TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Restauratorzy na celowniku

Wraz z rozpoczęciem sezonu turystycznego straż miejska ruszyła na obfite kontrole lokali gastronomicznych. Tym razem pod lupę funkcjonariuszy trafiły przede wszystkim kolorowe neony, nieestetyczne parasole i markizy nad ogródkami oraz tzw. "potykacze", czyli ruchome reklamy znajdujące się w otoczeniu licznych barów, restauracji i sklepów, mające na celu skuteczne przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Problemu w ogóle by nie było gdyby nie sprzeciw lokalnych władz.


Kontrola rzeszowskich sklepów i restauracji rozpoczęła się na wiosnę. Prowadzą ją urzędnicy oraz strażnicy miejscy. Do tej pory w samym tylko Rzeszowie urzędnicy wydali około 300 decyzji, nakazując restauratorom zdemontowanie tablic reklamowych, tłumacząc, że Chodzi o poprawę estetyki miasta.

Najbardziej zbulwersowani są właściciele lokali na starym mieście, którzy wieszanie tego typu reklam muszą konsultować z konserwatorem zabytków. W związku z nowymi przepisami wielu musi zdjąć tablice i wykonać je od nowa. W efekcie czego do delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków tygodniowo wpływa około 10-15 wniosków o wydanie takiego pozwolenia. Wydanie decyzji na umieszczenie takiej reklamy to koszt 82 złotych. To śmieszna kwota w porównaniu z tą jaka przyjdzie uiścić restauratorowi, który nie dopilnował otrzymania pozwolenia. Za wykroczenie można zapłacić do 5 tys. złotych.

Akcja urzędników budzi wiele kontrowersji wśród właścicieli lokali gastronomicznych. Przede wszystkim wiąże się z dodatkowymi kosztami, których najemcom atrakcyjnych lokalizacji nie brakuje. Za lokale w centrum płacimy bardzo wysokie czynsze, zatrudniamy po kilkanaście osób. Zamiast nam pomóc, rzucają kłody pod nogi - żali się właścicielka jednej z rzeszowskich restauracji.

Zdaniem Andrzeja Strońskiego, miejskiego konserwatora zabytków zmiany są konieczne z punktu widzenia walorów estetycznych. Wymiana markiz dlatego, że nie pasują do takich samych parasoli w Rynku jest jak najbardziej uzasadniona. Podobnie jak wymiana plastykowych neonów na wtapiające się w tło tablice reklamowe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
restauracja restauratorzy tablice reklamowe reklama konserwator zabytków walory estetyczne Rynek Andrzej Strońskiego pozwolenie delegatura Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków lokal gastronomiczny stare miasto sezon turystyczny




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję