TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zakupy grupowe - koniec czy początek?

Klienci serwisów zakupów grupowych coraz częściej narzekają. Najbardziej skarżą się na niską jakość usług. Z kolei przedsiębiorcy współpracujący z "grupówkami" liczą straty zamiast zysków. Słyszy się nawet oskarżenia, że korzystanie z zakupów grupowych sprowadziło kłopoty na biura podróży - pisze Dziennik Gazeta Prawna. Czy moda na korzystanie z dyskontowych portali sprzedaży minęła?


Podpisywanie niekorzystnych dla siebie umów to główne przyczyny błędów popełnianych przez biura podróży. Aby oferta była atrakcyjna, powinna być co najmniej o połowę tańsza niż normalnie. Z tego sporą część zabiera serwis (w przypadku Grouponu prowizja wynosi zazwyczaj 50 procent ceny, MyDeal 35 procent, a Citeam 10 procent). Zatem przedsiębiorca niewiele zarobi na tej transakcji. Jedynym plusem jest dobra reklama, ale takiej w ostatnim czasie brak - czytamy w DGP.

Zdaniem ekspertów e-commerce, ten model biznesowy już się wypalił. Wiele osób jest negatywnie nastawionych do serwisów zakupów grupowych i swoje niezadowolenie przekazuje dalej. Zazwyczaj są to klienci upadłych biur podróży, którzy zakupili wycieczki na "grupówkach" oraz konsumenci niezadowoleni z jakości świadczonych usług. Od kwietnia 2011 działa nawet portal AntyGroupon.pl - nie daj się nabić w butelkę. Na dzień dzisiejszy znajduje się tam ponad 1.2 tys skarg na usługi kupione w dyskontowych serwisach i wciąż ich przybywa.

"Kupiłem ojcu na urodziny lot w aeroklubie. Dopłacił do dodatkowych kilometrów. W dniu, w którym umówił się na lotnisku (a umówić się nie jest łatwo, nie odbierają telefonów, na e-maile nie odpisują), nie zjawił się nikt o wyznaczonej godzinie. A przemiły pan, który łaskawie odebrał telefon, stwierdził, że my traktujemy to jako taksówkę, a jemu się nie opłaca wysłać chociażby SMS-a czy e-maila, skoro ktoś płaci 59 zł za lot!". - to jeden z licznych wpisów na AntyGrouponie.

Zostałem oszukany przy pomocy groupona przez biuro podróży filiz tours które zbankrutowało, drodzy moi jest to mój ostatni kontakt z grouponem umywają ręce a oni sie przyczynili do straty moich pieniędzy odradzam korzystania z tego portalu !!! - żali się inny internauta.




Z kolei serwisy zakupów grupowych twierdzą, że radzą sobie świetnie, a przyszłość widzą w jasnych barwach. - W tym roku można zaobserwować znaczący wzrost osób, które kupowały w kategorii Podróże na serwisie. - Porównując lato 2012 do analogicznego okresu w ubiegłym roku, liczba sprzedanych ofert turystycznych wzrosła aż o 180 procent - wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl.

Ponadto wciąż istnieje spora grupa osób i usługodawców, którzy nie korzystali z serwisów grupowych, a chcieliby przetestować tą formę promocji. To właśnie do nich serwisy będą starały się teraz dotrzeć.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
zakupy grupowe serwisy zakupów grupowych klient konsument skarga żal jakość usług przedsiębiorca usługodawca dyskontowy portal sprzedaży Dziennika Gazeta Prawna moda niekorzystna umowa koniec początek biuro podroży turystyka podróże Groupon MyDeal Cieteam transakcja promocja reklama marketing model biznesowy AntyGroupon opinie internautów Marta Krauze sprzedaż kupno zakupy usługi upadek bankructwo touroperator Filiz Tour e-commerce


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję