Zobacz także
B&B HOTELS wchodzi na polski rynek mocniej
eSky zawalczy o rynek brytyjski
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów dostępne
KLM planuje więcej lotów z Polski
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich turystów
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci Marriott
Polski rynek gastronomiczny przyciąga inwestorów
AmRest Holdings planuje dalszą ekspansję na europejskich rynkach Polski, Czech i Węgier.
Obecnie koncern prowadzi 698 restauracji następujących marek: KFC, Burger King, Starbucks (sektor restauracji szybkiej obsługi) oraz Pizza Hut, La Tagliatella, Blue Frog, KABB i Stubb's (restauracje z pełną obsługą kelnerską).
Jak podała spółka w raporcie półrocznym - Większa liczba otwarć zaplanowana jest na drugą połowę roku 2013. Systematycznie przeprowadzone są remonty istniejących restauracji, podczas których oprócz nowego wystroju wprowadzane są także nowe rozwiązania w zakresie obsługi gości (jak np. rozdzielnie kas od miejsca odbioru posiłku) oraz poprawienia efektywności i komfortu pracy załogi.
AmRest podkreśla, że obecna strategia otwarć nowych restauracji KFC uwzględnia restauracje mieszczące się w centrach handlowych oraz wolnostojące restauracje typu Drive Thru, które będą stanowiły największy udział nowych obiektów. Restauracje te odwiedzać będzie można w dużych i średnich miastach (około 50 tys. mieszkańców), a także przy drogach ekspresowych oraz autostradach.
Na dzień przekazania raportu Amrest prowadzi 364 restauracje KFC- 170 w Polsce, 63 w Czechach, 62 w Rosji, 31 w Hiszpanii, 26 na Węgrzech, 5 w Serbii, 4 w Bułgarii i 3 w Chorwacji.
W Rosji w pierwszej połowie roku otwarto 5 restauracji KFC. Do końca roku na tym rynku planowane jest otwarcie jeszcze około 10 restauracji, zapowiada spółka.
"AmRest planuje dalszy rozwój sieci Burger King w tempie 3-4 otwarć nowych restauracji rocznie. Priorytetem pozostaje jednak budowanie rentowności marki" - czytamy dalej.
Na dzień publikacji raportu, AmRest prowadzi łącznie 34 restauracji Burger King, 26 w Polsce, 7 w Czechach i 1 w Bułgarii.
AmRest planuje także dalszą ekspansję marki Starbucks przy jednoczesnym zachowaniu jej konkurencyjności i skupianiu się na rozwoju długoterminowym. Rozwój marki będzie koncentrował się na istniejących rynkach: polskim, czeskim i węgierskim.
Na dzień publikacji raportu w ramach AmRest Coffee funkcjonuje już 58 kawiarni (33 w Polsce, 16 w Czechach, 9 na Węgrzech).
Plany dotyczące włączonej do grupy w kwietniu 2011 r. marki La Tagliatella zakładają otwarcie w II poł. br. kolejnych 5 restauracji własnych i 3 prowadzonych przez franczyzobiorców. "W ciągu najbliższych 3-4 lat liczba restauracji La Tagliatella prowadzonych na rynku hiszpańskim powinna wynieść ponad 200" - podano w materiale.
Obecnie AmRest prowadzi łącznie 161 restauracji La Tagliatella, 144 w Hiszpanii, 5 we Francji, 3 w Niemczech, 4 w USA, 3 w Chinach i 2 w Indiach.
Włączenie w 2012 roku Blue Horizon Hospitality Group do struktury AmRest wzbogaciło portfel marek segmentu Casual Dining Restaurants (CDR, restauracje z pełną obsługą kelnerską) o dwie nowe pozycje funkcjonujące na rynku chińskim: Blue Frog Bar & Grill (restauracje oferujące grillowane dania kuchni amerykańskiej) oraz KABB Bistro Bar (restauracja segmentu "premium", serwująca potrawy "kuchni zachodniej" oraz szeroki wybór win i drinków).
"W drugiej połowie roku 2013 planuje się otwarcie 7 nowych restauracji. Dzięki dobrym relacjom z właścicielami wiodących centrów handlowych, zespół Blue Horizon zabezpieczył najlepsze lokalizacje w miastach takich jak: Pekin, Szanghaj, Wuxi, Chengdu, czy Dalian. Na rok 2014 planuje się kolejne 6 nowych otwarć. Niektóre umowy najmu zostały już podpisane, co stanowi silną podstawę do dalszego rozwoju" - napisano w raporcie.
Na dzień publikacji raportu Blue Horizon prowadzi 10 restauracji Blue Frog i 1 restaurację KABB.
AmRest podał też, że na dzień publikacji raportu Pizza Hut prowadzi 69 restauracji, 57 w Polsce, 10 w Rosji i 2 na Węgrzech.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Astronomia jako produkt turystyczny?
Wizz Air: Tel Awiw zamiast Egiptu
Nowa nisza na rynku turystycznym?
Dla kogo PLL LOT - dwóch chętnych na zakup
Nowy przewoźnik zamiesza na polskim rynku?
tanie noclegi pod Warszawą dla grup
Europe Senior Tourism w Hiszpanii. Ruszył program skierowany do turystów-seniorów
VII Forum Pilotażu i Przewodnictwa już 2 grudnia
Czy ośrodki SPA wrócą do łask turystów?
Zakopane: weekend majowy bez kawiarnianych ogródków?
Jedzenie równie ważne co pogoda
Radomskie lotnisko uruchomi połączenia czarterowe
LOT wspiera kampanię na rzecz walki z chorobą
Ryanair otworzył bazę operacyjną w Gdańsku
Prawo uniemożliwia biurom etyczne działanie?
Opieka zdrowotna w wakacje: aplikacje na smartfon
Lokal WARS nie tylko dla podróżnych
Nawet 20 lat więzienia dla kapitana Concordii