Okęcie: będą problemy z połączeniem kolejowym
Prawdopodobnie Warszawa po raz kolejny skompromituje się w związku z nieudolnie rozbudowywanym lotniskiem Okęcie. Tym razem wyjątkowo winne będą nie Porty Lotnicze, ale władze stolicy, które zwlekały z wyborem przewoźnika kolejowego dla trasy łączącej lotnisko z centrum.
Polskie Linie Kolejowe twierdzą, że na początku 2010 roku będzie gotowy łącznik kolejowy między Okęciem i Dworcem Zachodnim - informuje "Rzeczpospolita". Wtedy powinny być również gotowe nowe pociągi dla pasażerów z lotniska. Wiadomo już że nie będą. - Nawet gdybym dziś podpisał kontrakt z miastem, nie zdążę już sprowadzić na czas nowego taboru - powiedział "Rzeczpospolitej" Leszek Walczak - prezes Szybkiej Kolei Miejskiej. Jest to o tyle ważne, że należąca do miasta spółka SKM jest głównym kandydatem na przewoźnika dla Okęcia. Ratusz ma bowiem dwa wyjścia: albo dać kontrakt z tzw. wolnej ręki SKM, albo ogłosić otwarty przetarg (oprócz miejskiego przewoźnika wystartują w nim prawdopodobnie Koleje Mazowieckie i prywatni operatorzy, np. Arriva czy Veolia).
13 pociągów, które są potrzebne dla lotniskowej trasy nie uda się sprowadzić na czas, ponieważ od momentu zamówienia do zakończenia dostaw minie co najmniej półtora roku. Składy muszą być robione "na wymiar": ze stopniami uwzględniającymi różnice wysokości peronów na trasie (od 760 do 1100 mm), trojgiem drzwi w każdym wagonie oraz ustawieniem foteli jak w metrze. Według Walczaka do tego terminu należy jeszcze dodać minimum trzy miesiące na przetarg na tabor oraz trzy na rozpatrzenie przez bank kredytujący inwestycję biznesplanu.
Gdyby przetarg wygrał prywatny przewoźnik, terminy byłyby podobne. Odliczyć można byłoby przetarg na dostawcę taboru (prywatny wybiera sam), ale samego przewoźnika trzeba wyłonić w przetargu (czyli co najmniej trzy miesiące) oraz doliczyć prawdopodobne protesty.
15-letni kontrakt jest wart ok. 2 mld zł.
Opóźnienie w dostawie taboru jest pewne.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Problem z dojazdem pociągiem na Okęcie
[2008-07-09 21:38 83.5.153.*]
Mieszkam na Rakowcu przy ul. Baleya. Z zainteresowaniem śledzę modernizację torów kolejowych - są już ułożone w wykopie nowe dwa tory, jest zawieszona nowa sieć trakcyjna, zbudowano nowy przystanek "Warszawa Żwirki i Wigury", całkowcie od nowa zbudowano istniejący od dawna przystanek "Warszawa Rakowiec". Chciałbym korzystać jak najszybciej z SKM w celu dojazdu do centrum czy na Pragę, tym bardziej że zbudowano wygodne schody na peron od strony mojego osiedla. Sądząc po szybkości wykonywanych prac, po prostu nie wierzę, że uruchomienie planowanej komunikacji może sie opóźnić. Nie dopuszczam takiej myśli! /-/ Leszek Staszewski odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Francuscy turyści przez 7 tygodni błądzili po dżungli w Gujanie Francuskiej
Jak Pomorze przyciągać będzie turystów z zagranicy?
Amsterdam: lotnisko sparaliżowane przez mgłę
Berlin: Hotel Adlon obchodzi 100 urodziny
Niekontrolowany rozwój rynku lotniczego może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego?
Częstochowa nawiąże współpracę z Nazaretem i Betlejem
Rozbudowa bazy turystycznej na Mazurach dzięki UE
Polska wioska Hobbitów nagrodzona
Wrocław pozbywa się ostatniego ośrodka wczasowego?
Andrychów: XXX Ogólnopolski Przegląd Piosenki Turystycznej i Poetyckiej