TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Pod przełęczą Brenner powstanie tunel łączący Austrię i Włochy

Ministrowie transportu Austrii i Włoch, podpisali w Wiedniu porozumienie o współpracy przy budowie tunelu pod przełęczą Brenner. Alpejski tunel o długości 63 km, który będzie najdłuższym tunelem na świecie, powinien zostać oddany do użytku w 2022 roku.


Austriacki minister transportu Werner Fayman oraz włoski minister transportu Antonio Di Pietro porozumieli się w sprawie sfinansowania budowy. Oba kraje wyłożą po około sześć milionów euro. Trzecią część potrzebnych funduszy mają nadzieję uzyskać z Brukseli. Koordynator z ramienia UE ds. transportu Belg Karel Van Miert, zadeklarował już udział Brukseli w budowie w wysokości ok. 850 mln euro do 2013 roku.

Brenner to jedna z najważniejszych alpejskich przełęczy na granicy Austrii i Włoch, leżąca na wysokości 1370 m n.p.m. Prowadzi przez nią najdogodniejsza linia tranzytowa, która łączy Niemcy z Włochami przez Innsbruck w Tyrolu i Monachium w Bawarii. Co roku przejeżdżają przez nią ponad dwa miliony ciężarówek. Austriaccy Zieloni zwracają uwagę na szkody, jakie tak duże obciążenie tej trasy wyrządza środowisku.
Według austriackiego ministra tunel umożliwi "trzykrotne zwiększenie transportu kolejowego w regionie".

Porozumienie zawarte między Austrią, Włochami i Niemcami przewiduje nałożenie opłat na pojazdy, które będą korzystać z tunelu. Według ministra Faymana dochody z tego tytułu mogą wynieść co najmniej 40 mln euro rocznie.

W projekt budowy tunelu włączą się także pośrednio Niemcy, które deklarują rozbudowę dróg prowadzących w jego kierunku. Niemiecki minister transportu Wolfgang Tiefensee podpisał z austriackim ministrem Faymanem porozumienie o wybudowaniu do 2012 roku nowej linii kolejowej łączącej Salzburg w Austrii oraz Freilassingiem w Bawarii, która umożliwi kolejowe połączenie Bratysławy z Paryżem poprzez Wiedeń, Salzburg i Monachium.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Brenner przełęcz Austria Włochy Niemcy tunel Wiedeń porozumienie budowa transport Werner Fayman Antonio Di Pietro Belg Karel Van Miert Wolfgang Tiefensee Bruksela tranzyt Innsbruck Tyrol Monachium Bawaria Salzburg Austria Freilassing Bawaria Bratysława Paryż Monachium środowisko Zieloni drogi rozbudowa przelecz brener wlochy tunele w austrii tunelu z na praca budowie łączący samolot portem lotniczym opłaty


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję