Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
Zobacz także
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę Ryanair
Jak linie lotnicze próbują nie wypłacać odszkodowania?
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Sąd UE kwestionuje pomoc dla KLM
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Ryanair przegrał w sądzie. Musi płacić!
Zapewne większość z nas pamięta 2010 rok, kiedy wiosną cała Europa została sparaliżowana przez wybuch wulkanu na Islandii. Wówczas z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych wywołanych przez gęsty pył wulkaniczny, wiele połączeń lotniczych zostało odwołanych. Pasażerowie oczekujący na możliwość kontynuowania podróży koczowali na lotniskach nawet przez kilka dni.
W wyniku paraliżu transportu lotniczego wiele osób musiało gwałtownie pozmieniać swoje plany, co nierozerwalnie wiązało się z poniesieniem dodatkowych kosztów. Nic zatem dziwnego, że pasażerowie upomnieli się o odszkodowania. Pierwszym z pozwanych przewoźników był Ryanair, który kilka dni temu przegrał, ze swoimi klientami z 2010 roku, sprawę w sądzie.
Trybunał Europejski orzekł, iż nawet jeśli rejs został odwołany z przyczyn niezależnych od przewoźnika, to musi on zapłacić za koszty, które z tej przyczyny poniósł pasażer. Wyrok budzi wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród przedstawicieli linii lotniczych, gdyż według nich jest to jawna dyskryminacja organizatorów transportu drogą powietrzną, którzy nie mogą odpowiadać za anomalie przyrodnicze. Adwokat Ryanaira uważa, że powinny powstać przepisy chroniące linie lotnicze w podobnych sytuacjach.
Jak oficjalnie wiadomo, porażka w sądzie nie osłabi znacząco finansów irlandzkiego przewoźnika, jednak może wpłynąć na podniesienie przez niego cen biletów oraz spowodować lawinę innych podobnych procesów. Przedstawiciele Ryanaira podkreślają, że chcieliby, aby w przyszłości linie lotnicze przestały podlegać nieograniczonemu obowiązkowi ponoszenia wszystkich dodatkowych kosztów swoich pasażerów, wynikających z opóźnień bądź odwołań lotów. Jednak w PE prace idą raczej w drugą stronę. Od przewoźników wymaga się coraz więcej...
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ryanair musi pokryć koszty
[2012-03-30 11:27 83.6.156.*]
generalna ;raktyka jest taka, że linie lotnicze NIE ponoszą żadnej odpowiedzialności nawet za opóźnienia wynikające z ich winy, a cóż dopiero z winy anomalii pogodowych. W większości wypadków tłumaczą opóźnienia "przyczynami operacyjnymi" i odprawiaja pasażerów z kwitkiem .. odpowiedz »
Ryanair musi pokryć koszty
[2012-04-01 12:46 87.101.67.*]
dla mnie jako pasażera to dobra wiadomość, ale linie lotnicze faktycznie są dyskryminowane na tle innych przewoźników. Uzyskanie odszkodowania za opóźniony 3h albo nawet odwołany pociąg PKP to rzecz nieosiągalna! odpowiedz »
Ryanair przegrał w sądzie. Musi płacić!
[2012-04-02 13:12 80.48.185.*]
Moim zdanie to czy przegrana przewoźnika wpłynie na jego finanse czy nie to sprawa n-rzędna. Uważam za draństwo ze strony pasażerów, że występują o takie odszkodowania. Na ta okoliczność nie miał wpływu nikt a już z pewnością nie przewoźnik. Trzeba było polecieć i zwalić się na ziemię.
3* odpowiedz »Ryanair musi pokryć koszty
[2012-04-05 15:01 84.38.26.*]
a ja uwazam, ze to dobrze. Niech wiedza, ze maja bacik nad soba. Linie daja ciala czesto. a to opoznienie, a to bagaz, a to overbooking. W koncu musza miec swiadomosc, ze nie wszystko im wolno. Pasazerowie na tym skorzystaja. Moze bedzie w koncu wyzszy poziom obslugi i podrozowania. Teraz robia co chca, bo wiedza, ze pojedynczy pasazer moze im skoczyc. Ale widac big brother czuwa;) odpowiedz »
Ryanair musi pokryć koszty
[2012-04-17 23:23 92.236.198.*]
anomalią to w tym wypadku jest to, że przepadają pieniądze, bo Ryanair nie zwraca kosztów za niewykorzystany bilet. A prawda jest taka, że dlaczego mamy płacić za coś czego nie ma. No Polska to na pieniądzach nie śpi... odpowiedz »
Ryanair musi pokryć koszty
[2012-06-16 12:28 212.49.63.*]
I tak powinno byc.... Nie dosc ze oszukuja na DCC (zlodziejski spread waluty na PLN) podczas zakupu biletu to jeszcze marudza... odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Internauci bezlitośni dla polskich turystów
Nowe zwyczaje wyjazdowe Polaków
Czym kierować się przy układaniu menu w restauracji?
Znowu bilety lotnicze do wygrania
Rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA
Zdradzamy tajemnice najszczęśliwszych Polaków
Niedługo ruszy Berlin Branenburg Airport
Na Euro na Ukrainie więcej informacji turystycznej
Rusza proces w sprawie zamachu na Domodiedowo
Diagnozy rynku hoteli na Śląsku
Amsterdam zapowiada walkę z narkoturystyką
Rada Polskiej Organizacji Turystycznej V Kadencji