TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dolny Śląsk ma nowe logo

W środę we Wrocławiu zaprezentowano turystyczne logo Dolnego Sląska. W wizualnej prezentacji ujęto walory turystyczne Regionu wraz z atrakcjami, jak zamki, lasy, góry i uzdrowiska.


Na turystycznym logo regionu widnieją trzy kwadraty symbolizujące charakterystyczne dla Dolnego Śląska obszary turystyki. - "Pierwszy kwadrat symbolizuje historię regionu, kulturowe dziedzictwo. To przede wszystkim zamki i pałace, ale również wydarzenia historyczne, które przedstawiane są na przykład w inscenizacjach bitew" - tłumaczył w środę na konferencji prasowej Jarosław Charłampowicz, prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Kolejny kwadrat symbolizuje atrakcje związane z aktywną turystyką, czyli bogactwo przyrodnicze Dolnego Śląska, góry i lasy. Ostatni zaś odnosi się do turystyki uzdrowiskowej. - "Od tego roku mamy silnego inwestora w dolnośląskich uzdrowiskach w postaci KGHM, który nie tylko inwestuje w rozwój tych obiektów, ale również w promocję. To w najbliższych latach będzie hit, jeśli chodzi o turystykę na Dolnym Śląsku" - podkreślał Charłampowicz.

Oprócz znaków graficznych symbolizujących poszczególne obszary turystyki w regionie w logo znalazł się również napis "Dolny Śląsk".

Prezentacja loga zbiegła się z rozpoczynającą się niebawem kampanią promującą region. Na przyszły rok zaplanowano dwie duże kampanie promocyjne podczas, których odbędzie się szereg tematycznych imprez mających na celu przedstawienie Dolnego Śląska z punktu widzenia "tajemniczego" regionu, a także zbudowanie silnej marki województwa.

Akcję mają wesprzeć dwie duże imprezy sportowe, które odbędą się w regionie w przyszłym roku - chodzi o Puchar Świata w narciarstwie biegowym w Jakuszycach i piłkarskie mistrzostwa Europy - zaznacza marszałek województwa, Rafał Jurkowlaniec.

Kampania ma być prowadzona w telewizji w kanałach przeznaczonych dla szerokiej publiczności oraz w kanałach tematycznych. Wykorzystany zostanie również internet oraz bilbordy. Przedsięwzięcie ma kosztować ponad 9,2 mln zł, z czego 70% będzie pochodzić z funduszy unijnych.

Równolegle ma być prowadzona promocja dolnośląskich tras turystycznych, m.in. Szlaku Zamków Piastowskich, Szlaku Historii i Tradycji Wrocławia, Szlaku Cysterski, Szlaku Doliny Pałaców, Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej czy Dolnośląskiego Szlauk św. Jakuba.

Kampania obejmie również interaktywną promocję, dzięki systemowi nawigacji satelitarnej GPS, będzie można obejrzeć daną trasę turystyczną w serwisie internetowym. W punktach informacyjnych będą wydawane broszury, foldery i przewodniki opisujące trasy turystyczne wraz ze znajdującymi się na nich zabytkami.








Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
logo turystyczne Dolny Śląsk Dolnośląska Organizacja Turystyczna DOT Region walory turystyczne zamki lasy góry uzdrowiska trzy kwadraty obszar turystyki historia regionu kulturowe dziedzictwo pałace wydarzenia historyczne inscenizaje bitew konferencja prasowa Szlak Zamków Piastowskich Szlak Historii i Tradycji Wrocławia Szlak Cysterski Szlak Doliny Pałaców Ogrody Kotliny Jeleniogórskiej Dolnośląski Szlak św. Jakuba Jarosław Charłampowicz prezes inwestor KGHM znaki graficzne kampania promocja regionu marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec Mistrzostwa Europy w piłce nożne Euro 2012 internet bilbord fundusze unijne punkty informacyjne trasay turystyczne zabytki GPS nawigacja satelitarna




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję