TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kolej nie pojedzie z Okęcia prawie na pewno

Plany budowy linii kolejowej łączącej bezpośrednio Stadion Narodowy z Portem Lotniczym Chopina na Euro2012 nieco się przedłużają. Wiadomo już, że ratusz przygotowuje scenariusz awaryjny dla kibiców z Rosji i Grecji, którzy przyjadą na mecze reprezentacji do stolicy. Jednym słowem kolejka może nie zostać otwarta na czas.


Prognozy jasno mówią, że kibice tych krajów będą przemieszczać się do nas głównie drogą powietrzną. Co prawda część Rosjan przyleci prywatnymi odrzutowcami, które będą mogły wylądować w Modlinie. Większość kibiców wyląduje jednak na Lotnisku Chopina - przewiduje Mikołaj Piotrowski ze spółki PL.2012.

I tutaj pojawia się problem. Szanse na szybki i bezpośredni transport kibiców wprost ze stołecznego lotniska na Stadion Narodowy owszem są ale dopiero po Euro.

Szef ZTM Leszek Ruta poinformował na łamach gazety wyborczej w piątek, że przygotowywany jest już zastępczy wariant transportu kibiców z lotniska. - Spod terminalu mają być przewożeni autobusami do stacji kolejowej Żwirki i Wigury, skąd pociągami pojadą w stronę centrum i stadionu. Na wniosek UEFA w al. Żwirki i Wigury do Trasy Łazienkowskiej ma też powstać tymczasowy buspas. Oprócz komunikacji miejskiej skorzystają z niego także autokary wynajęte przez zorganizowane grupy kibiców lądujących na Lotnisku Chopina - wylicza Leszek Ruta.

O problemach z ukończeniem torów na czas prasa informowała już kilka tygodni temu. Powodem miały być błędy w projekcie pompowni, niezbędnej do usuwania wody w przypadku zalania tunelu.

Jedni przygotowują wariant ratunkowy, a inni uparcie twierdzą, że kolej jednak ruszy przed Mistrzostwami. Główny inwestor, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe oficjalnie twierdzi, że jakiekolwiek prace budowlane łącznika zostaną ukończone na przełomie lutego i marca, co razem z miesięcznym odbiorem technicznym pozwoli na uruchomienie linii w maju. Nieoficjalnie wiadomo, że narada w sprawie łącznika ma odbyć się w przyszłym tygodniu z ramienia wiceministra transportu Andrzeja Massela.

Nowa stacja ma nosić nazwę Warszawa Lotnisko Chopina. Według założeń w ciągu godziny mają tam dojeżdżać cztery składy: dwa linii SKM S2 z Sulejówka, jeden linii S3 z Legionowa i jeden Kolei Mazowieckich z Modlina.

Stolica przygotowuje się również na przyjazd zmotoryzowanych kibiców. Parkingi, łącznie na 20 tys. aut mają skutecznie zatrzymać ich od centrum miasta. W związku z czym w stronę centrum i Stadionu mają kursować wahadłowe autobusy. Na arenę będzie też można dojechać pociągami podmiejskimi i tramwajami.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linia kolejowa łącząca Stadion Narodowy z Portem Lotniczym Chopina Stadion Narodowy Port Lotniczy Chopina Rosja Grecja Euro 2012 Mistrzostwa w Piłce Nożnej Szef ZTM Stadion Narodowy transport wiceminister transportu Andrzej Massel spółka PKP Polskie Linie Kolejowe łącznik SKM S2 Sulejówek linia S3 Legionowo Koleje Mazowiecki Modlin pociągi podmiejskie tramwaje pociąg




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję