Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
Które miasto wydało najwięcej na własną promocję?
785 mln zł - tyle z wyliczeń Ministerstwa Finansów wynosiły wydatki polskich samorządów na działania promocyjne.
Same województwa wydały ok. 65 mln zł, zaś 32 największe miast ponad 100 mln zł. Na co wydatkowano te pieniądze? Sprawdził to portal www.MarketingMiejsca.com.pl
Jak wynika z informacji pochodzących z Ministerstwa Finansów, samorządy, choć borykają się z dość dużymi problemami finansowymi i zaostrzonymi przepisami dotyczącymi finansów publiczny (przede wszystkim możliwości zaciągania kolejnych kredytów), nie oszczędzają na promocji. W 2014 roku: gminy, miasta, powiaty i województwa zaplanowały rekordowe wydatki na promocję w wysokości 785 mln zł. Jest to o 116 mln zł więcej niż wydano w 2013 roku.
Wśród województw, największymi budżetami promocyjnymi dysponowały: Kujawsko-Pomorskie (14 mln zł) i Podkarpackie (12,5 mln zł). Najmniej, gdyż jedynie 360 tys. zł, na działania promocyjne, przeznaczyło Mazowsze.
Wśród miast rekordzistami są: Katowice (13,7 mln zł) oraz Bydgoszcz (11,6 mln zł). Najwięcej, gdyż 600 tys. zł, stolica województwa śląskiego, przeznaczyła na promowanie się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. 492 tys. zł wydano zaś na realizację wewnętrznej kampanii promocyjnej "Katowice dla odmiany". Bydgoszcz, tylko na wsparcie dwóch eventów, a tym samym promocję w ich ramach, wydała 4 mln zł. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE kosztował miasto 2,5 mln zł, a Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej mężczyzn 2014 - 1,5 mln zł.
"W naszym raporcie przeanalizowaliśmy wysokość budżetów promocyjnych 32 miast, opisaliśmy najdroższe działania promocyjne, ale sprawdziliśmy także ile pieniędzy i na jakie gadżety, czy też w szerszym ujęciu, materiały promocyjne, wydają miasta. I tu potwierdziły się moje wcześniejsze obserwacje, które dla wielu osób, mogą być pewnym zaskoczeniem. Samorządy wydają miliony złotych na: kubki, smycze, koszulki i foldery." - wyjaśnia Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego, autor raportu "Wydatki promocyjne miast 2014", a także analizy promocyjnych wydatków wojewódzkich.
Niewątpliwym rekordzistą w tym zakresie jest Tarnobrzeg, który przy 189 tys. zł budżetu na wszystkie działania promocyjny, 100 tys. zł przeznaczył właśnie na gadżety. Także Tychy na materiały promocyjne przeznaczyły w minionym roku ¼ swojego promocyjnego budżetu. W kwotach bezwzględnych są oczywiście miasta, które na podobny cel wydały dużo więcej np.: Katowice - 800 tys. zł, Gdańsk - 500 tys. zł, Łódź 457 tys. zł.
Raport został przygotowany i opublikowany przez portal www.MarketingMiejsca.com.pl, który od blisko 10 lat analizuje działania marketingowe polskich samorządów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ile miasta wydały na promocję?
[2015-02-24 13:23 80.52.226.*]
Super! to i tak nic w porównaniu z 31 miliardami na consulting w sprawie kopalń! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Ile kosztuje nocleg w najpopularniejszych kurortach
W centrum Bydgoszczy powstaje marina
Burger King zamyka 89 lokali w Niemczech
Jak być arystokratą w biznesie?
Reklamy turystyczne w krzywym zwierciadle
Sposób na turystę, czyli jak zorganizować atrakcyjną imprezę
Niech biznes się kręci - poznaj hotelowe tajemnice
Toruń za pół ceny - dwie edycje
Głupie żarty utrudniają pracę pilotów
Świętokrzyskie Czaruje - turyści mają swoje paszporty
VI Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego
Piosenki turystyczne w Egipcie