Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Polacy wolą piwo od wódki
Polacy piją bardzo dużo wódki - to mit! Firma Diageo producent i dystrybutor napojów alkoholowych przedstawia obserwacje z których wynika, że Polacy obecnie najchętniej piją piwo - a nie jak od lat sądzono - alkohole wysokoprocentowe.
W ubiegłym roku statystyczny Polak wypił 10,6 l czystego alkoholu, w tym 3,7 l napojów spirytusowych, 6,1 l piwa i 0,4 l wina gronowego w przeliczeniu na 100% alkoholu. Dane Międzynarodowej Organizacji Zdrowia (WHO) pokazują, że więcej piją Czesi, Niemcy, ale i Francuzi.
Na polskim rynku alkoholi coraz więcej zyskują trunki dotąd mało popularne jak np. whisky. - Rośnie sprzedaż alkoholu, którego Polacy są cały czas ciekawi i co do którego nie zdołali się jeszcze przekonać. Ciekawą tendencję odnotowuje whisky, która jest najszybciej rosnącą kategorią wśród tego typu mocnych trunków i to jest kategoria, która rośnie rok do roku o ok. 23-24%. Zaledwie 15% Polaków co najmniej raz w roku ten alkohol spróbowało. To pokazuje, jak duży jest potencjał rynku z tego punktu widzenia - powiedziała Aneta Jóźwicka, dyrektor korporacyjny Diageo.
Obecnie Polacy najczęściej sięgają po piwo, które stanowi 88% sprzedawanego alkoholu. Od kilku lat na stałym poziomie jest sprzedaż wina (ok. 4% rynku). Sprzedaż wódki odnotowuje natomiast spadki w jednocyfrowym tempie. Szansą na odwrócenie tego trendu są wódki smakowe i napoje ready to drink tworzone na bazie popularnych marek.
Zdaniem przedstawicielki Diageo wpływ na mniejsze spożycie alkoholi mają restrykcyjne przepisy. W Polsce znacznie bardziej niż w innych krajach wolności marketingowe są ograniczone. - Prowadzimy dialog z ustawodawcą, pokazując, że nam również zależy na tym, by konsumenci dowiadywali się czegoś na temat naszych produktów, ale też żebyśmy mogli uświadamiać konsumentów, jak te produkty konsumować odpowiedzialnie - zapewnia Aneta Jóźwicka.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Polska Grupa Uzdrowisk podczas Dolnośląsko - Saksońskiego Forum Turystycznego
Utrudnienia w ruchu kolejowym na Śląsku
Merigo podsumowuje cykl spotkań
Silne trzęsienie ziemi w Japonii
Flair z pompą, czyli IFL u Jurka Owsiaka!
Lotnisko Chopina zatrudni 120 kobiet
Pracownicy WARS lepiej przeszkoleni
Wrocławskie lotnisko otworzyło się na Wschód
Sheraton w Warszawie: festiwal dań z homara
Gdańskie top produkty turystyczne