22 10:54 81.15.209.*]
Podobnie to robi wlasnie fastdeal.pl - rozbudowuja ewidentnie turystykę - pewnie dlatego, że tam jest duzo forsy do ugrania, maja bodaj nawet wlasna podstronę odnośnie turystyki. odpowiedz »
Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?
[2011-10-04 17:26 77.252.231.*]
Na pewno obecnie mamy do czynienia z prawdziwym boomem na zakupy grupowe. Patrząc na liczbę agregowanych ofert przez www.godealla.pl widać, że ten rynek przechodzi swoje złote dni. Ciekawe jak to dalej będzie rozwijać się :) odpowiedz »
Rabatowy zawrót głowy
[2011-09-07 00:02 85.222.6.*]
nie wiem jak buduje te relacje fastdeal, ale gruper mocno wszedl w pole turystyczne i tych umow z biurami ma coraz wiecej odpowiedz »
Rabatowy zawrót głowy
[2011-09-26 22:15 79.162.59.*]
tak, gruper jako pierwszy polski portal sprzedał zagraniczną wycieczkę, zdaje się do hiszpanii. sukces byl ogromny. teraz wszyscy rozwijaja dzialke turystyczna, po prostu warto odpowiedz »
Dział gastronomia:
Wrocław trafi do przewodnika
WARS testuje płatności
Gault & Millau wraca do
Majówką nad morzem rządzi
Mazowsze przyciągnęło więcej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Rozpoczęło się głosowanie w Mistrzostwach
WARS testuje płatności
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Dział biura turystyczne:
Ilu turystów odwiedziło
Na czerwcówkę chętniej niż rok
Rozpoczęło się głosowanie w Mistrzostwach
Starsze aktualności:
Dlaczego Polacy wybierają All
Jakie festiwale wybierają
Lufthansa przejmie udziały w ITA
Dolny Śląsk promuje się nad
Więcej punktów wydawania paszportów
Pobyty turystów wyraźnie dłuższe niż rok
Cateringi dietetyczne w kontroli nie wypadły
Ceny w hotelach obniżone z
Rezerwacje na przewóz roweru za
Podróże zaczynają się od marzeń!
Nowe menu w restauracjach Qubus Hotel
Jak Egipt walczy z kryzysem w turystyce
Zniesienie wiz do USA może się opóźnić
Wakacje.pl rozwijają sieć franczyzową
LOT nie czeka na pomoc państwa
Bilety do kolejki na Kasprowy Wierch dostępne on-line
Lista touroperatorów, którzy posiadają wysokie gwarancje
Turyści OK Services zorganizowali pikietę
Doskonalenie Kadry Szkół Zawodowych z Branży HoReCa
Hotel z Polski wśród najlepszych
Gdzie najbardziej wzrosły ceny hoteli?