Zobacz także
Zawrócono lot z Grecji do Polski
Dziwny konkurs na dyrektorów ZOPOT
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
TUI stawia na sztuczną inteligencję
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu przedsiębiorców
Pod przełęczą Brenner powstanie tunel łączący Austrię i Włochy
Ministrowie transportu Austrii i Włoch, podpisali w Wiedniu porozumienie o współpracy przy budowie tunelu pod przełęczą Brenner. Alpejski tunel o długości 63 km, który będzie najdłuższym tunelem na świecie, powinien zostać oddany do użytku w 2022 roku.
Austriacki minister transportu Werner Fayman oraz włoski minister transportu Antonio Di Pietro porozumieli się w sprawie sfinansowania budowy. Oba kraje wyłożą po około sześć milionów euro. Trzecią część potrzebnych funduszy mają nadzieję uzyskać z Brukseli. Koordynator z ramienia UE ds. transportu Belg Karel Van Miert, zadeklarował już udział Brukseli w budowie w wysokości ok. 850 mln euro do 2013 roku.
Brenner to jedna z najważniejszych alpejskich przełęczy na granicy Austrii i Włoch, leżąca na wysokości 1370 m n.p.m. Prowadzi przez nią najdogodniejsza linia tranzytowa, która łączy Niemcy z Włochami przez Innsbruck w Tyrolu i Monachium w Bawarii. Co roku przejeżdżają przez nią ponad dwa miliony ciężarówek. Austriaccy Zieloni zwracają uwagę na szkody, jakie tak duże obciążenie tej trasy wyrządza środowisku.
Według austriackiego ministra tunel umożliwi "trzykrotne zwiększenie transportu kolejowego w regionie".
Porozumienie zawarte między Austrią, Włochami i Niemcami przewiduje nałożenie opłat na pojazdy, które będą korzystać z tunelu. Według ministra Faymana dochody z tego tytułu mogą wynieść co najmniej 40 mln euro rocznie.
W projekt budowy tunelu włączą się także pośrednio Niemcy, które deklarują rozbudowę dróg prowadzących w jego kierunku. Niemiecki minister transportu Wolfgang Tiefensee podpisał z austriackim ministrem Faymanem porozumienie o wybudowaniu do 2012 roku nowej linii kolejowej łączącej Salzburg w Austrii oraz Freilassingiem w Bawarii, która umożliwi kolejowe połączenie Bratysławy z Paryżem poprzez Wiedeń, Salzburg i Monachium.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Tunel pod przełęczą Brenner
[2007-12-07 19:58 194.181.129.*]
wszystko ok, jestem za aby powstał ten tunel,ale jak z bezpieczeństwem podróżnych ? tunel zbyt długi jak dojechać do potrzebujacych ,moze być zablokowany dojazd z obu stron i co? odpowiedz »
Tunel pod przełęczą Brenner
[2011-09-19 17:01 31.175.64.*]
ciekawe ile będzie kosztował przejazd tym tunelem, pewnie jakieś 1000 euro dla tira odpowiedz »
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Okęcie: będą problemy z połączeniem kolejowym
Wyspa Nagród Triady - jest zwycięzca
PIT: wycieczki do Tunezji wrócą w marcu
Travelzone i promocje dla turystów!
Kontrola Ministerstwa Infrastruktury w ULC
Francuscy turyści przez 7 tygodni błądzili po dżungli w Gujanie Francuskiej
Jak Pomorze przyciągać będzie turystów z zagranicy?
Amsterdam: lotnisko sparaliżowane przez mgłę
Berlin: Hotel Adlon obchodzi 100 urodziny
Niekontrolowany rozwój rynku lotniczego może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego?
Częstochowa nawiąże współpracę z Nazaretem i Betlejem
Rozbudowa bazy turystycznej na Mazurach dzięki UE
Polska wioska Hobbitów nagrodzona
Wrocław pozbywa się ostatniego ośrodka wczasowego?