TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Z Lotniska Chopina zniknie ochrona?

Firma Konsalnet, która wygrała przetarg na ochronę Lotniska Chopina nie radzi sobie. Główny zarzut wobec pracowników firmy ochroniarskiej to brak doświadczenia. Po tym jak kilka tygodni temu na lotnisku zapanował chaos pracownicy Przedsiębiorstwa państwowego "Porty Lotnicze", które zarządza warszawskim lotniskiem postawili ultimatum dyrekcji przedsiębiorstwa - Konsalnet ma zniknąć z portu.


Pracownicy Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" domagają się od dyrektora PPL odstąpienia ze skutkiem natychmiastowym od umowy z Konsalnetem z winy wykonawcy. Gra toczy się o duże pieniądze, bowiem dwuletni kontrakt Konsalnetu opiewa na bagatela 29 mln zł brutto.

Zebranie delegatów podjęło nawet w tej sprawie uchwałę. W uzasadnieniu jako powód wypowiedzenia podawane jest rażące - w ocenie delegatów - naruszenie art. 3 ust. 2 umowy z Konsalnetem. Pracownicy twierdzą, że umowa zobowiązuje firmę do wykonywania usług samodzielnie i niekorzystania ze wsparcia Służby Ochrony Lotniska należącej do PPL.

Termin całkowitego przejęcia przez Konsalnet obowiązków minął 2 czerwca 2013. Od tego momentu firma deklaruje samodzielną obsługę punktów kontroli bezpieczeństwa. Co nie jest prawdą, bowiem jak twierdzi proszący o zachowanie anonimowości przedstawiciel rady pracowniczej PPL, Służba Ochrony Lotniska nadal wykonuje znaczna część tych zadań.

Rzecznik prasowy PPL, Przemysław Przybylski zapewnia, że lotnisko z Konslanetem problemów nie ma żadnych. Czyżby przedstawiciel portu zapomniał o nie tak dawnym paraliżu stołecznego portu, który był wynikiem braku doświadczenia pracowników ochrony? Pisaliśmy o tym w artykule Na Lotnisku Chopina zapanował chaos

Przybylski w odniesieniu do zarzutów braku samodzielności Konsalnetu wskazuje na art. 186 tej ustawy, w którym mowa, że w razie nadzwyczajnego nasilenia ruchu na zarządzającym portem spoczywa obowiązek zapewnienia dodatkowych rąk do pracy. Stąd pomoc SOL, o której mówią pracownicy. Z czym nie zgadzają się delegaci PPL, zauważając, że w ostatecznym rozrachunku to Przedsiębiorstwo ponosi dodatkowe wydatki na działania, do których wynajęto firmę zewnętrzną.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lotnisko Chopina Przybylski Przemysław rzecznik prasowy odprawa ochrona port lotniczy PLL Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze Konsalnet




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję