TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Franczyza: umowy agencyjne i opłaty

Zapytaliśmy franczyzodawców, jak rozwiązują kwestię współpracy franczyzobiorców z organizatorami wycieczek, oraz jaką prowizję i opłaty musi odprowadzać franczyzobiorca i czy są to opłaty zależne od przychodu?


TUR-INFO.PL: Czy franczyzobiorca indywidualnie podpisuje umowy z organizatorami, czy też franczyzodawca zapewnia mu dostęp do oferty touroperatorów bez podpisywania indywidualnych umów z każdym z nich?

Travel Shops: Franczyzodawca zapewnia mu dostęp do oferty touroperatorów bez podpisywania indywidualnych umów z każdym z nich.

Ostatniemiejsca.pl: Zapewniamy dostęp do organizatorów - nie trzeba podpisywać swoich umów. W naszej sieci, oddziały obsługują rezerwacje dokonywane przez klientów na naszych stronach internetowych oraz wszelkie z nich wpływające zapytania wpadają do oddziałów.
Ponadto obsługą klientów na stronie live zajmują się także oddziały, a nie centrala. Stając się członkiem naszej sieci staje się nim w całości a nie tylko lokalnie w swoim lokalu.

Multita: Poprzez przystąpienie do sieci każdy franczyzobiorca ma możliwość sprzedaży imprez organizatora z którym my, jako franczyzodawca, mamy podpisaną umowę agencyjną.

My Travel: Franczyzodawca zapewnia Franczyzobiorcom dostęp do oferty touroperatorów, bez podpisywania indywidualnych umów z każdym z nich.

Enovatis: Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Są dwie drogi. Pierwsza - Enovatis S.A., właściciel marki Wakacje.pl ma podpisane umowy agencyjne z większością obecnych na polskim rynku touroperatorów, na mocy których sprzedaje ich ofertę. Nasi Partnerzy przystępując do sieci stają się automatycznie przedłużeniem naszych kanałów sprzedażowych. Nie ma zatem potrzeby podpisywania dodatkowych indywidualnych umów. Druga - w znikomej ilości przypadków część touroperatorów chce zawrzeć umowy indywidualne z naszymi partnerami. W takim przypadku jesteśmy wsparciem i zapleczem negocjacyjnym dla naszych biur.

Dla każdego franczyzobiorcy ważne są również opłaty jakie musi wnosić do sieci w związku z działalnością. Co warto zwrócić uwagę - opłaty mogą być stałe, płacone regularnie lub opłatami od obrotu, które w miarę jak zarabiamy więcej rosną.

TUR-INFO.PL: Jaką prowizję i opłaty musi odprowadzać franczyzobiorca i czy są to opłaty zależne od przychodu?

Enovatis: Nasz model franczyzowy różni się od innych spotykanych w branży turystycznej. Nasz partner nie musi płacić ani za przystąpienie, ani za stałą przynależność do sieci. Koszt zewnętrznej wizualizacji biura jest zaś tak naprawdę podzielony. Enovatis S.A. przygotowuje projekt graficzny na każde pojedyncze biuro, a jego właściciel płaci jedynie za jego wykonanie i wdrożenie. Jeśli chodzi o warunki sprzedaży odpowiem dość ogólnie. Zapewniam, że z całą pewnością nie są one gorsze od tych, które posiadało dane biuro przed przystąpieniem do sieci. W przypadku oferty nowych touroperatorów, których do tej pory dane biuro nie miało w swojej ofercie, są to stawki startowe - ustalane z wspólnie z touroperatorami. Można więc być spokojnym.
Myślę jednak, że najważniejszą korzyścią jest błyskawiczny, szeroki dostęp do szerokiej oferty. Biuro, które dotychczas mogło sprzedawać oferty 3, 4, czasem może 5 touroperatorów, nagle zyskuje potężne zasilenie w postaci niemal całej oferty turystycznej dostępnej na krajowym rynku. Lista touroperatorów rośnie, wielkość oferty poszerza się kilkudziesięciokrotnie. Niemal automatycznie wzrasta jego konkurencyjność i wizerunek w lokalnym środowisku i oczach klientów. Nie bez znaczenia jest też siła naszego brandu, który pozytywnie wzmacnia decyzyjność klientów. I kończąc - warto pamiętać, że warunki procentowe na każdym etapie mogą ulec zmianie (podwyższeniu) w wyniku wysokiej sprzedaży.

My Travel: Franczyzobiorca ponosi koszt administracyjny związany z utrzymaniem sieci My Travel oraz przekazuje miesięczną opłatę licencyjną określoną procentowo od uzyskanej prowizji ze sprzedanych usług turystycznych.

Multita: Jedyna należność, którą odprowadza franczyzobiorca, to 10% z uzyskanej prowizji od każdej sprzedanej usługi turystycznej powiększonej o podatek VAT.

Ostatniemiejsca.pl: Opłaty na składkę marketingową uzależnione są od wielkości obrotów - wynoszą od 100 do 300zł miesięcznie. W naszej sieci partner nie odprowadza prowizji. Prowizją dzielimy się 80/20 a w zamian za podział Partner zyskuje np serwis wysyłkowy, sms'owy, fakturowy czy gadgety firmowe dla klientów i opiekę działu obsługi sieci. Partner nie płaci za nic. Ubrania firmowe, katalogi, materiały wszelakie od ulotek po stojaki otrzymuje gratis.

Travel Shops: Opłata franchisingowa wynosi od 1 do 2 % obrotu, w zależności m.in. od typu franczyzy.

Wszelkie sugestie i uwagi prosimy przesyłać na adres franczyza@tur-info.pl




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
franczyza My Travel Enovatis Wakacje.pl Multita Travel Shops OstatnieMiejsca.pl przedsiębiorca sukces przedsięwzięcie franczyzobiorca franczyzodawca klienci obowiązki prawne biznes działalność cele marketingowe franczyza turystyka branża turystyczna dla franczyzobiorców informacje lokalizacja konkurencja biura podróży biura partnerskie touroperator współpraca agent umowa agencyjna oferta touroperatorów organizatorzy wycieczek sprzedaż ofert sprzedaż turystyka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję