TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Blog skutecznym narzędziem marketingowym dla hotelarzy?

Blog to hasło słyszane w dzisiejszych czasach bardzo często, choć wciąż najbardziej kojarzone z blogerkami modowymi i lifestylowymi. Okazuje się jednak, że właściciele obiektów noclegowych mogą także zostać blogerami.


Blog okazuje się być bardzo przydatnym narzędziem pozycjonującym stronę internetową, pozostawiając konkurencję daleko w tyle. Poniżej kilka ważnych zalet regularnego pisania artykułów oraz statystyki.

Blog to metoda na pozycjonowanie strony
I to naturalna i najprostsza. Wyszukiwarki internetowe wyżej oceniają witryny o dynamicznej treści, niż te statyczne. "Jeśli regularnie dodajesz na swoją stronę nowe informacje, Google będzie patrzeć na nią “milszym okiem", ponieważ promuje ono treści, które sami tworzymy. Wyszukiwarka taka ma na celu dostarczenie internaucie jak najtrafniejszych i najświeższych wyników na wyszukiwaną przez niego frazę. Jeśli masz więc bloga na stronie pensjonatu i aktualizujesz go dość regularnie, zostanie to zauważone przez Google, dzięki czemu oprócz znacznego wzrostu ruchu na stronie, zdobędziesz także aktywnych użytkowników" - tłumaczy programista z portalu rewal.net.pl, Oskar Wójcicki.

Blog uzupełnia wiedzę internautów
Na blogu można dzielić się z czytelnikami informacjami, których nie powinno się zamieszczać na oficjalnej stronie, czyli na przykład: co wydarzyło się w obiekcie w minionym roku, jakie nowe dania zostały dodane do menu, które pokoje zostały wyremontowane, jakie wydarzenia będą miały miejsce w nowym sezonie itp. "Dzięki takim informacjom, goście poznają bliżej twój pensjonat i ofertę, dowiedzą się też wielu nowych rzeczy, które pozwolą im rozwiać ewentualne wątpliwości dotyczące przyjazdu w twoje strony" - radzi Sylwia Matyja, specjalista ds marketingu w firmie NetFactory.

Blog zacieśnia więzi
Blog jest fantastycznym narzędziem do zacieśniania więzi z internautami odwiedzającymi stronę. "Poprzez twoje posty, ludzie poznają cię bliżej, jako osobę prywatną i zapałają do ciebie sympatią. Przystępny, codzienny język i nieoficjalne teksty sprawią, że goście na pewno bardziej od konkurencji, polubią ciebie i twój obiekt i będą cię traktować jak dobrego znajomego, który zaprasza ich do siebie w odwiedziny" - dodaje Sylwia Matyja.

Zawsze można liczyć także na interakcję w postaci komentarzy gości, czyli dodatkowe źródło kontaktu. Komentarze takie są luźniejszą i szybszą formą niż korespondencja mailowa i na tyle niezobowiązujące, że z pewnością nikogo nie odstraszy możliwość ich dodawania.

Blog buduje zaufanie
Prowadząc bloga firmowego, wzbudzasz też zaufanie do siebie, do tego co mówisz i czym się dzielisz. Prowadząc hotel/pensjonat, jesteś doświadczonym hotelarzem, goście mogą więc liczyć od Ciebie na rzetelne informacje i przydatne porady. Budujesz w ten sposób również swój autorytet, który odegrać może kluczową rolę przy ostatecznym wyborze obiektu noclegowego przez przyszłego gościa.

Blog daje przewagę nad konkurencją
Wciąż wiele pensjonatów na rynku nie prowadzi blogów, a nie wie o tym, że powinno. Wystarczy więc, że zrobisz ten pierwszy krok i założysz bloga, a potem będziesz go regularnie aktualizował, a z pewnością zauważysz efekty i zwiększone zainteresowanie internautów.

Statystyki
Według badania przeprowadzonego przez firmę HubSpot w 2013 roku, firmy które publikowały na swoim blogu min. 15 postów miesięcznie, zauważały pięciokrotnie wyższy ruch, niż firmy, które bloga nie prowadziły. W dodatku, zbadano, iż wystarczy publikować zaledwie dwa wpisy w miesiącu, aby zwiększyć zainteresowanie ofertą o 67%.

Zawsze, wśród konkurencji znajdzie się ktoś komu nie będzie się chciało, będzie się bał, lub po prostu nie będzie miał na to czasu. Może warto więc się przełamać, założyć bloga i porównać efekty przed i po?




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
blog marketing hotel pensjonat internauta hubspot statystyki blog firmowy google netfactory




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję