TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Rewolucja w menu McDonalds?

Koncern McDonald`s, po tym jak zakończył trzeci kwartał z najsłabszym wynikiem finansowym od lat, zmienia strategię marketingową, by na nowo zachęcić klientów do kupowania "wołowych przysmaków". Zdaniem ekspertów, to właśnie brak nowości w menu restauracji przyczynił się zmniejszenia zainteresowania amerykańskich klientów.


Pomimo ekspansji sieci w kierunku kawiarnianych restauracji, poprzez wprowadzenie do oferty napojów McCafe, to Burger King Worldwide przyciągnął znacznie więcej klientów, dzięki swojej ofercie rodzinnych dań. W celu ograniczenia spadku sprzedaży, w ostatni kwartale koncern zdecydował się na urozmaicenie menu, wzbogacając ofertę o nieco bardziej wartościowe produkty. Jak wskazują ostatnie doniesienia o spadku wartości akcji aż o 14 procent, na niewiele się to jednak zdało.

Michael Kelter, analityk Goldman Sachs w Nowym Jorku podkreślił, że sieć już od dłuższego czasu "nie ma nic nowego do zaoferowania". Zrozumiałe jest, że w dobie tak różnorodnej oferty gastronomicznej, ciekawy klient "pójdzie gdzie indziej" - powiedział.

Przed nowym prezesem, Donem Thompson`em trudne wyzwania. To on zadecydował o wprowadzeniu "dolarowego menu". Zdaniem ekspertów nowy trend wcale nie zwiększy sprzedaży sieci. Owszem zachęci, ale tylko do mniejszych wydatków, a nie do większych zakupów. Gwoździem do trumny okazała się też nadmierna promocja i skupienie działań innowacyjnych wokół oferty napojów, zapominając o jedzeniu. Ponadto od czerwca do końca września McDonald`s miał w ofercie zaledwie dziewięć krótkoterminowych lub testowych dań, podczas gdy jego największy konkurent miał ich aż 20.

Idąc tym tropem McDonald`s zapowiada na 2013 rewolucję w menu. Póki co fani sprzedawcy Big Mac`ów, z utęsknieniem oczekują pojawienia się w ofercie corocznej kanapki McRib, oferowanej tylko przez określony czas.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
McDonald`s Burger King Starbucks lokal gastronomiczny branża gastronomiczna Don Thompson wartość akcje sprzedaż Goldman Sachs Nowy Jork Michael Kelter McRib kanapka wołowina analityk




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję