TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Nowa aplikacja internetowa Finnaira

Finnair, europejska linia lotnicza, przewożąca ponad 8 milionów pasażerów rocznie i rozwijająca się na rynku azjatyckim, wdrożyła w północnej Europie Amadeus Ancillary Services - rozwiązanie umożliwiające sprzedaż usług dodatkowych. Aplikacja pozwala pasażerom na rezerwowanie preferowanych miejsc w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu (w Finlandii również zamawianie usługi przewozu nadbagażu), zarówno za pośrednictwem biur podróży Amadeus, jak i bezpośrednich kanałów sprzedaży linii Finnair, w tym witryny internetowej przewoźnika.


Rozwiązanie Amadeus do sprzedaży usług dodatkowych jest również zintegrowane z systemem biur sprzedaży biletów Finnair na lotniskach i w miastach, co zapewnia pełną spójność obsługi pasażerów za pośrednictwem tych kanałów.

Amadeus Airline Ancillary Services to kompleksowe rozwiązanie, umożliwiające użytkownikom sprawdzanie cen, rezerwowanie i opłacanie usług we wszystkich kanałach z zachowaniem pełnej zgodności ze standardami branżowymi określonymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA.

- Po wdrożeniu rozwiązania firmy Amadeus jesteśmy w stanie przyciągnąć większą liczbę klientów dzięki zróżnicowanej ofercie usług dodatkowych - mówi Petteri Skaffair, Head of Customer Experience & Sales w Finnair. - Rozwiązanie pomaga promować opcjonalne usługi w momencie najbardziej odpowiednim dla ich zakupu, a spójny we wszystkich kanałach, wysoki poziom jakości sprzedaży przekłada się na większe zadowolenie i lojalność klientów - dodaje.

Przy sprzedaży biletów i usług przewozu nadbagażu w Finlandii, Finnair wykorzystywać będzie Electronic Miscellaneous Document (EMD). EMD to przyjęty przez IATA standard wykorzystywany przy realizacji usług dodatkowych, oferujący korzyści analogiczne jak elektroniczne bilety, ze względu na eliminację dokumentów papierowych i uproszczenie procesów.

Finnair i Egyptair są pilotażowymi klientami firmy Amadeus przy wdrażaniu elektronicznej wymiany zamówień między liniami lotniczymi z wykorzystaniem standardu Electronic Miscellaneous Document. Zastosowanie EMD pozwoli korzystającym z niego liniom uprościć płatności i realizację usług dodatkowych sprzedawanych wspólnym klientom współpracujących ze sobą linii.

Według oceny firmy Amadeus nawet 20% rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem jej systemu jest efektem współpracy linii lotniczych, co otwiera przed przewoźnikami olbrzymie możliwości zwiększenia przychodów poprzez sprzedaż usług dodatkowych za pośrednictwem partnerów.

- Ostatnie badania przeprowadzone przez Ideaworks wykazały, że w 2011 roku usługi dodatkowe miały dla linii lotniczych wartość ponad 32,5 miliarda dolarów, a dochody z nich pomagają zwiększyć zyski przewoźników - mówi David Doctor, Director Distribution Marketing, Amadeus. - Cieszymy się, że możemy pomóc linii Finnair w rozpoczęciu działalności w sektorze usług, który jest kluczowy dla dochodowości linii lotniczych - dodaje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Amadeus Ancillary Services Finnair Amadeus Ideaworks linie lotnicze rozwiązanie Finlandia pasażer Skandynawia Finlandia kraje Beneluksu biuro sprzedaży IATA Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych klient usługi dodatkowe Electronic Miscellaneous Document




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję