Hotelarz narażał zdrowie gości - odpowie przed sądem
Do olsztyńskiej prokuratury trafiło zawiadomienie o możliwym popełnieniu przestępstwa przez właściciela olsztyńskiego hotelu Manor. Hotelarz mimo wezwań sanepidu nie zrobił nic, aby poprawić czystość wody w hotelowych basenach.
Kontrola wody w basenie przeprowadzona w grudniu przez powiatowy inspektorat sanitarny w Olsztynie wykazała, że jest ona zanieczyszczona i nie nadaje się do kąpieli. Wówczas sprawą zajęła się policja. Mimo to hotel nadal udostępniał basen swoim gościom.
W czerwcu poddano badaniu kolejne próbki wody z hotelowego basenu. Wyniki ekspertyzy potwierdziły obecność w wodzie wielu zanieczyszczeń, w tym m.in. groźnej dla zdrowia bakterii Escherichia coli. Dało to oczywiste powody do zgłoszenia całej sprawy do prokuratury.
Co ciekawe, mimo całego zajścia hotel przyjął pod koniec czerwca grupę dzieci i młodzieży, które miały na miejscu uczyć się m.in. pływania. - Korzystając z elektronicznej bazy wypoczynku, poinformowaliśmy już organizatora obozu o wynikach badań. Woda w Manorze absolutnie nie nadaje się do kąpieli - mówi Teresa Parys, państwowy powiatowy inspektor sanitarny w Olsztynie.
Podobna sytuacja miała miejsce już w poprzednich latach, kiedy to w wodzie basenu wykryto obecność gronkowca. Właściciel obiektu również nie zastosował się do poleceń i pozwalał gościom na kąpiele w zanieczyszczonych basenach.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Kanał La Manche: Norman Spirit
Targi Turystyczne ITM Warsaw - podsumowanie
Reklama, czyli jak biura podróży przyciągają turystów?
Polacy wydali 1,5 mln zł na zagraniczne podróże posłów
LOT sprzedaje samolot Kapitana Wrony
Charterowy przewoźnik rozwija flotę
Branża eventowa stawia na etykę w biznesie
Ecco Holiday: zyskuje ten, kto jest w grupie
Hotelarstwo: To się sprzedaje!
Kampania promocyjna McDonald`s strzałem w dziesiątkę
Jak wam się podoba polityka TUI: sprzedajemy tanio bo nas na to stać