TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sposób na turystę, czyli jak zorganizować atrakcyjną imprezę

W trakcie ostatnich dwóch dni w Łodzi odbywały się warsztaty, których uczestnicy uczyli się w jaki sposób zorganizować wydarzenie, które przyciągnie mnóstwo gości. Jako przykład posłużył między innymi Open Hair Festival, który odbył się na rynku w Sieradzu. Uczesano wówczas 600 osób równocześnie i ustanowiono nowy rekord świata.


VI ogólnopolska konferencja Kultura i Turystyka stała się okazją do wymiany doświadczeń na temat związków turystyki z kulturą i kulturowym dziedzictwem danych miejsc. Wykłady poprowadzili między innymi profesor Ruben C. Lois-Gonzales i Martina Katrin Sehlke. Wśród ekspertów, którzy przygotowali warsztaty znalazł się Robert Kawałko z Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu i Adam Mikołajczyk z Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc.

Wydarzenie, jako forma promocji, należy do grupy narzędzi, które prezentuje zebranym jakie naprawdę jest dane miejsce. Tradycyjna kampania reklamowa pozwala turystom na usłyszenie o nim, jednak nic nie zastąpi uczestnictwa w imprezie odbywającej się na żywo. Wydarzenia czerpiące z historii i tożsamości miejsca są niezwykle ważne dla promocji. Jako przykłady tego typu imprez, prezes EIMM podał Open'er, muzyczny festiwal w Gdyni oraz Open Hair Festival w Sieradzu. Oba wydarzenia ściągają do miast rzesze turystów.

Na pytanie co zrobić, gdy w danym regionie organizowanych jest kilkadziesiąt imprez w trakcie roku, Adam Mikołajczyk odpowiedział, że miasto powinno skupić się na jednej imprezie jeśli budżet danej miejscowości jest ograniczony. Ten problem dotyka zwykle mniejszych miasteczek i wsi. Należy skupić się na promowaniu wydarzeń, które wspierają markę miejscowości i czerpią z jej historii i tożsamości.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Open Hair Festival w Sieradzu Sieradz VI ogólnopolska konferencja Kultura i Turystyka Ruben C. Lois-Gonzales Martin Kartin Sehlke Robert Kwałko Adam Mikołajczyk Europejski Instytut Marketingu Miejsc Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu promocja wydarzenia imprezy turyści marka miejscowości EIMM Open er muzyczny festiwal w Gdyni festiwal w Gdyni Gdynia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję