TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Moda na artystyczne obozy dla młodzieży

Młodzież stawia na twórcze i bardzo aktywne wakacje. Taki jest wynik badania BTA Kompas, które przeanalizowało swoją sprzedaż na rozpoczynający się w niedzielę pierwszy turnus wakacyjny.


Ponad 34 proc. sprzedaży to wyjazdy na twórcze obozy artystyczne typu Interkamp pomagające w specjalistyczny sposób odkrywać i rozwijać wybrane pasje. Od 9 lat najbardziej popularną a co za tym idzie rozwijającą się ofertą są twórcze obozy artystyczne Interkamp. Ideą takich wyjazdów jest praktyczne rozbudzanie i kształtowanie wybranych pasji. To forma warsztatów dla młodych muzyków, wokalistów, tancerzy, aktorów, stylistów, fotografików, filmowców, modelek, miłośników mediów czy komputerów i wielu innych.

Wciąż bardzo popularne są wyjazdy z dużą dozą aktywności i przygody. W pierwszym turnusie aż 4 na 10 młodych klientów wybrało takie właśnie propozycje. Prym wiodą wszelkie formy ruchowe i sportowe (np. wspinaczka górska, nauka i doskonalenie gry w golfa, obozy jeździeckie, piłkarskie, różne odmiany adventure), które wybrało łącznie 16,8 proc. małych klientów. Niesłabnącą popularnością cieszą się obozy żeglarskie - 14, 3 proc. klientów oraz obozy militarne - 7,3 proc. klientów. - W ostatni latach zauważyliśmy spadek popularności tych ostatnich - podkreśla Kacper Domański, kierownik biura sprzedaży BTA Kompas. - Ten obszar przechodzi naturalną transformację. Czas zagubionego w dżungli Johna Rambo już minął. Dziś obowiązującą jest wersja znana z Mission Impossible, czyli łączenie wielu elementów konkretnej wiedzy i umiejętności, np. trekkingu, technik survivalowych, wspinaczki, zajęć linowych, jazdy quadami w jedną spójną całość.

Wciąż dużym, bo aż 11 proc., zainteresowaniem cieszą się obozy fabularne przenoszące młodych miłośników literatury fantasy w świat np. Star Wars i innych Role Playing Games (RPG). Dużym i bardzo pozytywnym zaskoczeniem jest też aktywność najmłodszych. Obozy maluszkowe, dla przedziału wiekowego 5- 9 lat, w pierwszym turnusie wakacyjnym wybrało aż 6,6 proc. spośród wszystkich kupujących.

Najchętniej wybieranym środowiskiem są polskie lasy i jeziora, głównie Mazury - 40,3 proc. wyjazdów. Na drugim miejscu znalazły się górskie okolice Wisły - 18,3 proc. a na trzecim Jura Krakowsko-Częstochowska - 14,5 proc. wyborów.

Wartym podkreślenia jest bardzo duży, wręcz niespotykany np. w turystyce wyjazdowej osób dorosłych, procent powracających do biura klientów. Lojalność względem ofert BTA Kompas w badanym okresie wyniosła 50,9% proc.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wypoczynek wakacje dzieci 2012 twórczo aktywnie aktywny turnus wakacyjny obozy artystyczne Interkamp ruchowe żeglarskie militarne sportowe fabularne turystyka wyjazdowa dorosłych oferta BTA Kompas




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję