Turystyka językowa w rozkwicie
Wzrasta zainteresowanie ofertami wycieczek połączonych z nauką języków obcych. Obecnie turystyka językowa jest najdynamiczniej rozwijającą się gałęzią turystyki. Połowa biur, tudzież placówek zajmujących się organizacją tego typu wyjazdów tylko w I kwartale 2012 odnotowała wzrost sprzedaży imprez językowych, w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.
Według raportu The Association of Language Travel Organisations (ALTO) liderem na rynku turystyki językowej są Chiny. Tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku agencje zaobserwowały 75-proc. wzrost liczby chętnych na wakacje połączone z nauką języka obcego. To samo dotyczy Turcji, Wielkiej Brytanii i Kolumbii. Skoki na poziomie 33% notują też biura z Hiszpanii, Włoch oraz Pakistanu. W Polsce, jak podała agencja Language Abroad wzrost ten jest rzędu 20-30% - porównywalnie z sytuacją w Australii, Południowej Korei czy Kanadzie. Mimo to jest to tendencja zwyżkowa, pod tym względem plasujemy się w gronie rynków wschodzących.
Oferta wyjazdów językowych w Polsce z każdym rokiem się powiększa. Obecnie na polskim rynku znajdziemy oferty z około 100 szkół nawet z najbardziej odległych Regionów kuli ziemskiej. Przywita nas taka egzotyka jak: Argentyna, Australia czy Rosja. Szacuje się, że rocznie na zagraniczne kursy wyjeżdża około 40 tys. Polaków.
Do najpopularniejszych obecnie kierunków turystyki językowej należą: Stany Zjednoczone, Kanada i Wielka Brytania. Ten pierwszy najchętniej wybierany jest przez Chińczyków, Koreańczyków i Japończyków. Natomiast wśród Rosjan, Pakistańczyków i Włochów najbardziej atrakcyjna jest Wielka Brytania. Spadek popularności odnotowały natomiast takie kierunki jak Francja, Niemcy, Hong-Kong i Nowa Zelandia. Wielka Brytania to także atrakcyjny kierunek językowych wyjazdów Polaków, Rosjan, Czechów i Hiszpanów.
Państwa zyskują na atrakcyjności wraz z organizacją wydarzeń na większą skalę. Podobny trend zaobserwowano w Wielkiej Brytanii, gdzie w związku z tegoroczna Olimpiadą w lutym już zamykano wstępne rezerwacje, podnosząc jednocześnie opłaty sezonowe nawet o 100%. W związku z czym Malta stała się dobrą alternatywa dla tych, dla których zabrakło miejsca na Wyspach.
W tym roku turystów, którzy planowali obóz językowy odstraszyć mogły wysokie kursy funta i dolara amerykańskiego. Malta zyskała na niskich cenach kursów i bogatej ofercie brytyjskich szkół działających na wyspie. Obecnie jest to najtańszy kierunek wyjazdów językowych. Spodziewane w tym sezonie jest oblężenie przez turystów z Rosji, Turcji i Włoch. Jeśli chodzi o odsetek Polaków wybierających ten kierunek, jest nas zaledwie 3-4%.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Jedziesz do Anglii z pupilem? Przeczytaj
Stewardessy są molestowane w pracy?
Łódź: Posiedzenie Rady Naczelnej PIT
Jak chronić samoloty przed zwierzętami?
HRS Polska ma nowego Dyrektora ds. Współpracy z Hotelami
Nagroda Doskonałości dla gdańskiego Hiltona
Polak, który zginął na lotnisku bohaterem opery
Najciekawszy projekt wyprawy podróżniczej na 2012
Stewardessa powiedziała pasażerom, że zaraz zginą
Autobusy alternatywą dla niemieckiej kolei
Szlak Frontu Wschodniego I Wojny Światowej gotowy
Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu