Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Głupia kawiarnia ruszyła w piątek
W piątek w Los Angeles otwarto parodię kawiarni Starbucks. Lokal prowadzony jest przez popularnego w kraju komika Nathana Fieldera. Chce on osiągnąć sukces wykorzystując status jaki wyrobiła sobie popularna sieć kawiarni.
Logo nowo powstałej firmy, kolorystyka i nazwy produktów są niemal identyczne z logotypem Starbucksa. Różni je jedynie słowo "dumb", co oznacza "głupi". Dumb Starbucks posiada swoje kona na portalach społecznościowych.
W menu klienci znajdą kawy od "strasznych" do "gorzkich" oraz produkty o nazwie "głupia mrożona kawa" czy "głupia biała czekoladowa mocca". Napoje serwowane są w niemal identycznych białych kubkach, tyle że z dodanym słowem "głupi".
Zaraz po otwarciu nowej restauracji pojawiło się dużo spekulacji, że używanie znaków towarowych Starbucksa to jeden z chwytów reklamowych. Zaprzeczył temu przedstawiciel Starbucksa, który oświadczył iż sieć kawiarni śledzi kolejne kroki "głupiego" lokalu i doceniają oni poczucie humoru właściciela, który nie może używać nazwy Starbucks, gdyż jest ona chroniona prawnie.
Specjaliści zauważają, że wykorzystywanie w ten sposób znaków prawdziwego Starbucksa może doprowadzić do działań prawnych z jego strony. Właściciel odpiera zarzuty i w oświadczeniu, które można przeczytać przy kasie napisał, że ich sklep jest chroniony "prawem parodii". Dodając słowo "głupi" do nazwy kawiarni oraz nazw produktów drwi on ze Starbucksa. W takim przypadku właściciel może korzystać ze znaków towarowych w ramach prawa określonego jako "fair use". Według miejscowego prawa taka kawiarnia jest galerią sztuki a kawa w niej parzona stanowi dzieło sztuki.
Fielder planuje otworzyć kolejne "głupie" kawiarnie w nowojorskim Brooklynie.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Powstanie hotel- pałac pod Jasną Górą?
Gdańsk: Karta Turysty w kolejnej odsłonie
Noc Kościołów Drewnianych po raz pierwszy
Starbucks podjął współpracę z firmą Square
Już wiemy kto pojedzie na Oktoberfest
Emirates wprowadza nową usługę
Przewoźnicy wprowadzają nowe rozwiązania
Egipt - zakaz sprzedaży alkoholu