Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj



Airbus zmienia plany

Światowy kryzys gospodarczy musiał odbić się również na branży lotniczej. Airbus musiał zrezygnować z planów sprzedaży w 2012 roku 30 modeli A380 Superjet. Strategia koncernu zakłada skoncentrowanie się na produkcji mniejszych samolotów.


Podczas tegorocznych targów lotniczych w Farnborough John Leahy odpowiedzialny za sprzedaż w Airbusie przyznał, że cele stawiane na początku roku mogą ulec zmianie. Wyraził przy tym dużą niepewność co do liczby 30 sprzedanych maszyn.

A380 odpowiada Boeingowi 747. Na pokładzie mieści się 520 pasażerów. Produkcję modelu rozpoczęto w 2004 roku. Od tamtej chwili, 77 maszyn trafiło do odbiorców na całym świecie: 21 trafiło do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, 17 do Singapuru, 12 do Australii oraz 10 do Niemiec. Pojedyncze sztuki są eksploatowane przez francuskich, chińskich, koreańskich oraz malezyjskich przewoźników.

W tym roku, ostatecznie potwierdzono jedno zamówienie na cztery A380. Uczyniły to rosyjskie linie lotnicze Transaero. Kontrakt wart jest 1,6 mld dol.

Boeing również nie ma łatwo. Na 70 potwierdzonych zamówień na model 747 tylko 36 dotyczy samolotów pasażerskich. Amerykanie utracili w listopadzie 2011 roku zamówienie z Dubai Aerospace Enterprice. Arabowie kupią nie pięć maszyn 747, ale mniejsze, towarowe wersje dwusilnikowego Boeinga 777.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij