Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Travel Designer - Specjalista ds. turystyki...
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Pilot wycieczki
- Praca w salonie franczyzowym TUI
- SPECJALISTA/-KA DS. TURYSTYKI / CH.Promanada...
- ORIENT TRAVEL TOUROPERATOR-PREZENTACJA OFERTY...


Jak przyciągnąć turystów?
15 maja 2013 roku w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu zorganizowano konferencję Marketing Miejsc: Trendy 2013. Blisko 100 uczestników wysłuchało prelekcji poświęconych współczesnym formom promocji turystyki oraz roli marki lokalnej w promocji regionu.
Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, uczelni wyższych i studenci zainteresowani tematyką. Goście mogli się zapoznać z ofertą produktów lokalnych i wydawnictwami turystycznymi, ufundowanymi przez organizatorów wydarzenia - markę Karkonosze.
Tematyka prelekcji została dobrana w taki sposób, by z jednej strony inspirować i zachęcać do myślenia o nowych formach promocji turystyki, a z drugiej pokazywać realne, aktualnie wykorzystywane strategie i narzędzia.
Współczesne formy promocji turystyki
Zgromadzeni goście dowiedzieli się, jak wielkie imprezy (Euro 2012, Europejska Stolica Kultury 2016) kształtują wizerunek miasta i prześledzili od podstaw strategię budowania wizerunku Dolnego Śląska. Agnieszka Dziedzic, Dyrektor Wydziału Promocji UMWD, podkreśliła, że kreowanie marki województwa to nieustanna praca na wielu poziomach, a jej wyniki będą widoczne najwcześniej po pięciu latach.
Uczestnicy mieli okazję posłuchać o designie i estetyce marek turystycznych: "Markę tworzą ludzie. Jest to suma doświadczeń odbiorców. Unikalny świat przeżyć, pozwalający odróżnić ją od innych produktów na rynku. Marka jest powodem, dla którego ktoś wybiera dany produkt czy usługę i jako taka musi być unikalna. To dlatego design marek turystycznych nie ma nic wspólnego ze sztuką. To po prostu przekładanie tożsamości i osobowości marki na identyfikację wizualną" - mówił dr Maurycy Graszewicz, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego.
Do programu konferencji wprowadzono również zagadnienia związane z tworzeniem marki Wrocławia w Internecie i wykorzystywaniem aplikacji mobilnych w promocji miasta. Beata Reder i Ewelina Bartoszewska z Urzędu Miejskiego we Wrocławiu wyjaśniły zasady działania nowej aplikacji WROCŁAW CHECK IN. Opowiedziały również o działaniach w mediach społecznościowych, w których Wrocław od kilku lat jest liderem.
Następnie przedstawiciele Karkonoskiego Parku Narodowego przedstawili różnice pomiędzy oczekiwaniami, a rzeczywistością wobec KPN.
Rola marki lokalnej w promocji regionu
Drugą część konferencji rozpoczęto panelem dyskusyjnym, poświęconym roli marki lokalnej w promocji regionu. "Promując konkretny region, należy zastanowić się nad tym, czym wyróżnia się on spośród innych regionów. Już dzisiaj wiemy, że na pewno nie różnorodnością" - mówił jeden z panelistów, Wiceburmistrz Karpacza, Ryszard Rzepczyński. "Należy sobie odpowiedzieć na pytanie, co może być znakiem szczególnym i wyróżnikiem danego miejsca? Kiedy zdefiniujemy ten fundament marki, będziemy mogli sukcesywnie realizować strategię promocji" - podsumował Rzepczyński.
Paneliści zgodnie podkreślali wagę wspólnej promocji i wpływ produktów lokalnych na wizerunek całego regionu. "Jesteśmy dopiero na początku drogi. Być może dojrzejemy kiedyś do tego, aby produkty lokalne pojawiały się pod wspólną marką, wspólnym symbolem, kojarzonym bezpośrednio z Karkonoszami. Oby stało się to jak najszybciej" - mówił Krzysztof Korzeń, Dyrektor Fundacji Doliny Pałaców i Ogrodów.
W dalszej części konferencji, można było usłyszeć konkretne wskazówki, w jaki sposób budować markę parasolową oraz jak konstruować nowy produkt turystyczny. Szymon Sikorski, Prezes Publicon Sp. z o.o. zwrócił uwagę na źle rozumiany PR samorządowy - myślenie narzędziami, a nie myślenie o dobrym produkcie, czyli prymat formy nad treścią. Tuż przed końcem konferencji przedstawiciele Gazety Wyborczej zaprezentowali akcję społeczną "Polska biega na biegówkach 2013" i projekt wydawniczy "W stronę Odry", a Sławomir Mazurek, prezes Spółki Stawy Milickie SA przedstawił wizję przyszłości rezerwatu przyrody.
Tematem dyskusji kuluarowych była wspólna promocja karkonoskich gmin, pod jedną marką. "W tej chwili jesteśmy zdecydowani, że będziemy promować się w formie produktu turystycznego wspólnie z Górami Izerskimi i Rudawami Janowickimi" - mówił Starosta Jeleniogórski, Jacek Włodyga. "Chcielibyśmy, aby Karkonosze stały się takim modnym obszarem, jak niektóre miejscowości turystyczne w Austrii czy w Niemczech" - dodał.
Organizatorzy liczą, że dzięki konferencji wreszcie zacznie mówić się o wizerunku regionu przez pryzmat małych ojczyzn i produktów lokalnych, które do tej pory tak często były niedoceniane.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowe pokolenie to wyzwanie dla
Dział targi, konferencje, workshop:
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
POT przyznała rekomendacje na lata
Polska zyskuje w
Dział centra informacji i promocji:
Szumne zapowiedzi, a stawki
Nowe pokolenie to wyzwanie dla
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Kraków wśród wybranych przez
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
W czyich umowach znaleziono niedozwolone postanowienia?
Certyfikaty za działalność marketingową w internecie
Na kieleckim Rynku stają pierwsze ogródki letnie
Jak Polacy wybierają miejsca do zwiedzenia?
Mobilna informacja turystyczna w Poznaniu
Rosyjski pociąg będzie dostępny dla Polaków
Sztuczne zęby, kajdanki i butle z tlenem - co gubią pasażerowie
Lufthansa: wirtualne meldowanie się
Luwr likwiduje darmowe wejścia
W tym rankingu znalazły się najgorsze hotele
McDonalds wycofuje się z Krymu
Gwiazdy na otwarciu apartamentowca Dune
Turcja odnotowuje wzrost zainteresowania zagranicznych turystów
Emirates partnerem Benfiki Lizbona
Przezorny, ubezpieczony w turystyce
Lufthansa poprawia wyniki w I-szym kwartale 2012 roku
Triada, wakacje na Rodos Hotel Ideal