Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Wirtualny asystent na Lotnisku Chopina
Lotnisko Chopina wprowadziło nowatorskie rozwiązanie. Zainstalowano tam wirtualnego asystenta, który ma pomóc pasażerom w samoobsługowej odprawie biletowej. To jedno z pierwszych rozwiązań tego typu na europejskich lotniskach.
Wirtualny asystent to urządzenie, które po naciśnięciu guzika udzieli standardowych informacji potrzebnych podróżnym. Realistyczny obraz młodej kobiety, która w czasie mówienia porusza się i gestykuluje ma sprawić, że pasażer poczuje się jakby rozmawiał z żywą osobą.
"Uważamy, że rozwiązanie to jest niezwykle efektowne, a dodatkowo ma wysoką wartość operacyjną. Awatar zachęca pasażerów do korzystania z kiosków samoobsługowej odprawy (self check-in) i przekonuje, że ich obsługa jest bardzo prosta. Pozwala to zwiększyć przepustowość odprawy biletowej oraz buduje wizerunek Lotniska Chopina jako portu korzystającego z najnowszych technologii" - komentuje kierownik zespołu ds. technologii i jakości obsługi pasażerów na Lotnisku Chopina, Tomasz Prokopiuk.
Podobne rozwiązania są stosowane na kilku europejskich i amerykańskich lotniskach. m.in. w Frankfurcie, Bostonie, Londynie czy Waszyngtonie. Wirtualni asystenci są najczęściej wykorzystywani do udzielania informacji odnośnie odpraw biletowo-bagażowych, kontroli paszportowych czy kontroli bezpieczeństwa.
Czas pokaże czy w obliczu coraz doskonalszych innowacji technicznych dotychczasowi pracownicy informacji nie staną się zbędni. Istnieje zagrożenie, że szukając oszczędności władze portów mogą dążyć do stopniowego zastępowania ludzi maszynami. Oczywiście nie na każdym stanowisku da się zastąpić ludzi (przynajmniej na razie), niemniej jednak w przyszłości pracownicy lotnisk mogą poczuć się zagrożeni.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Nowe rozwiązanie na Lotnisku Chopina
[2014-01-02 14:44 77.252.178.*]
Czas obsługi przez maszynę jest znacznie dłuższy niż przez osobę fizyczną - vide: kasy samoobsługowe w marketach. Proste i nieduże zakupy da się szybko załatwić, ale wprawna kasjerka zrobi to szybciej. odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Hilton Family - nowa gra na Play Station
XIV Małopolskie Dni Dziedzictwa Kulturowego
Pełna lista nowych połączeń na lato
Polska Izba Turystyki i Michel de Blust: co wynikło z rozmów?
Piloci Air France będą strajkować
Blog skutecznym narzędziem marketingowym dla hotelarzy?
Problemy popularnej destynacji
Nowe przepisy dla pilotów i przewodników
Samolot wygrywa z komunikacją naziemną
eholiday.pl uruchomił blog ekspercki
I Warszawskie Targi Turystyczne PODRÓŻE 2012 odbędą się w Warszawie
Modlin zamknięty - Chopin korzysta