TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wizz Air eliminuje swoich agentów?

Od jednego z naszych czytelników dostaliśmy informację o dodatkowej opłacie, którą nalicza Wizz Air przy każdej rezerwacji.


W nowych "Warunkach korzystania z agencyjnego systemu rezerwacyjnego" wyszczególniona została opłata za korzystanie z agencyjnego systemu rezerwacji biletów. Jest ona naliczana tylko przy sprzedaży biletów przez loginy agencyjne. W zależności od kierunku lotu wynosi ona od 40 do 100 złotych. W tej cenie mieści się już duży bagaż podręczny. Można stwierdzić, iż niejako zmusza się klientów do podróży z większym bagażem. Co ciekawe, opłaty tej nie da się ominąć, ani zredukować.

Korzyści, które proponuje swoim agentom Wizz Air w zamian za podpisanie umowy agencyjnej są raczej niewielkie. Większość z nich jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich rezerwujących bilety bezpośrednio na stronie internetowej przewoźnika.

Czy zatem takie działanie linii lotniczej jest sprawiedliwe w stosunku do agentów, którzy bez żadnej prowizji wypłacanej ze strony Wizz Air sprzedają większe ilości biletów i zdecydowanie działają na jego korzyść? "Jest to jawna arogancja ze strony tego przewoźnika , który mało tego, ze nie daje biurom prowizji, do czego zdążyliśmy się już jednak przyzwyczaić, to jeszcze narzuca biurom prowizję, ale płatną dla niego!" - skomentował Mirosław Mazur z biura podróży Globtroter.

Dodatkowo do wszystkich rezerwacji doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 30 złotych. Warto również zaznaczyć, iż większość biur sprzedających bilety lotnicze dolicza sobie do nich własną prowizję, najczęściej w wysokości 50 złotych.

Łatwo jest wykalkulować, że kupując bilet samodzielnie na stronie internetowej klienci mogą oszczędzić nawet do 150 złotych. Co za tym idzie, coraz mniej osób będzie korzystało z usług biur, które agencyjnie sprzedają bilety Wizz Air. Straci na tym głównie jedna strona - agenci. Czemu więc ma służyć tego typu polityka linii lotniczej?

Natomiast Wizz Air wprowadzenie nowej opłaty naliczanej wyłącznie w sprzedaży agencyjnej tłumaczy komfortem pasażerów. "Opłata Agency Booking Fee została wprowadzona z myślą o większym komforcie podróży pasażerów Wizz Air rezerwujących bilet poprzez agencje pośredniczące. To zmiana spowodowana wieloma czynnikami związanymi zarówno z poziomem obsługi klienta jak i polityką bagażową Wizz Air, różniącą się nieco od innych europejskich przewoźników. Klienci kupujący bilety Wizz Air poprzez agentów podróży niestety często nie byli w pełni informowani o obowiązujących zasadach Wizz Air w zakresie przewozu bagażu podręcznego. Wychodząc naprzeciw potrzebom pasażerów oraz chcąc zapewnić im komfortową podróż z dużym bagażem podręcznym, bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat na lotnisku, zdecydowaliśmy o włączeniu bagażu o standardowych wymiarach IATA (do 56x45x25cm) w cenę biletu kupowanego za pośrednictwem agentów podróży. " - wyjaśnił Daniel De Carvalho, rzecznik prasowy Wizz Air.

Agentom Wizz Air nowe warunki zostały przesłane mailowo. Brak odpowiedzi ze strony odbiorcy oznacza ich akceptację.

Nowe "Warunki korzystania z agencyjnego serwisu rezerwacyjnego" znajdują się poniżej:


Możesz także pobrać plik: turinfo_20140611_agency_terms_and_conditions-1.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wizz Air linie lotnicze bilety lotnicze przelot transport agenci opłaty cena dodatkowe koszt


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję