TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyka językowa w rozkwicie

Wzrasta zainteresowanie ofertami wycieczek połączonych z nauką języków obcych. Obecnie turystyka językowa jest najdynamiczniej rozwijającą się gałęzią turystyki. Połowa biur, tudzież placówek zajmujących się organizacją tego typu wyjazdów tylko w I kwartale 2012 odnotowała wzrost sprzedaży imprez językowych, w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.


Według raportu The Association of Language Travel Organisations (ALTO) liderem na rynku turystyki językowej są Chiny. Tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku agencje zaobserwowały 75-proc. wzrost liczby chętnych na wakacje połączone z nauką języka obcego. To samo dotyczy Turcji, Wielkiej Brytanii i Kolumbii. Skoki na poziomie 33% notują też biura z Hiszpanii, Włoch oraz Pakistanu. W Polsce, jak podała agencja Language Abroad wzrost ten jest rzędu 20-30% - porównywalnie z sytuacją w Australii, Południowej Korei czy Kanadzie. Mimo to jest to tendencja zwyżkowa, pod tym względem plasujemy się w gronie rynków wschodzących.

Oferta wyjazdów językowych w Polsce z każdym rokiem się powiększa. Obecnie na polskim rynku znajdziemy oferty z około 100 szkół nawet z najbardziej odległych Regionów kuli ziemskiej. Przywita nas taka egzotyka jak: Argentyna, Australia czy Rosja. Szacuje się, że rocznie na zagraniczne kursy wyjeżdża około 40 tys. Polaków.

Do najpopularniejszych obecnie kierunków turystyki językowej należą: Stany Zjednoczone, Kanada i Wielka Brytania. Ten pierwszy najchętniej wybierany jest przez Chińczyków, Koreańczyków i Japończyków. Natomiast wśród Rosjan, Pakistańczyków i Włochów najbardziej atrakcyjna jest Wielka Brytania. Spadek popularności odnotowały natomiast takie kierunki jak Francja, Niemcy, Hong-Kong i Nowa Zelandia. Wielka Brytania to także atrakcyjny kierunek językowych wyjazdów Polaków, Rosjan, Czechów i Hiszpanów.

Państwa zyskują na atrakcyjności wraz z organizacją wydarzeń na większą skalę. Podobny trend zaobserwowano w Wielkiej Brytanii, gdzie w związku z tegoroczna Olimpiadą w lutym już zamykano wstępne rezerwacje, podnosząc jednocześnie opłaty sezonowe nawet o 100%. W związku z czym Malta stała się dobrą alternatywa dla tych, dla których zabrakło miejsca na Wyspach.

W tym roku turystów, którzy planowali obóz językowy odstraszyć mogły wysokie kursy funta i dolara amerykańskiego. Malta zyskała na niskich cenach kursów i bogatej ofercie brytyjskich szkół działających na wyspie. Obecnie jest to najtańszy kierunek wyjazdów językowych. Spodziewane w tym sezonie jest oblężenie przez turystów z Rosji, Turcji i Włoch. Jeśli chodzi o odsetek Polaków wybierających ten kierunek, jest nas zaledwie 3-4%.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
The Association of Language Travel Organisations ALTO turystyka językowa biura agencje Hiszpania Włochy Pakistan Polska Malta Oferta wyjazdów językowych Wielka Brytania Kolumbia Turcja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję