TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jaki będzie czas przejazdu koleją w czasie Euro?

Trwają ostatnie przed Euro 2012 prace przy modernizacji linii kolejowych, łączących Gdańsk z innymi miastami - gospodarzami mistrzostw.


Poznań jest o tyle ważnym kierunkiem, że to właśnie to miasto wraz z Gdańskiem tworzy parę goszczącą jedną grupę w czasie pierwszej fazy Euro. Między tymi miastami przed i po każdym meczu będzie podróżować od kilku do kilkunastu tysięcy kibiców. Właśnie dlatego na trasie z Tczewa do Poznania trwają intensywne prace remontowe. Efekt prac jest pozytywny, w ciągu roku czas przejazdu z Gdańska do Poznania skróci się o dwie godziny. Tempo prac jest wynikiem przeprowadzenia zwykłego remontu i wymiany tylko tych elementów, które są niezbędne do szybszej jazdy. Z kolei na trasie z Gdańska do Warszawy wymienia się wszystko - nawet te elementy, które mogły służyć jeszcze przez wiele lat.

W czasie Euro, trasę z Gdańska do Poznania najszybciej pokona pociąg Eurocity "Daniel Fahrenheit" kursujący z Gdyni do Berlina. Odcinek Gdańsk-Poznań pokona on w 3 godz. 37 min. Droga powrotna będzie jeszcze krótsza - 3 godz. 28 min. Ten czas ma obowiązywać do grudnia 2012, potem ma być jeszcze krótszy.

Z kolei nie ma szans na rewolucję na trasie z Gdańska do Warszawy. Krócej niż obecnie pojadą tylko dwa pociągi: "Neptun" i "Kaszub", które będą kursowały jako tanie składy TLK. Oba będą jeździły na około: przez Bydgoszcz, Inowrocław oraz Kutno. Podróż nimi na trasie Gdańsk Główny - Warszawa Centralna w czasie Euro potrwa 5 godzin, a z powrotem 4 godz. 40 minut. Od grudnia podróż będzie trwać 4 godz. 30 min.

Rok 2013 ma być ostatnim rokiem remontu na trasie Trójmiasto - Warszawa. Kluczowe roboty na tej trasie mają zakończyć się w grudniu 2013 roku. Nadal będą trwać prace w samym Trójmieście. Teoretycznie czas przejazdu na tej trasie, w grudniu 2013 roku może wynieść 3 godziny, co byłoby rekordem. Dotychczas najszybciej pokonywał tą trasę w latach 90. pociąg "Kaszub" - w ciągu 3 godz. 20 minut. Będzie również wygodniej - na trasę Gdynia - Warszawa wyjadą nowe pociągi Pendolino, zamówione w koncernie Alstom. Na jeszcze krótszy czas przejazdu możemy mieć nadzieję w roku 2015, kiedy gotowy do użytku będzie system sygnalizacji kabinowej kontrolujący zachowanie maszynistów. Trasę pokonamy wtedy w ciągu 2 godzin i 30 minut.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Euro 2012 czas przejazdu czas podróży remonty modernizacja Gdańsk do Gdańska z Gdańska Poznań do Poznania z Poznania z Gdańska do Poznania z Poznania do Gdańska Gdańsk - Warszawa z Gdańska do Warszawy z Warszawy do Gdańska Eurocity Daniel Fahrenheit z Gdyni do Berlina Neptun Kaszub TLK Gdańsk Główny - Warszawa Centralna Trójmiasto - Warszawa Gdynia - Warszawa Pendolino system sygnalizacji kabinowej


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję