Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Koniec bezpłatnych akcji ratunkowych w górach?
Ratownicy GOPR i TOPR mają dosyć lekkomyślności polskich turystów. Od początku sezonu przeprowadzili kilkanaście akcji ratunkowych, a których większość okazała się dmuchaniem na zimne. Koszt najdroższej wycenia się nawet na kilkaset tysięcy złotych. Nie ważne, czy ktoś zabłądził, czy po prostu udał się na dłuższy spacer, nie informując rodziny. Ratownik zawsze ma obowiązek przyjąć zgłoszenie i jak się okazuje zawsze to on ponosi tego konsekwencje finansowe, przynajmniej w Polsce.
Akcja ratunkowa w polskich górach to koszt od kilku tysięcy, nawet do kilkuset złotych. Nie dziwi, zatem fakt, że irytuje brak konsekwencji ze strony turystów. Przykładowo w Czechach rachunek wystawiony za akcję ratunkową płaci ubezpieczyciel. Dlaczego w Polsce nie trzeba mieć polisy na wypadek akcji ratunkowej w górach?
Polscy samorządowcy coraz chętniej wyrażają się o wprowadzeniu tzw. "model słowackiego". U naszych sąsiadów już od sześciu lat obowiązuje prawo mówiące o tym, że za wszystkie akcje ratunkowe i poszukiwawcze w górach koszty ponoszą turyści. W celu uniknięcia płacenia z własnej kieszeni, przed wyjściem w góry najlepiej wykupić ubezpieczenie - wiedzą o tym słowaccy turyści, taternicy, czy narciarze.
Najniższa dzienna stawka ubezpieczenia górskiego na Słowacji to koszt 1,5 złotego. Taka polisa pozwala na pokrycie kosztów akcji ratunkowej wynoszącej nawet 30 tys. złotych. Model słowacki dotychczas pozwolił zaoszczędzić około 15 proc. z rocznego budżetu słowackich ratowników.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
GOPR: Lekkomyślność polskich turystów
[2012-02-28 21:30 83.4.251.*]
Bardzo dobry pomysł. Popieram odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
XVI Targi Turystyki i Wypoczynku Lato 2011 odbędą się w kwietniu
Hostel czy hotel - oto jest pytanie
Chłopskie Jadło - kura w logo i drób w menu
Katowice: lasagne z robakami...
Z Łodzi do Kopenhagi a dalej dokąd chcemy
Scandic zdobył statuetkę i certyfikat Eco Hotelu
Rosja podgląda gości hotelowych?
Będzie mniej inwestycji na lotniskach
Bary i restauracje nie są uczciwe wobec swoich klientów?
Przewoźnicy poszerzają siatkę połączeń
Balice: prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. dźwigu
Pomorska Karta Turysty z blisko 150% wzrostem
TravelOne.pl wprowadza na rynek oferty organizatorów
Portugalia: goście z zagranicy ratują portfele hotelarzy
Świętokrzyskie czaruje - "Podgórski kącik Alicji"