TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Katastrofy lotnicze w 2011

Według raportu, opublikowanego przez IATA zeszły rok należał najbezpieczniejszych w historii lotnictwa. Od stycznia do listopada 2011 liczba poważnych wypadków lotniczych w wyniku których został uszkodzony samolot była o 52% niższa od średniej z ostatnich pięciu lat.


Globalny wskaźnik wypadków lotniczych (wyliczany na podstawie liczby wypadków wyprodukowanych na Zachodzie samolotów w przeliczeniu na milion lotów) wyniósł 0,34. Natomiast liczba osób, które zginęły w katastrofach lotniczych to tylko 486! Najniebezpieczniejszym kontynentem, gdzie zdarza się najwięcej wypadków nadal pozostaje Afryka. Na drugim miejscu plasuje się Ameryka Południowa.

Jednym z najpoważniejszych wypadków lotniczych, jakie zdarzyły się w 2011 roku była katastrofa lotu Iran Air 277 w styczniu, w wyniku której zginęły 77 osoby. Z kolei w kwietniu w Kinszasie, stolicy Demokratycznej Republiki Konga, rozbił się samolot ONZ. Przyczyną katastrofy, w której straciło życie, 32 pasażerów, była próba lądowania w złych warunkach atmosferycznych.

Tragicznie zakończył się również rejs Bombardiera należącego do argentyńskich linii Sol Líneas Aéreas, który 18 maja leciał z Lae do Madang. W wyniku wypadku na wschodnim wybrzeżu Papui-Nowej Gwinei śmierć poniosło 28 pasażerów.

Do najpoważniejszych w skutkach wydarzeń w lotnictwie należy również zaliczyć wypadek samolotu Yak Service, jaki miał miejsce we wrześniu. Był to lot czarterowy z Jarosława do Mińska. Maszyna rozbiła się około 500 metrów po starcie. Spośród 45 osób na pokładzie 43 zginęły na miejscu, a dwie zostały ciężko ranne.

W listopadzie Polacy także przeżyli chwile grozy. Podczas awaryjnego lądowania Boeinga 767 należącego do PLL LOT na warszawskim lotnisku. Na szczęście dzięki wzorowej postawie kapitana i personelu, a także pracowników portu lotniczego, obyło się bez ofiar.

Niestety nasilający się ruch lotniczy zwiększa zagrożenie - przykładowo w ostatnich dniach na lotnisku w Chicago kontroler zezwolił na lądowanie Boeinga 737 linii Southwest, a w tym samym czasie startowała inna maszyna, która przecinała drogę lądującego samolotu. Do wypadku nie doszło, bowiem pilot startującej maszyny spostrzegł problem. Obecnie trwa oficjalne dochodzenie mające wyjaśnić przyczynę zdarzenia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linie lotnicze wypadki samolot wypadki lotnicze 2011 podsumowanie IATA analiza lotnictwo branża lotnicza katastrofa uszkodzenie samolotu zgon w wyniku wypadku śmierć ofiara ofiary śmiertelne PLL LOT awaryjna lądowanie Boeing 767 Iran Air wypadek w Kinszadzie samolot ONZ rozbił się złe warunki atmosferyczne Sol Líneas Aéreas z Lae do Madang lot maszyna Yak Service katastrofa lotnicza


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję