TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Turyści coraz częściej rezerwują hotele online

Podczas krakowskiej edycji konferencji e-volve, w której wzięło udział ponad 120 profesjonalistów branży turystycznej z 12 państw Europy Środkowej i Wschodniej, Travelport - gospodarz wydarzenia, przedstawił swoją strategię dla segmentu hotelowego. Dokonał również prezentacji technologii - Travelport Universal API oraz innowacyjne rozwiązania dla zarządzania podróżami służbowymi dla biur podróży.


W trakcie konferencji Travelport zaprezentował wyniki badań trendów rynkowych, które przeprowadziła firma analityczno-badawcza - PhoCusWright. Skoncentrowano się przy tym na sektorze internetowych usług turystycznych w regionie. Według badania - "Rosja i Europa Wschodnia: Poruszanie się po Wschodzących Rynkach Turystyki Online", całkowita sprzedaż usług w segmencie Leisure w Europie Wschodniej wzrosła w 2011 o 11 procent i wyniosła 81.5 mld USD. Sprzedaż online wzrosła o 33 procent do 13.1 mld USD.

W Rosji łączna sprzedaż usług turystycznych wzrosła w 2011 o 14 procent i osiągnęła poziom 48.6 mld USD. 10 procent usług kupiono online, co oznacza wzrost w porównaniu do 2010 roku o 69 procent. W 2013 roku przewidywana sprzedaż ma wynieść 57.9 mld. USD, z czego 18 procent zostanie zakupione przez internet.

W Polsce łączna sprzedaż w turystyce wzrosła w 2011 roku o 12 procent i osiągnęła poziom 4 mld USD. 29 procent usług zakupiono online, co oznacza wzrost o 34 procent w porównaniu do 2010 roku. W 2013 roku sprzedaż ma wynieść 4.6 mld USD, z czego 36 procent usług zostanie zakupiona przez internet.

Na Ukrainie łączna sprzedaż w turystyce w 2011 roku wzrosła o 3.5 procent osiągając 3 mld USD. 29 procent usług zakupiono przez internet. To 15-procentowy wzrost w stosunku do roku 2010. W 2013 roku sprzedaż ma wynieść 3.4 mld USD, z czego 32% usług zostanie zakupiona online.

W Rumunii łączna sprzedaż podróży w 2011 roku wzrosła o 9 procent osiągając 3.4 mld USD. 17 procent usług zakupiono online, co dało wzrost o 34 procent w stosunku do 2010 roku. W 2013 roku sprzedaż ma wynieść 3.6 mld USD, z czego 25 procent zostanie zakupiona przez internet.

Agencje OTA, które wzięły udział w badaniu PCW uznały firmę Travelport za wiodącego dostawcę dla internetowych biur podróży (OTA) w Polsce.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelport badania rynkowe PhoCusWright Rosja i Europa Wschodnia: Poruszanie się po Wschodzących Rynkach Turystyki Online Leisure w Europie Wschodniej sprzedaż usług turystycznych online innowacyjne rozwiązania dla zarządzania podróżami służbowymi dla biur podróży Polska Rosja Ukraina dostawca internetowych biur podróży badanie PCW usługi turystyczne kupowane przez internet badanie rynku konferencja e-volve Kraków




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję