TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy wolą piwo od wódki

Polacy piją bardzo dużo wódki - to mit! Firma Diageo producent i dystrybutor napojów alkoholowych przedstawia obserwacje z których wynika, że Polacy obecnie najchętniej piją piwo - a nie jak od lat sądzono - alkohole wysokoprocentowe.


W ubiegłym roku statystyczny Polak wypił 10,6 l czystego alkoholu, w tym 3,7 l napojów spirytusowych, 6,1 l piwa i 0,4 l wina gronowego w przeliczeniu na 100% alkoholu. Dane Międzynarodowej Organizacji Zdrowia (WHO) pokazują, że więcej piją Czesi, Niemcy, ale i Francuzi.

Na polskim rynku alkoholi coraz więcej zyskują trunki dotąd mało popularne jak np. whisky. - Rośnie sprzedaż alkoholu, którego Polacy są cały czas ciekawi i co do którego nie zdołali się jeszcze przekonać. Ciekawą tendencję odnotowuje whisky, która jest najszybciej rosnącą kategorią wśród tego typu mocnych trunków i to jest kategoria, która rośnie rok do roku o ok. 23-24%. Zaledwie 15% Polaków co najmniej raz w roku ten alkohol spróbowało. To pokazuje, jak duży jest potencjał rynku z tego punktu widzenia - powiedziała Aneta Jóźwicka, dyrektor korporacyjny Diageo.

Obecnie Polacy najczęściej sięgają po piwo, które stanowi 88% sprzedawanego alkoholu. Od kilku lat na stałym poziomie jest sprzedaż wina (ok. 4% rynku). Sprzedaż wódki odnotowuje natomiast spadki w jednocyfrowym tempie. Szansą na odwrócenie tego trendu są wódki smakowe i napoje ready to drink tworzone na bazie popularnych marek.

Zdaniem przedstawicielki Diageo wpływ na mniejsze spożycie alkoholi mają restrykcyjne przepisy. W Polsce znacznie bardziej niż w innych krajach wolności marketingowe są ograniczone. - Prowadzimy dialog z ustawodawcą, pokazując, że nam również zależy na tym, by konsumenci dowiadywali się czegoś na temat naszych produktów, ale też żebyśmy mogli uświadamiać konsumentów, jak te produkty konsumować odpowiedzialnie - zapewnia Aneta Jóźwicka.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polacy wódka piwo spożycie piwa piją coraz mniej wódki Diageo czystego alkoholu wina wino whisky popularne Aneta Jóźwicka sprzedaż spada rośnie restrykcyjne przepisy marketing




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję