TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zakupy grupowe robią w Polsce karierę?

Po Grouponie i CityDeal jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać serwisy oferujące duże zniżki na zakup produktów i usług.


Idea zakupów grupowych przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych. Idea jest prosta. Usługodawcy mogą sobie pozwolić na duże rabaty, wiedząc, że dana ilość kuponów zostanie sprzedana. Wynika to z tego, iż koszty stałe, takie jak personel czy siedziba dzielą się na większą liczbę klientów, tym samym są niższe. Ale nie zarobek jest głównym celem firm, wchodzących we współpracę z portalami zakupowymi. Sprzedaż swoich usług czy produktów przez portale zakupowe, to przede wszystkim reklama, na którą nie każdą firmę stać. Szacuje się, że co piąty internauta w Polsce przegląda portale z zakupami grupowymi.

- Przy pierwszej akcji, w ciągu kilku godzin sprzedaliśmy np. ponad 2500 kuponów na dwudniowy pobyt w naszym Hotelu Dosłońce Conference &SPA - mówi Katarzyna Korepta, Specjalista ds. Sprzedaży Internetowej. - Oferta przede wszystkim musi być atrakcyjna, a rabat wysoki. W innym razie możemy na portalu zakupów grupowych do siebie zniechęcić.

Liczba portali zakupów grupowych stale rośnie. Oprócz znanego już Groupona, można wymienić chociażby Gruper, FastDeal, MyDeal, Cuppon, Okazik, Grupust, Gruping, CitySniper, Citeam, DailyDeal i jeszcze wiele innych. Pojawienie się konkurencji na tym rynku sprawiło, że portale musiały zliberalizować i zróżnicować zasady współpracy. Różna jest także ich skuteczność.

Chociaż firmom sprzedającym swoje usługi, czy produkty na portalach zakupów grupowych zależy głównie na zainteresowaniu swoich klientów ofertą po to, aby wrócili po inne usługi, to jednak spora grupa zakupowiczów traktuje je jako sposób na tańsze życie w luksusie.

Najczęściej z usług serwisów korzystają restauracje, hotele, pojawiają się oferty tanich przelotów, wczasów. Stąd też powstają oferty tematyczne np. travel. Swoją szansę widzą tu także instytucje kulturalne, dlatego bilet do teatru, na koncert pojawia się coraz częściej w mailingu do użytkowników serwisów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Groupon CityDeal Stany Zjednoczone Hotel Dosłońce Conference&SPA Guper FastDeal MyDeal Cuppon Okazik Grupust Gruping Citeam DailyDeal Katarzyna Korepta zakupy grupowe portale zakupowe hotele restauracje wczasy travel rabaty zakup produktów usługi


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję