Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Czego chcą turyści?
Zmiany zachodzące w społeczeństwie, m. in. wzrost popularności zakupów dokonywanych przez internet oraz coraz wyższa wartość dobra jakim jest czas wolny sprawiły, że również biura podróży zostały zmuszone do zmiany strategii działania. Biura stacjonarne okazały się niewystarczające. Duża grupa konsumentów, w tym poszukiwaczy okazji, wyraża zapotrzebowanie na możliwość planowania wakacji przez internet. Dlatego od kilku lat rynek ten przynosi coraz większe zyski i cieszy się rosnącym zainteresowaniem.
Przygotowany raport zawiera ogólne analizy rynku turystycznego w Polsce, m.in. najchętniej wybierane destynacje, czas w jakim planujemy urlop oraz preferencje klientów dotyczące wyboru standardu hotelu oraz opcji wyżywienia podczas wakacji. Źródłem danych są wyniki sprzedażowe z lat 2012 i 2013 internetowego biura podróży Fly.pl.
Najpopularniejsze kierunki - zestawienie sprzedaży z kwietnia i maja 2012 i 2013.
Dane sprzedażowe za kwiecień i maj 2013 roku pokazują wyraźny wzrost zainteresowania klientów wyjazdami do Grecji. Udział sprzedaży tego kierunku wzrósł w stosunku do 2012 roku aż o około 10%. Prognozy wskazują, że ten dynamiczny wzrost będzie się utrzymywał. Duże zainteresowanie Kretą utrzymuje się już od kilku lat, natomiast tak duży wzrost sprzedaży wycieczek na Zakynthos jest tegorocznym trendem, który wg. prognoz ekspertów z Fly.pl będzie utrzymywał się przez cały sezon.
Również Egipt cieszy się niemalejącym zainteresowaniem klientów jako jedna z wakacyjnych destynacji.Średnia cena zakupionych wycieczek na lato (miesiące lipiec i sierpień) wzrosła z 6429 zł w 2012 do 7272 zł w tym roku. Jest to efekt wybierania coraz częściej przez polskich turystów hoteli o wyższym standardzie, czyli 4 i 5 gwiazdkowych.
Kiedy planujemy wakacje? - sprzedaż według daty wyjazdu
Analiza przedstawiająca preferencje klientów Fly.pl do czasu podejmowania decyzji o zakupie wakacji w stosunku do daty wyjazdu (dane sprzedażowe styczeń - maj 2012/2013, wyjazdy lipiec/sierpień). Dane pokazują, że w tym roku mniej klientów decyduje się na zakup typowej oferty last minute (0-14 dni do wyjazdu), udział takich rezerwacji spadł z poziomu 31% w 2012 roku do 24% w 2013 roku.
Proporcjonalnie rośnie natomiast udział rezerwacji zakładanych powyżej 15 dni do wylotu, szczególnie jest to widoczne w udziale w sprzedaży w miesiącach styczeń i luty.
"W pierwszych 3 miesiącach roku klienci kupowali zdecydowanie więcej ofert z wyprzedzeniem, m.in. wyjazdy w terminie wakacji. Oznacza to, że Fly.pl, do tej pory kojarzone głównie jako internetowe biuro zakupu ofert last minute, jest również chętnie wybierane przez klientów planujących swoje wakacje dużo wcześniej" - mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Fly.pl "Zwiększenie gotowości klientów do kupowania u nas ofert z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, interpretujemy jako wzrost zaufania klientów do Fly.pl, co obecnie jest dla podmiotu z naszej branży czymś bardzo ważnym."
Wakacyjne preferencje Klientów
Analiza danych wyraźnie wskazuje, że klienci bardzo cenią sobie komfort na wakacjach. Ponad 73% z nich wybrało hotele o standardzie równym lub wyższym niż 4 gwiazdki, a ponad 82% klientów wybrało pobyt z opcją all inclusive.
Najpopularniejszymi destynacjami w tym roku są Grecja i Egipt. Eksperci prognozują, że zainteresowanie to będzie utrzymywało się na stałym, wysokim poziomie. Klienci najchętniej planują urlopy z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem. Ponadto zaskakujący jest fakt, że last minute jest opcją wybieraną zdecydowanie rzadziej. Klienci cenią sobie komfort na wakacjach, więc coraz częściej decydują się na hotel o standardzie wyższym lub równym 4,5 gwiazdki oraz na wykupienie wycieczki all inclusive.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Dokąd jeżdżą Polacy?
[2013-06-27 17:03 83.30.59.*]
cos chyba malo rezerwuja i srednio ufaja, skoro fly robi po 1,5 mln lpln strat rocznie wg raportow gieldowych... odpowiedz »
Dokąd jeżdżą Polacy?
[2013-06-28 15:57 77.253.205.*]
To że spadek jest rezerwacji w lastminute to chyba raczej tłumaczyłbym mniejszą dostępnością miejsc w samolotach, po tym jak organizatorzy mieli słabe firsty i poanulowali kupę połączeń. U nas w lastach do 1-30 dni przed wylotem sprzedawało się jakieś 15-20% oferty w poprzednich latach. Teraz ponad połowa. Widać kompletny brak zaufania do branży turystycznej. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Kto kupi czeskie linie lotnicze?
Co zyskały polskie hotele po Euro?
Chiny jeszcze nigdy nie były tak blisko Krakowa
Fala bankructw w branży gastronomicznej
Co się dzieje z biurem Adriatyk?!
Zderzenie autokaru turystycznego ze szkolnym autobusem
We Wrocławiu stanie mini Sky Tower?
Rejsy zdobędą serca polskich turystów?
Państwo Palestyna zniknie z paszportów
Turyści wiedzą jak zapłacić mniej za wakacje