Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Z Lotniska Chopina zniknie ochrona?
Firma Konsalnet, która wygrała przetarg na ochronę Lotniska Chopina nie radzi sobie. Główny zarzut wobec pracowników firmy ochroniarskiej to brak doświadczenia. Po tym jak kilka tygodni temu na lotnisku zapanował chaos pracownicy Przedsiębiorstwa państwowego "Porty Lotnicze", które zarządza warszawskim lotniskiem postawili ultimatum dyrekcji przedsiębiorstwa - Konsalnet ma zniknąć z portu.
Pracownicy Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" domagają się od dyrektora PPL odstąpienia ze skutkiem natychmiastowym od umowy z Konsalnetem z winy wykonawcy. Gra toczy się o duże pieniądze, bowiem dwuletni kontrakt Konsalnetu opiewa na bagatela 29 mln zł brutto.
Zebranie delegatów podjęło nawet w tej sprawie uchwałę. W uzasadnieniu jako powód wypowiedzenia podawane jest rażące - w ocenie delegatów - naruszenie art. 3 ust. 2 umowy z Konsalnetem. Pracownicy twierdzą, że umowa zobowiązuje firmę do wykonywania usług samodzielnie i niekorzystania ze wsparcia Służby Ochrony Lotniska należącej do PPL.
Termin całkowitego przejęcia przez Konsalnet obowiązków minął 2 czerwca 2013. Od tego momentu firma deklaruje samodzielną obsługę punktów kontroli bezpieczeństwa. Co nie jest prawdą, bowiem jak twierdzi proszący o zachowanie anonimowości przedstawiciel rady pracowniczej PPL, Służba Ochrony Lotniska nadal wykonuje znaczna część tych zadań.
Rzecznik prasowy PPL, Przemysław Przybylski zapewnia, że lotnisko z Konslanetem problemów nie ma żadnych. Czyżby przedstawiciel portu zapomniał o nie tak dawnym paraliżu stołecznego portu, który był wynikiem braku doświadczenia pracowników ochrony? Pisaliśmy o tym w artykule Na Lotnisku Chopina zapanował chaos
Przybylski w odniesieniu do zarzutów braku samodzielności Konsalnetu wskazuje na art. 186 tej ustawy, w którym mowa, że w razie nadzwyczajnego nasilenia ruchu na zarządzającym portem spoczywa obowiązek zapewnienia dodatkowych rąk do pracy. Stąd pomoc SOL, o której mówią pracownicy. Z czym nie zgadzają się delegaci PPL, zauważając, że w ostatecznym rozrachunku to Przedsiębiorstwo ponosi dodatkowe wydatki na działania, do których wynajęto firmę zewnętrzną.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Turniej tenisowy w Hotelu Bryza już po raz dziewiętnasty
Polak lubi tanio. Nie boi się.
Kawa Starbucks dostępna w samolotach
Nowa kategoria w plebiscycie hotelowym
Więcej osób podróżuje autobusami
Qatar Airways na koszulkach FC Barcelony
Między kryzysem a boomem w hotelarstwie i Bezpieczny Hotel 2012 - konferencja
Mongolska jurta Bilguuna do wynajęcia
Aktywny wakacyjny wypoczynek na Mazurach
Oświadczenie egipskiego ministra turystyki w sprawie zamachu terrorystycznego